Back to top

Kampány a fiatalok borfogyasztásáért

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa az Unger and Partners brandmanagement céget bízta meg a fiataloknak szóló kampány megtervezésével és irányításával. Unger Zsolt prémium márkaépítő és szakmai stábja felel a teljes stratégiáért, a kreatív koncepcióért, az együttműködő partnerektől kezdve a médiaterv összeállításáig.

Az ügynökségnek évtizedes tapasztalata van minőségi márkák teljes körű felépítésében és piacra bevezetésében úgy, hogy a leghatékonyabban szólítsák meg a termék vagy szolgáltatás célcsoportját. Az ügynökség referenciái között olyan márkák sorakoznak, mint a Gere borászat, a Kreinbacher pezsgőbirodalom, a Gerbeaud cukrászda, az Emilé étterem, a Vis Vitalis ásványvíz, vagy a saját vállalkozásuk, a Cinq Filles prémium díszdoboz- és édességüzlet. Emellett számos más szektorban és projekt kapcsán letették már a névjegyüket.

„A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa nagyon megtisztelő feladattal bízta meg cégünket, hiszen nemcsak kihívás, de felelősség is edukálni a fiatal fogyasztókat.

Célunk, hogy hatékonyan ösztönözzük a célcsoportunkat a mértékletes minőségi, magyar borfogyasztásra a leginnovatívabb módon”

– fogalmazott Unger Zsolt, az Unger and Partners alapítója, ügyvezetője.

A kampányt megelőzően a Trend Inspiráció ügynökség részletes kutatást végzett a fiatalok borhoz való hozzáállásáról, és arról, hogy milyen helyet foglal el a bor az alkoholfogyasztási szokásaik között. A kutatás két, egymástól életmódjában és tapasztalatában eltérő csoportot tárt fel, a 20-25, illetve a 25-35 éves korosztályt, majd ezeket vizsgálta tovább kvalitatív (helyszíni és online lekérdezések), illetve kvantitatív (fókuszcsoportok) segítségével.

Az eredmények világosan tükrözték a bor különleges, más italoktól eltérő szerepét, megítélését, presztízsét mindkét csoportban.

Bár kultúrát, ünnepélyes alkalmakat, minőségi ajándékozást társítottak hozzá, termékként kevésbé tudták elhelyezni a fogyasztási szokásaik között, mint a mindennapos eseményekhez társuló sört, valamint a szórakozáshoz, szórakozóhelyekhez kötődő röviditalokat. Elsősorban a fiatalabb korosztálynál volt általános, hogy bár vonzó, érett, kívánatos személyi­ség­jegynek tűnik a szemükben a kialakult ízlés és a gasztronómiai ismeretanyag, de nagyon sokuknál hiányzik, megnehezítve a rendszeres, ízlésüknek megfelelő és örömükre szolgáló borfogyasztást.

A HNT, illetve az Unger and Partners 2020 második félévében zajló kampányának fő célja az edukáció, a szimpatikus, de nehezen megközelíthető borkultúra elérhetővé tétele a fiatalok számára, és ezáltal a fogyasztói szokások ösztönzése is.

A kampány borászatra és tájegységre való tekintet nélkül a magyar bort, mint márkát építi fel, és ösztönzi a tudatos ízlés kialakítását, a hazai borok általános értékelését és fogyasztását.

 

Forrás: 
Borászati Füzetek
Ezt a cikkünket és a témában további cikkeket a Borászati Füzetek 2020/3 számában olvashat.

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A borturizmus jövője: digitalizáció és személyre szabott ajánlatok

Internetes konferenciát tartottak Fokvárosban, Innováció a borturizmusban a COVID-19 járvány összefüggésében címmel, amelyen Argentínából, Chiléből, Franciaországból, Olaszországból, Spanyolországból felszólaló előadók osztották meg tapasztalataikat arról, milyen hatást gyakorolt a koronavírus járvány a borturizmusra.

A fenntartható termelést meg kell fizetni

Az Európai Bizottság Termelőtől a fogyasztóig stratégiája megalapozhatja a fenntarthatóbb és zöldebb mezőgazdaságot, de a Közös Agrárpolitika ambiciózus reformja mellett arra is szükség van a sikeréhez, hogy méltányosan megfizessék a gazdákat a fenntartható termelésért - hangzott el a Politico online mezőgazdasági és élelmiszer-csúcstalálkozóján.

Megnyílt az első narancsbor bár Londonban

Az Egyesült Királyság első narancsbort felszolgáló bárja a Silver Lining megnyílt Londonban. A narancsbor elnevezés talán úgy hangzik, mint egy új kifejezés vagy trend, de valójában az egyik legrégebb óta készített bortípus a világon.

A borturizmus az egyik legnépszerűbb a járvány ideje alatt

A Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából egy elemzőcsoport adatai alapján, idén jelentősen megnőtt hazánkban a borászati rendezvények iránti érdeklődés, egész pontosan 50 százalékkal meghaladta a tavaly ilyenkor mért adatokat. Ez magyarázható azzal, hogy az őszi második vírushullám miatt a lakosság szemében felértékelődött a belföldi turizmus, ezen belül is a borturizmus.

A Monarchia régi-új borai

A kommunizmus 1989-es összeomlása felélesztette a közép-európai egység gondolatát. De vajon létezik-e közép-európai boridentitás is? Justin Keay írásában beszámol, hogy harminc évvel a kommunizmus összeomlása után úgy tűnik, a régi hagyományok újra életre kelnek a Habsburg Birodalom egykori nemzetállamaiban.

Október hosszú hétvégéjén irány: Tállya!

A Tokaji Borlovagrend (Confrérie de Tokaj) elmúlt tíz évében végbement megújulásának egyik fontos bizonyítéka az az éves csúcstalálkozó, melyet idén Tokaji Szüret néven, Tállyán, a Maillot Kastélyban rendeznek meg, tállyai borászatok közreműködésével.

Nagyobb kereslet, nagyobb választék

A pozsgás növények több éve töretlenül népszerűek a vásárlók körében, mivel tökéletesen illeszkednek a jelenlegi lakberendezési irányzatokhoz. A korszerű otthonok tulajdonosai kedvelik a könnyen gondozható szobanövényeket, szívesen veszik magukat körbe velük, ez pedig növeli a keresletet.

Közgazdász pincekulccsal - szekszárdi generációváltó

Közgazdász diplomával, nemzetközi kitekintéssel a háta mögött állapodott meg a családi vállalkozásban ifj. Vida Péter. Nagy kérdés: mi az, ami a szőlész-borász irányba terelte, annak ellenére, hogy szülei sem erre a pályára szánták?

Minden idők egyik legsúlyosabb termékszennyezését követte el a gazda

14 éves börtönbüntetést kapott az a brit juhtenyésztő, aki fémszilánkokat rakott a Tesco által forgalmazott bébiételekbe, majd pedig megzsarolta a vállalatot, hogy fizessen neki, s akkor elmondja, mely áruház mely termékeit választotta „áldozatul”.

Jó átlagos szőlőtermés ígérkezik

Szeptember végén nagyjából a felénél tartott a szőlőszüret Szlovákiában. A gazdák jónak mondják a termést, de egy-másfél hónappal ezelőtt még bizakodóbbak voltak. A mennyiség mellett szerencsére a minőséggel sincs különösebb probléma.