0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Jól csengő márkanevet árulnak

Két német termelő, Jonas Rantze és Carsten Warnecke két éve közösen kezdett el fokhagymát termeszteni, és a Heideknoblauch márkanevüket mára egész Észak-Németországban ismerik.

Az idei betakarítás már elkezdődött, és a tervek szerint halad, a friss, körülbelül 5 centiméter fejátmérőjű fokhagymát kézzel szedik és tisztítják, majd a helyi vagy a hamburgi nagykereskedésekhez szállítják. Bár kiépítették az öntözőrendszert, az aszály őket is rosszul érinti, és a következő napok időjárása nagyban befolyásolja a szezon hátralevő részét. Általában augusztusig látják el friss fokhagymával vevőiket, csak azt követően szállítanak beérett, szárított fejeket. A mostani forgalom alapján azonban úgy tűnik, hogy a friss, zöldvágott fokhagyma idényének végére az összes termést eladják.

Carsten Warnecke szerint a járványhelyzet a fokhagymapiacot nem befolyásolta, illetve inkább javította.

A fogyasztók nagyobb figyelmet fordítottak a helyi termékekre, és a friss fokhagymának az olcsó kínai importtal sem kell versenyezni. Előny, hogy nem szállítanak nagyon messzire, és vonzó regionális termékstratégiát építettek fel. A fokhagymát általában öt kilogrammonként kartondobozokba csomagolják, amelyekre mutatós logójukat nyomtatták. Kezdetben nehéz volt új viszonteladót megnyerni, maguk utaztak a nagybani piacokra és mutatták be a terméket és a márkájukat a kereskedőknek. Csak így sikerült néhány állandó partnert találniuk. A jövőben sem tervezik ezt a kört túlzottan bővíteni, ezzel is a termék exkluzivitását hangsúlyozva. Három fajtát termesztenek körülbelül 2 hektáron, és bár van bővítésre lehetőségük, egyelőre a marketingre, a tárolásra és a termesztéstechnológiára fókuszálnak.

 

Forrás: Kertészet és Szőlészet/freshplaza.com