Back to top

Minőség felé terelnék a fiatalok borfogyasztási szokásait

Elindult a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) „JÓ BOR” edukációs kampánya, amely a fiatal felnőttek borfogyasztási szokásait kívánja minőségi mederbe terelni – olvasható a Hegyközösségek Nemzeti Tanácsának közleményében.

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa által indított „JÓ BOR” kampány célja, hogy ösztönözze a fiatal felnőtteket (20-35) a minőségi magyar bor tudatos és mértékkel való fogyasztására – írja a Világgazdaság.

Az edukáció szükségességére a HNT országos kutatásának eredménye hívta fel a figyelmet, mely szerint a magyar fiatalok borral kapcsolatos tudása hiányos és a minőségi borélvezet nem feltétlenül jellemző esetükben.

Az edukációs kampányt megelőző felmérés részletesen vizsgálta a magyar fiatalok borral kapcsolatos gondolkodásmódját, magatartását.

A kutatás eredményei világosan rámutatnak arra, hogy

új eszközökkel és új csatornákon kell megszólítani a fiatalokat és segíteni a tájékozódásukat a magyar borok világában.

A kampány fő platformján (www.magyarborod.hu), olyan menüpontokkal és aktivitásokkal találkozhatnak az érdeklődők, mint a „BORRANDI” kvíz, mellyel személyiségünknek és ízlésvilágunknak megfelelő bort választhatunk, vagy a „BORBESZERZŐ CHALLENGE” – amelyből kiderül, hogy hol és milyen szempontok szerint érdemes bort vásárolni.

Fotó: HNT

Az „5 PERCES BORSZNOB-KÉPZŐ”-ből megtanulhatunk okosan kóstolni, a BORSZÓTÁR-ból kideríthetjük többek között a reduktív és oxidatív szavak jelentését, de a 10+1 legmenőbb boros trend és a 10+1 legcikibb boros dolog is segít eligazodni a minőségi magyar borfogyasztás útvesztőiben.

Légli Ottó, a HNT elnöke a következőképpen nyilatkozott a kampány céljáról és jelentőségéről:

Kiemelt célunk bemutatni a fiatalok számára a felelősségteljes, mértéktartó és tudatos borfogyasztást.

Az edukációval összeköthető, saját forrásból megvalósított promóció a magyar borért szól, valamint a fiatal generációnak a magyar borral és annak hagyományaival való megismertetéséről.”

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa az Unger and Partners márkaépítő csapatát bízta meg a kampány megtervezésével és irányításával, együttműködésben az Akció BTL Reklámügynökséggel.

Az edukációs kampány szakértője, Herczeg Ágnes a nemzetközi „The Future 50” díj nyertese, a világ 50 legjobb borszakértőjének egyike.

A kampány népszerűsítését kültéri plakátok, rádiós és digitális hirdetések, valamint social media és influencer platformok segítik.

Forrás: 
Világgazdaság/Hegyközségek Nemzeti Tanácsa

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A borturizmus jövője: digitalizáció és személyre szabott ajánlatok

Internetes konferenciát tartottak Fokvárosban, Innováció a borturizmusban a COVID-19 járvány összefüggésében címmel, amelyen Argentínából, Chiléből, Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból felszólaló előadók osztották meg tapasztalataikat arról, milyen hatást gyakorolt a koronavírus járvány a borturizmusra.

Miért vonzódnak a szúnyogok a vérhez?

Egy amerikai tudóscsoport áttörést ért el egy szerrel, melynek a vegyülete hasonló a vérhez, ennek köszönhetően a szúnyogok számára roppant vonzó. A New York-i Rockefeller Egyetem tudósai génmanipulált nőstény szúnyogokat használtak a megfigyelés során annak érdekében, hogy megfigyeljék, melyik neuron lép működésbe, amikor a rovarok megízlelik a vért.

Glifozátmaradvány a trágyában

Japán fürjekkel végzett korábbi kísérletek kimutatták, hogy miként halmozódik fel a baromfitápban lévő glifozát a madarak ürülékében. Ezekben a kísérletekben a fürjek egyik csoportját glifozáttal szennyezett táppal, a másik csoportot pedig glifozátot nem tartalmazó, organikus takarmánnyal etették.

A fenntartható termelést meg kell fizetni

Az Európai Bizottság Termelőtől a fogyasztóig stratégiája megalapozhatja a fenntarthatóbb és zöldebb mezőgazdaságot, de a Közös Agrárpolitika ambiciózus reformja mellett arra is szükség van a sikeréhez, hogy méltányosan megfizessék a gazdákat a fenntartható termelésért - hangzott el a Politico online mezőgazdasági és élelmiszer-csúcstalálkozóján.

Megnyílt az első narancsbor bár Londonban

Az Egyesült Királyság első narancsbort felszolgáló bárja a Silver Lining megnyílt Londonban. A narancsbor elnevezés talán úgy hangzik, mint egy új kifejezés vagy trend, de valójában az egyik legrégebb óta készített bortípus a világon.

Vadászpókok szerepe az almakártevők szabályozásában

A pókok az almaültetvények lombkoronájában a leggyakoribb és legnagyobb fajszámban előforduló nagytestű ízeltlábú ragadozók közé tartoznak. Tömegesen jelennek meg a környezetkímélő növényvédelemben részesített vagy ökológiai almaültetvényekben.

A jövő erdészei a Pilisi Parkerdőnél

A klímaváltozás és az erdők iránti folyamatosan növekedő rekreációs és turisztikai igények olyan összetett és folyamatosan változó szakmai elvárásokat támasztanak az erdőgazdálkodási ágazattal szemben, amelyeket csak megfelelő ismeretekkel rendelkező, felkészült szakemberek képesek kielégíteni. Kulcsszerepet játszik ebben az erdésztechnikusok képzése is.

A borturizmus az egyik legnépszerűbb a járvány ideje alatt

A Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából egy elemzőcsoport adatai alapján, idén jelentősen megnőtt hazánkban a borászati rendezvények iránti érdeklődés, egész pontosan 50 százalékkal meghaladta a tavaly ilyenkor mért adatokat. Ez magyarázható azzal, hogy az őszi második vírushullám miatt a lakosság szemében felértékelődött a belföldi turizmus, ezen belül is a borturizmus.

A Monarchia régi-új borai

A kommunizmus 1989-es összeomlása felélesztette a közép-európai egység gondolatát. De vajon létezik-e közép-európai boridentitás is? Justin Keay írásában beszámol, hogy harminc évvel a kommunizmus összeomlása után úgy tűnik, a régi hagyományok újra életre kelnek a Habsburg Birodalom egykori nemzetállamaiban.

Október hosszú hétvégéjén irány: Tállya!

A Tokaji Borlovagrend (Confrérie de Tokaj) elmúlt tíz évében végbement megújulásának egyik fontos bizonyítéka az az éves csúcstalálkozó, melyet idén Tokaji Szüret néven, Tállyán, a Maillot Kastélyban rendeznek meg, tállyai borászatok közreműködésével.