Back to top

Halból és sertésből készült ételeket is kóstoltat az AMC

Az Agrármarketing Cetrum számos programot kínál a Bábolnai Gazdanapokra kilátogatóknak. Ondré Péter, a szervezet ügyvezetője mutatta be kiállítási kínálatukat, de szót ejtett más belföldi-, és külföldi futó kampányaikról is.

Sertés termékek kóstolása
Fotó: Mile Máté
Az AMC tevékenységét sokan ismerhetik a médiából és kiállításokról, rendezvényekről, de a színfalak mögött más jellegű munkát is végez a szervezet...

Hal és sertés

Megjelenik a rendezvényen a sertéshúst-, és a halfogyasztást ösztönző kampányuk, melynek keretében sertésből és mangalicából, valamint édesvízi halakból készült ételeket kóstolhatnak az érdeklődők. Az AMC sertéshús fogyasztását ösztönző kampánya már évek óta működik.

Ez az afrikai sertéspestis miatt elvesztett külföldi piacokat hivatott pótolni, a belföldi fogyasztás ösztönzésével.

Mivel ez a rendezvény az agrárgépészetre fókuszált kiállítás, így agrárgép-történeti mozgógép show-n is részt vehetnek a látogatók, amelyen láthatják, hogy már az elődök is 100-150 éve mire voltak képesek a gépesítés terén. Emellett gyereksarkot is kialakítottak, valamint vetélkedőt is rendeznek a standjukon, sorolta Ondré Péter a lehetőségeket.

Zöldség, gyümölcs, méz és bor

Az AMC idén is kiemelt figyelmet fordított a zöldség-, és gyümölcsfélék népszerűsítésére, főként a meggy, dinnye és alma kapcsán voltak kampányaik. A belföldi kampányok most is gőzerővel zajlanak, a mézfogyasztást ösztönző projektet a Takarékbank és az Országos Magyar Méhészeti Egyesülettel közösen valósítják meg.

A járvány miatt sajnos ebben az évben a rendezvények és a személyes találkozások korlátozottak voltak, így erre a kihívásra is igyekezek megoldást találni. Külföldi programjaik közül a magyar bor van kiemelt helyen, melynek 70 százaléka lédig, 30 százaléka palackozottan kerül exportra.

Az AMC ez utóbbinak a népszerűsítését vállalta fel közösségi médiafelületeken, B2B és online platformokon megvalósítható formában. Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Egyesült Királyság, a skandináv országok és a Balkán irányába igyekeznek ösztönözni a hazai borok jobb megismerését.

Az AMC standja a Bábolnai Gazdanapokon
Fotó: Mile Máté
Az orosz embargó kedvezőtlen hatása már enyhül

A már pár éve tartó Oroszországgal szembeni EU-s kereskedelmi embargó számos mezőgazdasági és élelmiszeripari szektorban okozott gondot a hazai piaci szereplőknek.

A zöldségtermesztés, gyümölcstermesztés, konzervipar és a baromfi ágazat veszített jelentős piacokat emiatt, ezért az AMC ezeknek a szereplőknek próbált és próbál segíteni új exportpiacokat találni, ahol pedig erre nincs mód, ott a belföldi keresletet élénkítik marketing kampányaikkal, mondta az ügyvezető.

Dinamikus bővülés tapasztalható a mezőgazdasági termékek külkereskedelmében Kína irányába is, és az orosz piac elvesztése óta eltelt idő alatt az exportunk újra növekedési pályára állt.

Egyes ágazatoknak több segítség kell

A mezőgazdaságon belül egyes ágazatok jobb, mások rosszabb helyzetben vannak. A halfogyasztás tekintetében például az utolsók voltunk az EU országok között, de 3 év alatt a kampányoknak is köszönhetően 20 százalékkal növekedett hazánkban az édesvízi halak fogyasztása. A zöldség-gyümölcs fogyasztás növelésében is fontos az edukáció, hiszen ez az ország lakosságának az egészségi állapotára is kihatással van.

Jobban járnak, ha ezekre költenek az emberek, nem pedig később gyógyszerre.

Ha pedig gazdasági szempontból nézzük, akkor is fontos a hazai zöldség-gyümölcs fogyasztás növelése, mert ez az ágazat fejlődésére is kihatással van. A WHO ajánlása szerint naponta 350 g zöldséget-gyümölcsöt kellene fogyasztani, a hazai 270 g már kezd ehhez közelíteni, említette az AMC vezetője.

