Back to top

Még a tokajit is kell népszerűsíteni

Tokaj-Hegyalján több száz éve termesztenek szőlőt és készítenek bort, amit a világ számos pontján jól ismernek, mégis úgy gondolják, hogy közös gondolkodással tovább kell népszerűsíteni a borvidéket és borait. Ezért kihasználva az Európai Unió pályázati lehetőségét, olyan borpromóciós tervet készítettek, ami az egész borvidék további ismertségét hívatott szélesíteni.

tokaj.jpg

Dr. Molnár Péter, a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanács elnöke
Fotó: Csatlós Norbert
A Tokaji Borvidék hegyközségi tanácsa 27 települést és számos borászatot fog össze, ahol a közös gondolkodás nagy múltra tekint vissza.

- Olyan történelmi örökséggel rendelkezünk, amivel folyamatosan dolgunk kell, hogy legyen. ezért olyan borvidéket szeretnénk építeni, amilyen Tokaj mindig is volt, önálló működésre képes és fenntartható. Egy éve gondolkodunk és dolgozunk ezen, és lefektettük az alapvetéseket, amelyeket lépésről lépésre szeretnénk megvalósítani, mondta Dr. Molnár Péter, a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanács elnöke.

Ennek része a kutatóintézet újra szervezése egy modern épületben, komoly laboratóriumi hátérrel, amihez kapcsolódik majd a szaktanácsadás és oktatás is. Ezzel szimbiózisban működik a közösségi szőlészeti és borászati infrastruktúra.  

A bort nem csak elő kell állítani, de el is kell adni, ezért elindult az első tokaji közösségi borpromóció kül- és belpiacra egyaránt.

Az Európai Unió pályázatára a borvidék jelentkezett, amelynek a hegyközségi tanács az élére állt. A tervek szerint, és nyertes pályázat esetén tokaji közösségi borpromóciót valósítanak meg a stratégiai célországok irányába.

MMG - Borászat és szőlőművelés közösen

- Látjuk, hogy a rendszerváltást követően sok jó bor születik nálunk, ezért az a célunk, hogy elvigyük  Tokaj hírét a világba mindenhová, ahová érdemes, és bekapcsoljuk újra a nemzetközi vérkeringésbe minden szinten, érvelt a promóciós projekt mellett a borvidéki elnök.  

A tokaji az egyik legismertebb magyar bor a világban. Kérdés, hogy lehet-e még új piacokat szerezni az itteni boroknak? Molnár Péter szerint,

az tud érvényesülni, aki meg is tudja értetni az emberekkel, hogy mitől különleges a tokaji bor. El kell juttatni az információt a piacokra, megfelelő véleményvezéreken, szakembereken, sommelier-eken keresztül. Van piaci potenciál, de sokat kell tenni ennek kiaknázásáért. 

Az EU-s borpromóció pályázatában olyan program megvalósításához igényelhető támogatás, amely az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek versenyképességének javítását, valamint bizonyos harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza.

tokaj1.jpg

Pásztor Péter, Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója
Fotó: Csatlós Norbert
A tokaji pályázat részleteiről Pásztor Péter, a Tokaji Szőlő- és Bortermelési Közösségi Infrastruktúra Központ Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, EU-s és Európán kívüli országokat céloznak meg, ahol reményeik szerint sikerrel népszerűsítik a tokaji borokat.

A legfontosabb célországok USA, Egyesült Királyság, Kína, Hollandia és Lengyelország. Ez utóbbi a helyi értékesítésben is kiemelten fontos partner, a földrajzi közelsége miatt is. 

