A 2020–2030 közötti időszakra szóló stratégia legfontosabb célkitűzése az agráriumhoz köthető GDP növelése, illetve a már említett komoly exportbővítés.
Aziz Akhannochu marokkói agrárminisztert idézve a tudósítások kiemelik, hogy a stratégia két fő pilléren nyugszik: az egyik, hogy
ki szeretnének nevelni egyfajta „gazdálkodói középosztályt”,
erre a célra egymillió hektár termőföldet bocsát rendelkezésre és 350 ezer munkahelyet szándékozik teremteni az állam; a másik pedig, hogy felfejlesztik az egész agrárszektort azzal a céllal, hogy 2030-ig megduplázódjon a mezőgazdaság által kitermelt GDP, illetve javuljon az élelmezésbiztonság (ez utóbbi érdekében tervben van a tizenkét nagybani piac, valamint a tradicionális piacok fejlesztése).
A spanyol Fepex álláspontja szerint a marokkói agrártermékek exportösztönzése alatt egyértelműen a zöldség-gyümölcs termesztésének és exportjának támogatását kell érteni, a stratégia az ehhez szükséges feltételek megteremtéséről szól. A szövetség azon a véleményen van, hogy ha nő az exportképes marokkói áru mennyisége, az tovább rontja majd a spanyol, illetve más európai exportőrök lehetőségeit.