A legtöbb boltlánc igyekszik minél zöldebben viselkedni. Próbálják a hulladékot csökkenteni, növelni az újrafelhasználható csomagolások arányát. Most a diszkontlánc lép egyet előre: újrahasznosítható kenyeres zacskókkal jön az Aldi Süd, amely közvetve – az osztrák Hoferen keresztül – a magyarországi boltok anyavállalata is – írja a hvg.hu.
Biopamut 356 forintért
A termék szeptember 7-től Németországban lesz elérhető és az eldobható, átlátszó „műanyagablakos papírzacskók” alternatívája lehetne.
A mosható, többször használható kenyeres zsákok 0,99 euróba, azaz 356 forintba kerülnek. Az Aldi Süd szerint a zsákokban higiénikusan lehet majd pakolni a kenyereket és egyéb péksüteményeket.
A zsákok biopamutból készülnek, és megkapták a német Green Button minősítést, amely az ökológiailag és társadalmilag tisztességesen előállított textíliáknak jár.
Még több szemetet hozott a járvány
A többször használható zsákokkal csökkenthető a papír- és műanyagszemét mennyisége, a koronavírus-járvány alatt ugyanis az Aldi szerint sokkal több szemét keletkezett a háztartásokban. A Deutsche Gesellschaft für Abfallwirtschaft 2020-ra pedig további két millió tonna háztartási hulladékkal számol.
Julia Adou, az Aldi Süd vállalati felelősségvállalással foglalkozó vezetője szerint előbbiek már jól működnek, és sok vásárló kereste a fenntartható megoldást a pékáruk esetében is. Az anyagzsákokkal így a vásárlók környezettudatosabban végezhetik a bevásárlást.
Zsákok és szilikonfedelek
Magyarországon szintén elérhetőek már a környezetbarát csomagolások, A Spar-áruházak zöldség-gyümölcs részlegein is beszerezhetőek az újrahasználható tasakok. Egy csomag 3 darab mosható és szalaggal jól zárható, tartós, többször használatos tasakot tartalmaz.
Ezeket felbontás után például a szilikonos verziókkal lehet higiénikusan lezárni.
Az Aldi egyik legnagyobb riválisa, a Lidl Portugáliában, Dániában és az Egyesült Királyságban már bevezette az újrahasználható zöldséges, gyümölcsös zacskókat. A brit Tesco pedig a környezetbarát hulladékkezelési rendszereket és újrahasznosítási technológiákat fejlesztő TerraCycle-t megalapító magyar származású üzletemberrel, Tom Szakyval együttműködve újratölthető palackokkal kísérletezik, amelyekbe többek között márkás ketchupot, mosószert rakhatnak a vásárlók.