Back to top

A kampány sikeres, de még mindig sereghajtók vagyunk Európában

Az elmúlt három évben 20 százalékkal emelkedett a hazai halfogyasztás, ami köszönhető a „Kapj rá” médiakampánynak, a 70 ezer adag kóstoltató falatnak, és a sikeres szakácsblogoknak – mondta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a 33. Bábolnai Gazdanapokon tartott tájékoztatón. A kampány célja ugyan már félidőben teljesült, ám még mindig túl kevés halat eszünk.

Fotó: Csatlós Norbert
Magyarországon jelenleg 6,7 kg az egy főre eső évente elfogyasztott hal mennyisége, ám az uniós átlag 20-25 kg között van. Idehaza a fogyasztók körében legnépszerűbb halfajták a ponty, az afrikai harcsa és a pisztráng. Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a pandémiás időszakában különösen fontos lenne, hogy több egészséges hazai halhúst fogyasszunk, ami erősíti az immunrendszert is.

Fotó: Csatlós Norbert
Lévai Ferenc a MAHAL szóvivője elmondta, hogy

kormányzati intézkedésnek köszönhetően az idén 1200 tonnányi és 800 millió forint értékű pontykészletet helyeztek ki az állami vizekbe segítve ezzel a horgászatot.

Ez a mennyiség a duplája az átlagos években kihelyezett halnak, ám ez a befektetés már az idén megtérül, annak köszönhetően, hogy a horgászlétszám 75-90 ezerrel bővült, a horgászat 12-13 milliárdos háttéripara pedig 3 milliárddal növekedett. Lévai Ferenc kiemelte, hogy a hazai tavakból kikerülő halak rendkívül egészségesek, Európa legbiztonságosabb élelmiszereinek egyike. Ezért arra biztatott mindenkit, arra, hogy legalább hetente egyszer halat fogyasszon: jó alkalom erre a péntek, amit az új, „Hal péntek” kampányukkal is szorgalmaznak.

Az Európai Tengerügyi és Halászati Alap (ETHA) és Magyarország társfinanszírozásával megvalósuló „Kapj rá!” kampány során 7 éven keresztül kommunikációs és marketingprogram segítségével ösztönözik a halfogyasztást. A cél, hogy a fejenkénti éves halfogyasztás 20%-al növekedjen. A kampány 2023-ban ér véget.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Pilisi lakomák

A Pilis lenyűgöző, fenséges, fejedelmi hely. Szinte hallani Mátyás király vezéreinek döngő lépteit, s ahogyan kupáikat a nehéz asztalra csapják. Régen királyi vadászterület volt, ám méltóságát máig megőrizte. A Római birodalom virágzásának idején a Duna mentén futó védvonalakat összekötő utak közül több a Pilis, Visegrádi-hegységen keresztül vezetett.

Időutazás a kölessel

A köles a legősibb termesztésbe fogott növények egyike. Az idők során néha fontos gabonának számított, máskor háttérbe szorult ez az élettanilag igen hasznos növény. A fermentálása sem elterjedt, pedig házilag is megvalósítható.

A nagy dilemma: milyen portrét hozzon magáról a Mikulás

A portré természetesen csokiból készüljön, de milyenből? Gyakorló anyukaként én magam általában nagyság és esztétikum alapján döntök a csokimikulásról, de a szülői munkaközösség tagjaként minden évben rájövök, hogy rosszul csinálom. Mert igenis számos szempont van, amit figyelembe kell(ene) venni.

Az eredetvédett, sós túró története

A Görgény völgyét sajátos földrajzi adottságai, gazdag növény- és állatvilága miatt évszázadok óta Erdély különös zónájaként tartják számon. A hasonló nevű havasok lábánál és az ugyanezt a nevet viselő patak mentén emberemlékezet óta fakitermeléssel és állattenyésztéssel foglalkoztak.

A járványra való tekintettel empatikus magatartást kér az agrárkamara az áruházláncoktól

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) kéri a kiskereskedelmi áruházláncokat, hogy a beszállítóiknál bekövetkező igazolt koronavírus-fertőzések miatti termelési és szállítási problémákat rugalmasan és empátiával kezeljék.

Egy csónak, egy ember

A koronavírusnak semmi sem szent. Amire lehet, arra „ráteszi a kezét”. A kormány eközben a járás megfékezéséért minden lehetséges eszközzel fellép, ami egyebek mellett a kijárási és más korlátozásokban testesül meg. A sportvadászok területre járásának korlátozása utána a horgászokat is elérték a szigorítások, melyekről a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) is beszámolt.

Új kapuk nyíltak a magyar termékek előtt

Noha a koronavírus-járvány okozta helyzet nem feltétlen szolgál a pozitív gondolatok táptalajául, a biztonságos, minőségi alapanyagokból készült magyar élelmiszereknek kétségtelenül kedvező közeget teremtett. Ugyanakkor az már kérdéses, hogy vajon az észérvek vagy inkább az érzelmek vezérlik a fogyasztókat, miközben leemelik a hazai termékeket a polcról.

Fajtára szabott megoldások a csemegekukorica-termesztésben

A járványveszélyre való tekintettel online rendezte meg a Bayer a 2020-as csemegekukorica szezont lezáró kerekasztal-beszélgetését. „Táblára szabott megoldások csemegekukoricában” című kerekasztal-beszélgetésük teljes szakmai tartalmát áthelyezték a digitális térbe.

Válságos helyzetbe került a magyar pulykaágazat

A pulykaágazat árbevétele az idén 10-15 százalékkal csökken egyebek mellett a termelői árak mérséklődése miatt; az ágazat átlagos éves termelési értéke élőállatból 36-40 milliárd forint, feldolgozott termékekből pedig 70-80 milliárd forint - közölte a Magyar Pulykaszövetség elnöke az MTI-vel.

Csaknem 3 milliárd forintos beruházással nyitott és újított fel üzleteket a Spar

Két új City Spar szupermarketet nyitott és négy áruházát felújította a Spar Magyarország, a fejlesztések összértéke megközelíti a 3 milliárd forintot - közölte a vállalat csütörtökön az MTI-vel.