Sok akciót terveznek a borpromóciós pályázat keretében, amelyek során általánosan és generálisan népszerűsítik a borvidéket, ezért egyetlen pince sem kerül előtérbe. A tervek között szerepel egy jól működő informatív honlap elkészítése, amelyen lesznek olyan tartalmak, amelyek bárki számára elérhetők, és lesznek olyanok, amelyek csak a hegyközségi tagoknak szólnak. Olyan minőségű imázsfilmek készülnek, amelyek akár mozikban is vetíthetők. Továbbá socialmedia kampányok indulnak, amelyek közül egy az adventi időszakot célozza meg, és a tokaji édesborokra irányítja a figyelmet. Emellett külföldi véleményformálók beutaztatására is sor kerül, akik visszatérve hazájukba népszerűsítik a borvidéket. 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kitüntetés a Frittmann családban

Áder János, Magyarország köztársasági elnöke a Magyar Érdemrend Lovagkeresztje kitüntetést adományozta Frittmann Jánosnak a Frittmann Pincészet tulajdonosának, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa és a Magyar Bor Akadémia alelnökének, a hazai szőlészet-borászat területén elért sikerei, valamint aktív szakmai közéleti tevékenysége elismeréseként.

Mérföldkő a világhírű sörmárka történetében

A világszerte ismert és kedvelt ír sörmárka a napokban jelentette be, hogy egy növekvő, de számára egészen új piacon jelenik meg új termékével, mely többéves munkát követően nyerte el végleges formáját, s kerülhet a boltok polcaira hamarosan.

A mezőgazdasági bizottság előtt az agrárminiszter

Aszály, fagy, belvíz, ASP, madárinfluenza, covid-19, pánik – ezekkel a kihívásokkal kellett a magyar gazdáknak megküzdeni 2020-ban, ők pedig eredményesen helytálltak, az agráriumról pedig ezen körülmények között bebizonyosodott, hogy stratégiai ágazat. Így foglalható össze mindaz, amit Nagy István agrárminiszter az Országgyűlés mezőgazdasági bizottsága előtti éves meghallgatása során mondott.

Exportértékesítéshez kapott támogatást az Univer Product

Romániai exportértékesítését fejlesztő marketingkommunikációjához kapott kormányzati támogatást az Univer Product Zrt. A kecskeméti társaság ételízesítőit, sűrített paradicsomát és bébiételeit több mint 15 országba exportálja. Legnagyobb mennyiségben, az idei tervek szerint 3,2 milliárd forint értékben a romániai piacra.

KAP – Egyre kevésbé lesz közös és agrár

A Takarékbank agrár- és uniós kapcsolatok ügyvezető igazgatója, Mezei Dávid az EU közös agrárpolitika (KAP) kilátásait részletezte. A szakember úgy véli, hosszú távon a jelenlegi folyamatok akár a Közös Agrárpolitika megszűnéséhez is vezethetnek, hiszen egyre több hatáskör kerül vissza a tagállamokhoz.

Lemken – 240 éve a mezőgazdaság szolgálatában

A minőségi talajművelő-, vető- és permetezőgépeiről híres, talajművelő gépeivel számos európai országban vezető pozíciókat szerzett családi vállalkozás is, mint mezőgépgyártó, 240 évvel ezelőtt egy kovácsműhelyben kezdte működését. Kezdetben lópatkolással, lóvontatású eszközök (ekék, boronák, gereblyék, szekerek stb.) javításával és egyedi gyártásával foglalkozott.

Javaslatok az erdők védelméért

Az erdők védelme és a fenntartható erőgazdálkodás kialakítása kulcsfontosságú része az éghajlatváltozás elleni küzdelemnek. Az Európai Parlament az elmúlt héten több javaslatot is elfogadott az erdőírtás megfékezésére.

Szabadkereskedelmi megállapodást írt alá Nagy-Britannia és Japán

Szabadkereskedelmi megállapodást írt alá Japánnal a brit kormány. A londoni külkereskedelmi minisztérium ismertetése szerint az egyezmény alapján a japán piacra irányuló brit export 99 százaléka vámmentes lesz.

Családi ötletből exportőr: A ComAgro-Sardo útja a külpiacokig

160 liter tej volt az első napi termelés a ComAgro-Sardónál, amely eredetileg nem is tehenekkel kívánt foglalkozni. A többségi tulajdonos a családi tradíciókat követve választotta az ágazatot, hiszen szülei állattenyésztéssel és -kereskedelemmel foglalkoztak.

Uniós agrárpolitikai reform 2022 után

Az Európai Parlament képviselői pénteken elfogadták álláspontjukat a 2022 utáni agrárpolitika reformjáról. A parlamenti delegáció ezzel készen áll a tárgyalásokra az uniós szakminiszterekkel.