Back to top

Előretört a Lidl a kiskereskedelmi láncok rangsorában

Két helyet előreugorva második a Lidl Magyarország a hazai FMCG- (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) piacon érdekelt kiskereskedelmi láncok üzleti rangsorában, amelyet a Trade Magazin közölt.

A 2019-es forgalmi adatok alapján összeállított listát a Tesco vezeti – írja a Világgazdaság. A Lidl magyarországi áruházainak árbevétele a 2018. márciustól 2019. február végéig tartó üzleti évben 549 milliárd forint volt, ami a következő egy évben – a hazai áruházláncok között értékben és százalékosan is a legnagyobb arányú forgalomnövekedést elérve – 685 milliárd forintra emelkedett.

A piaci szereplők általában növelték forgalmukat az előző évekhez képest, kivéve a 2019-ben 202 üzlettel működő Tescót, amelynek árbevétele 761 milliárd forintról 740 milliárdra csökkent.

A mintegy negyedével – 24,7 százalékkal – bővülő forgalmat felmutató Lidl mellett az árbevételi rangsorban harmadik SPAR csupán 10, a negyedik Coop pedig 2,5 százalékkal tudta növelni a forgalmát.

A diszkontláncok a Lidl nélkül is a piaci átlag felett növekedtek, hiszen a nyolcadik legnagyobb árbevételű Penny Market 11,8, az eggyel mögötte álló Aldi pedig 17,2 százalékkal bővült. Ezzel együtt is igaz, hogy az Aldi és a Penny Market összesített árbevétele is kevesebb, mint a Lidlé, mégpedig 58,2 milliárd forinttal.

A forgalmi adatok alapján az is szembetűnő, hogy az egy Lidl-áruházra jutó 3,76 milliárd forintos éves forgalom jóval meghaladja az Aldi 2,08, valamint a Penny Market 1,46 milliárd forintos éves árbevételét. Tavaly a diszkontpiacon a legtöbb (223) bolttal a Penny rendelkezett, a Lidl hálózata 182, az Aldié pedig 144 áruházból állt.

A Lidl Magyarország 2004 óta van jelen a magyar piacon, jelenleg 183 magyarországi áruházzal és három logisztikai központtal működik, és több mint hatezer munkavállalót foglalkoztat. Ezzel a növekedéssel nem csak a diszkontszegmensben ért el vezető szerepet, forgalmát tekintve az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között is évek óta a legdinamikusabban bővül.

Forrás: 
Világgazdaság/Trade Magazin

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Koronavírus: Új-Zélandon a fagyasztott élelmiszerekre gyanakszanak

Új-Zélandon koronavírussal frissen fertőzött embereket találtak, jelenleg a fagyasztott élelmiszerekre gyanakszanak a szakemberek. A vizsgálat megkezdődött.

Elértük a nyugati árakat, de még drágulhatnak az élelmiszerek

Nem a magyar belföldi kereslet-kínálat határozza meg az agrártermékek árait, hanem a nyugati felvásárlási árak - mondta az InfoRádiónak Raskó György agrárközgazdász, aki szerint a nyugati élelmiszerárszint elérése miatt komolyabb drágulást már csak az árfolyamgyengülés okozhat.

Az Aldi 250 új munkahelyet hoz létre Magyarországon

Az Aldi magyarországi vállalatai az év végéig 250 új, kereskedelmi, logisztikai és informatikai munkahelyet hoznak létre Magyarországon – közölték az áruházlánc pénteki sajtótájékoztatóján Budapesten.

Akik nyertesen kerültek ki a pandémiából

Magyarországon a liszt értékesítési volumene 168%-kal nőtt márciusban, áprilisban pedig 200 online webshop nyílt naponta. Nem minden felfutás ilyen evidens azonban - a PwC Magyarország tanácsadói elemzést készítettek arról, hogy mely iparágak, termékek, illetve szolgáltatások kerültek ki nyertesen a több hónapig tartó járványügyi helyzetből.

Útmutató az egyszerűbb, de biztonságos higiéniai megfeleléshez

Az Európai Bizottság útmutatást nyújt az élelmiszer-kiskereskedelmi tevékenységek élelmiszerbiztonsági rendszereire, ideértve az élelmiszer-adományozást is.

Pálinka életműdíjas vegyészmérnök

Az ő vásárlóik kevésbé árérzékenyek, elvárják a legmagasabb minőséget - az igényes pálinka még mindig keresett termék. Csalló Jenő, a Csalló pálinka névadó tulajdonosa több évtizedes kiemelkedő munkájáért tavaly pálinka életműdíjat kapott.

A vártnál erősebben emelkedtek a termelői árak az Egyesült Államokban júliusban

A vártnál nagyobb mértékben emelkedtek a termelői árak az Egyesült Államokban júliusban az előző hónaphoz képest, de a termelői infláció így is nyomott maradt, miközben a jelek szerint a gazdaság a korábban gondoltnál lassabban lábal ki a koronavírus-járvány által okozott recesszióból.

Üdítőital szövetség: csökkent az ásványvíz, a gyümölcslé és az üdítőital forgalom az első fél évben

Mintegy 8 százalékkal 1177 millió literre csökkent az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége az első fél évben a tavalyi év hasonló időszakához képest - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az MTI-vel.

Újraindította ásványvíz-kitermelését a FuturAqua Nyrt.

A FuturAqua Nyrt. újraindította július végén, több mint egyéves előkészítést követően ásványvíz-kitermelését alapi üzemében, a nettó 140 millió forintos beruházásnak köszönhetően a fenntarthatóság jegyében visszaváltható, 0,33 literes üvegpalackokban kerülhetnek piacra prémiumkategóriás ásványvizei - közölte a vállalat az MTI érdeklődésére.

Lengyelország: borkereskedelem a koronavírus után

A krakkói vásár szervezői által kezdeményezett Enoexpo Online Konferencia kapcsán összefoglaló készült a rendezvényen elhangzottakból. A vásár szervezőinek célja az volt, hogy a koronavírus által érintett borászati ágazatnak platformot biztosítsanak és egy nemzetközi körképben tekinthessék át az ágazati szakértők a helyzetet, ezzel mintegy előkészítve a novemberi szakvásárt.