Sokan látogatták meg az AMC standot és a kóstoló helyeket
Fotó: Mile Máté

Idén más szervezetekkel együttműködve a dísznövény ágazat és a nemzeti parkok turisztikai népszerűsítésében is részt vállalt az AMC. Míg belföldi kampányaikat ágazati szervezetekkel együttműködve koordinálja az AMC, addig az export fejlesztési tevékenységébe közvetlenül piaci szereplők is bekapcsolódhatnak.

Tavaly például a világ különböző tájain összesen 17 élelmiszeripari kiállításon volt jelen az AMC, amelynek közösségi standjain 250 gyártó termékeit mutatták be, külföldi piacokat szerezve ezeknek a vállalkozásoknak.

Idén e rendezvények elmaradása miatt online értekezletekkel és más hasonló, digitális megoldásokkal igyekezek tovább bővíteni a hazai élelmiszer iparban tevékenykedő cégek exportlehetőségeit.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Intelligens metszőrobot

A szórványgyümölcsösök Közép-Európában a fajokban leggazdagabb biotópok közé tartoznak. Az állományok nagy részét azonban a pusztulás fenyegeti, mivel az idős, beteg fák fenntartása épp hogy gazdaságos, a gyümölcsösök túlnyomó többségét nem, vagy nem megfelelően ápolják. Ennek eredményeképpen a fák megbetegszenek, elpusztulnak.

Tarolt a szalmonellás csirke Nagy-Britanniában

Több százan, köztük sok kisgyerek súlyosan megbetegedett, miután szalmonellával fertőzött lengyel import baromfihúst evett, és egy halálos áldozatot is követelt az olcsó panírozott csirke.

Műmajonézt gyártottak, nem lett rossz

A Wageningen Egyetem kutatócsoportja mikroorganizmusok segítségével készített majonézt. Bár a termékük állítólag finom lett, nem az áruházak polcaira szánják, sokkal inkább az élelmiszeripar érdeklődését szeretnék felkelteni az állati fehérjét helyettesítő megoldások iránt.

Gigantikus méretű takarmánygyár építését tervezik

A piacvezető brit sertés és baromfi takarmánygyártó, az ABN egy olyan hatalmas, a legmodernebb technológiákon alapuló üzemet kíván megépíteni, mely kulcsszerepet töltene be az Egyesült Királyság élelmiszerellátási-láncában.

Az első karbonsemleges paradicsom

Az Azura francia-marokkói vegyesvállalat közzétette fenntartható fejlődésről szóló jelentését. Ebben nem más szerepel, mint hogy a csoport egyebek közt szén-dioxid-semleges paradicsommal lép a piacra. Azt tervezik, hogy a vállalás népszerűsítésére erős kommunikációs kampányt indítanak. Márciustól a kereskedelembe kerülő összes terméken feltüntetik az erre utaló logót.

Borbolya, az ismeretlen ismerős.

Szinte minden parkban találkozunk vele, ám sokan nem tudják, hogy a borbolya termése vitamindús csemege is lehet. Néhány országban - elsősorban a Közel-Keleten - gyakran fogyasztott termék, Európában kevésbé ismert gyümölcs.

Étel-itallal monitoron át ismerkedni nem ideális, de jól sikerült

A többi év eleji nagy szakkiállításhoz hasonlóan online eseményként zajlott le a biovilág legnagyobb találkozója, a nürnbergi vásárközpont által szervezett Biofach is. Majdnem 14 ezren követték az igen színesre összeállított programok valamelyikét, és a szervezők is elégedettek, de azért mindenki várja már a jövő februári élő találkozást.

Késnek a banánszállítmányok

Az Atlanti-óceánon tomboló viharok, illetve a világjárvány miatti logisztikai fennakadások miatt akadozik a banánkereskedelem – számolt be róla a fruchthandel.de portál.

Európa legnagyobb kikötőjében jelentősen csökkent a forgalom

A rotterdami kikötőben a teherforgalom 6,9% -kal csökkent 2020-ban a koronavírus-válság miatt, amely az elmúlt évtized legnagyobb csökkenése, ennek ellenére mégis kisebb volt a vártnál - közölte Európa legnagyobb tengeri kikötője.

Évente 1450 tonna gyümölcsöt és zöldséget mentenek meg

A szokatlan megjelenésű, ám tökéletes minőségű és ízű gyümölcsök és zöldségek teljes értékű élelmiszerek, nem szabad kidobni őket. Erre hívja föl a figyelmet a svájci vállalat, amely saját márkanévvel ellátva hozza forgalomba a szépséghibás termékeket.