Back to top

Kedvezett a járvány a brit epernek

A koronavírus-járvány sok vállalkozásnak keresztbe tett, nem úgy, mint a brit epertermelőknek és -értékesítőknek: sokuk jelentősen több epret adott el idén eddig, mint tavaly, de az Egyesült Királyság egészét nézve is szép számmal emelkedtek a számok.

Nem sokkal azután, hogy az Egyesült Királyságban életbe lépett a koronavírus-járvány terjedése érdekében elrendelt kijárási korlátozás, egy brit epertermesztő és forgalmazó cég, az AVA Berries új marketingkampányt indított. Ennek során az otthon eltöltött időszak értékes pillanatainak és élményeinek fontosságát, a szellemi frissesség és a kiváló fizikai kondíció megőrzésének szükségességét hangsúlyozták, persze mindezt az eperfogyasztás témája köré építve.

Jill Witheyman marketingmenedzser nyilatkozatában elmondta, a már korábban útjára indított reklámkampányukat félbeszakították, és igyekeztek minél hamarabb előállni egy teljesen újjal. „Tudtuk, hogy ez egy nehéz időszak lesz a termelőknek, ezért elindítottunk egy, az értékesítést támogató digitális marketingkampányt, illetve egy másik céggel együttműködve az eprek házhoz szállításába is kezdtünk” – magyarázta.

E kezdeményezések olyannyira sikeresek voltak, hogy a cég a tavalyi év ezen szakaszához képest idén 59 százalékkal több, 2 millió helyett csaknem 4,7 millió csomag epret tudott értékesíteni.

A jó eredmények azonban távolról sem ezt az egy céget jellemezték. A British Summer Fruits, vagyis a brit nyári gyümölcs szövetség nemrégiben közzétett adatai ugyanis azt mutatják, hogy az Egyesült Királyságban idén eddig összességében 15,8 százalékkal több epret értékesítettek, mint tavaly.

Forrás: 
farminguk.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

„Drive in” zöldségesbolt a nagybani piacon

A főként a vendéglátóipar és az egyéb nagykonyhák ellátására szakosodott nagybani zöldség-gyümölcs piacok szereplői éppúgy szenvednek most, mint maga a HoReCa szektor. Többen igyekeznek a lakossági vevők felé nyitni, ezt teszi a müncheni nagybani egyik kereskedője is, aki kreatív megoldást talált ki, „drive in” zöldségest nyitott.

Egy csónak, egy ember

A koronavírusnak semmi sem szent. Amire lehet, arra „ráteszi a kezét”. A kormány eközben a járás megfékezéséért minden lehetséges eszközzel fellép, ami egyebek mellett a kijárási és más korlátozásokban testesül meg. A sportvadászok területre járásának korlátozása utána a horgászokat is elérték a szigorítások, melyekről a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) is beszámolt.

Borlovagok bíráltak a Küküllő mentén

Az első ízben megszervezett Borászok Borásza kitüntető címet a kelementelki Orbán Mihály vehette át a közelmúltban. A járványügyi szigorítások és óvintézkedések miatt a Kis-Küküllő menti két borlovagrend borászainak szűkebb körű versenyét tartották Balavásáron.

A lezárások miatt összeomolhat a bécsi nagybani piac

Bizonyos termékek kereslete 70-80 százalékkal visszaesett, mivel a nagykereskedelmi szolgáltatók többsége beszállítóként a helyi szállodaiparban és közétkeztetésben is érdekelt, megrendeléseik nagy részét elvesztették.

Kína tejpiaca – a feneketlen hordó esete

Csak rövid időre rázta meg a koronavírus-válság a kínai tejtermék-piacot, újra rohamosan növekszik a fogyasztás. Sőt, olyan mennyiségre van igény, amelyet a helyi termesztés felfoghatatlan időn belül nem lesz képes fedezni. Veszik tehát külföldről a tejet, tejport, vajat, sajtot… Az exportőr országok mindeközben igyekeznek jól helyezkedni és szerződésekkel bebiztosítani a pozícióikat.

Nemzetközi borválogatást vezet be a Spar

A Spar bejelentése szerint nemzetközi borválogatást vezet be Shandong tartományi üzleteiben Kínában. A vállalat borszakértői jelenleg öt borkülönlegességet forgalmaznak Olaszországban és Franciaországban. Amikor pedig elérkezettnek látják az időt, az ország más résziben is bővíteni szeretnék borkínálatukat.

Új kapuk nyíltak a magyar termékek előtt

Noha a koronavírus-járvány okozta helyzet nem feltétlen szolgál a pozitív gondolatok táptalajául, a biztonságos, minőségi alapanyagokból készült magyar élelmiszereknek kétségtelenül kedvező közeget teremtett. Ugyanakkor az már kérdéses, hogy vajon az észérvek vagy inkább az érzelmek vezérlik a fogyasztókat, miközben leemelik a hazai termékeket a polcról.

Leállt Bajorország legnagyobb vágóhídja koronavírus-fertőzések miatt

Időről időre bekerülnek a hírekbe a német húsipari vállalkozások azzal, hogy a koronavírus-fertőzöttek magas száma miatt átmenetileg le kell állítaniuk a termelést. Most Bajorország legnagyobb feldolgozójának 300 dolgozójából lett 83-nak pozitív a tesztje.

Válságos helyzetbe került a magyar pulykaágazat

A pulykaágazat árbevétele az idén 10-15 százalékkal csökken egyebek mellett a termelői árak mérséklődése miatt; az ágazat átlagos éves termelési értéke élőállatból 36-40 milliárd forint, feldolgozott termékekből pedig 70-80 milliárd forint - közölte a Magyar Pulykaszövetség elnöke az MTI-vel.

Az EU kereskedelmi stratégiájának növelnie kell az uniós gazdaság versenyképességét

Az Európai Unió kereskedelmi stratégiájának növelnie kell az uniós gazdaság versenyképességét, minőségi munkahelyeket kell teremtenie, meg kell védenie a munkavállalókat, és fenntartható gazdasági növekedést kell generálnia - áll az Európai Parlament brüsszeli plenáris ülésén az uniós kereskedelempolitika felülvizsgálatáról elfogadott állásfoglalásban.