Back to top

Szembe ment a Tesco az élelmiszer-pazarlással

A Tesco kedden közzétette éves jelentését Little Helps Plan Közösségi Stratégiájáról, valamint ennek részeként beszámolóját a 2019/20-as pénzügyi év során a működése során keletkező élelmiszer-hulladék és -felesleg mennyiségéről.

A beszámoló szerint az áruházlánc, az ENSZ 2030-ra kitűzött Fenntartható Fejlődési Céljait tíz évvel megelőzve, több mint felére csökkentette a működése során keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét 2016/17 óta – írja a Világgazdaság. A riport rámutat arra is, hogy

a Tesco Magyarországon az előző évhez képest 36, míg a 2016/2017-es bázisévhez képest 63 százalékkal kevesebb élelmiszer-hulladékot termelt,

miközben négy év alatt több mint 60 millió adag ételnek megfelelő, összesen 24 253 tonna élelmiszert adományozott a rászorulóknak partnerén, a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül.

Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem csupán egy fejezete a Little Helps Plan Közösségi Stratégiának, amelyben az áruházlánc az intézkedéseit tartalmazó négy fő pillér mentén számol be az egyes területeken elért fejlődéséről. A vállalat a Termékek, Bolygónk, Munkatársak és Közösségek szekciókban osztja meg többek között, hogy milyen eredményeket ért el a csomagolóanyagok csökkentése vagy az éghajlatváltozás elleni, illetve a munkatársi egészségért és jólétért, valamint a sokszínűségért és befogadásért folytatott tevékenységek terén.

„Világszerte a megtermelt élelmiszer harmada vész kárba, miközben rengetegen még mindig éheznek. Ennek az óriási mértékű pazarlásnak a bolygónk látja kárát, hiszen

az üvegházhatású gázok kibocsátásának 8 százalékáért az élelmiszer-pazarlás a felelős.

Mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy ezt a veszteséget a lehető legkisebbre csökkentsük. Ami mérhető, az kezelhető, ezért is biztatok minden élelmiszeripari vállalatot arra, hogy csatlakozzon hozzánk ebben a harcban, és hozzánk hasonlóan kövesse nyomon, illetve publikálja az élelmiszer-pazarláshoz kapcsolódó adatait” – mondta Pártos Zsolt, a Tesco Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Little Helps Plan kiemelkedő eredményei között szerepel továbbá, hogy a 2019/20-as évben 176 Tesco áruház adományozott élelmiszer-felesleget napi szinten, és

a vállalat 8,5 millió darab, vagyis 33 tonna nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagot vont ki kínálatából.

Az áruházlánc megújulóenergia-tanúsítványok szerint 100 százalékban átállt a megújuló energia használatára, és Ön választ, mi segítünk közösségi programja indulása óta több mint 230 millió forinttal támogatta a helyi közösségeket.

Forrás: 
Világgazdaság/Tesco

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Koronavírus: Új-Zélandon a fagyasztott élelmiszerekre gyanakszanak

Új-Zélandon koronavírussal frissen fertőzött embereket találtak, jelenleg a fagyasztott élelmiszerekre gyanakszanak a szakemberek. A vizsgálat megkezdődött.

Akik nyertesen kerültek ki a pandémiából

Magyarországon a liszt értékesítési volumene 168%-kal nőtt márciusban, áprilisban pedig 200 online webshop nyílt naponta. Nem minden felfutás ilyen evidens azonban - a PwC Magyarország tanácsadói elemzést készítettek arról, hogy mely iparágak, termékek, illetve szolgáltatások kerültek ki nyertesen a több hónapig tartó járványügyi helyzetből.

Útmutató az egyszerűbb, de biztonságos higiéniai megfeleléshez

Az Európai Bizottság útmutatást nyújt az élelmiszer-kiskereskedelmi tevékenységek élelmiszerbiztonsági rendszereire, ideértve az élelmiszer-adományozást is.

Pálinka életműdíjas vegyészmérnök

Az ő vásárlóik kevésbé árérzékenyek, elvárják a legmagasabb minőséget - az igényes pálinka még mindig keresett termék. Csalló Jenő, a Csalló pálinka névadó tulajdonosa több évtizedes kiemelkedő munkájáért tavaly pálinka életműdíjat kapott.

Mikulásvirág: az eltarthatóság a fő cél

A mikulásvirág az egyik legfontosabb szobanövény, bár sokan kifogásolják tartósságát, és ez mindenképpen rontja a megítélését. A nemesítők hosszú ideje dolgoznak azon, hogy a növények eltarthatóságát növeljék, ez azonban komoly kihívások elé állítja a szakembereket.

Üdítőital szövetség: csökkent az ásványvíz, a gyümölcslé és az üdítőital forgalom az első fél évben

Mintegy 8 százalékkal 1177 millió literre csökkent az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége az első fél évben a tavalyi év hasonló időszakához képest - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az MTI-vel.

Ennyi üzemanyagot gyártott a Mol használt sütőolajból

A Mol az elmúlt kilenc évben több mint 1900 tonna használt sütőolajat gyűjtött össze, amelyből bioüzemanyagot gyártanak - tájékoztatott a vállalat hétfőn.

Újraindította ásványvíz-kitermelését a FuturAqua Nyrt.

A FuturAqua Nyrt. újraindította július végén, több mint egyéves előkészítést követően ásványvíz-kitermelését alapi üzemében, a nettó 140 millió forintos beruházásnak köszönhetően a fenntarthatóság jegyében visszaváltható, 0,33 literes üvegpalackokban kerülhetnek piacra prémiumkategóriás ásványvizei - közölte a vállalat az MTI érdeklődésére.

Több mint 8 tonna hulladék gyűlt össze a PET Kupán

Összesen 8,2 tonna, majdnem felerészben újrahasznosítható hulladék gyűlt össze a Tisza árteréből az idei PET Kupán – közölték a szervezők az MTI-vel hétfőn.

Változó fogyasztói szokások Ázsiában

Amint várható volt, az ázsiai lakosok koronavírussal kapcsolatos aggodalmaik fogyasztási szokásukra is jelentős hatást gyakorol. Az Innova Market Insight piackutató cég 2020 márciusában végzett felmérése alapján Kínában, Indiában és Indonéziában az egészséggel, a jövedelemmel, az egészségügyi ellátással és a termékek elérhetőségével kapcsolatos aggodalmak állnak a középpontban.