Az indiai fogyasztók 73%-át aggasztja saját és családja egészsége, Kínában ez az arány 58%, míg Indonéziában 52%-volt – elemez a nak.hu. Az egészségügyi ellátás az indiai válaszadók 79%-át nyugtalanítja. A pénzügyi és a gazdasági félelmek a kínai megkérdezettek 55%-nál, és az indonéziaiak 68%-nál került említésre. Az élelmiszer- és a munkabiztonság mindhárom ország fogyasztói esetében szóba került.
Az egészségügyi megfontolások hatása egyre dominánsabban befolyásolja a döntéseket.
Mindemellett a kényemet, az eltarthatóságot és a hangulatot javító összetevők népszerűsége nő, akár az íz hátrányára is. A legjelentősebb viselkedési változás az otthon főzés gyakoriságának emelkedése.
A növekvő népszerűséget leginkább a friss zöldség, gyümölcs, valamint a gyümölcslé és nektár kategória élvezi, míg a feldolgozott élelmiszerek (pl. fagylalt, pizza, sütemények) keresete némileg visszaesett.
Az élelmiszerüzletek elérhetőségének korlátozottsága miatt az online beszerzések jelentősége fokozódott a vizsgált országokban. Az ételek házhoz szállításának gyakorisága Kínában 37%-al, míg az élelmiszerek 34%-al emelkedett a pandémiás időszak alatt.