Back to top

Feltámasztották a legendás magyar márkát

Újra palackozzák az egykor legendás üdítőitalt, a Bambit egy horvátzsidányi palackozóüzemben - idézi a napi.hu a Forbest.

A horvátzsidányi ásványvíz-palackozóba anno még pénzügyi befektetőként szállt be a Tenning Investment Zrt.-n keresztül a Dorogi család. Főként agrárjellegű tevékenységekkel foglalkoznak, de négy éve Éva vezetésével átvették a céget, ami ekkor kapta az Art Water Kft. nevet - írja a napi.hu.

Még 2016-ban indult el 1,5 milliárd forintos befektetéssel a Bambi-projekt is.

A hibrid gyártósor 840 millió forintos - hitelből és saját forrásból - összeálló beruházással és 380 millió forint európai uniós és hazai támogatással épült - írta a Forbes.

Az újjáélesztett ital receptjét egy már több évtizede a szakmában dolgozó kézműves dolgozta ki. Mindegyik üdítő természetes alapanyagokból és alacsony cukortartalommal készül, az íz lényegét az üzemükben nyolc napig fermentált gyömbérlé adja.

Ehhez képest az eredetileg 1947-ben megjelent narancsos ízesítésű Bambit szintetikus anyagokból gyártották, és a tizenkét százalékos cukortartalmával bőven túlszárnyalta a Coca-Colát és a Pepsit is.

A viszonteladók negyven százalékban bolti partnerek, hatvan százalékban éttermek és kávézók lesznek. Eddig ötven top gasztrointézménybe küldtünk ki termékmintákat, nagyon jó visszajelzéseket kaptunk - mondta Dorogi Éva, az Art Water Kt. ügyvezetője a Forbesnak. Ősztől egy boltban vásárolt Bambit 480 forintért, egy kávézó teraszán 550- 680 forintért lehet kortyolgatni.

A Bambi eredetileg egy két és féldecis csatos üvegben forgalmazott üdítőital volt, az első ilyen, ami megjelent a szocializmus korszakában.

Ez volt az egyetlen üdítőital a magyar piacon. "Buborékos", szénsavas ital volt, szintetikus alapanyagokból készült, narancs jellegű ízesítéssel és színnel - írta a Wikipedia.

A közhiedelemmel ellentétben az 1947-től készült Bambi nem kátrányból készült, a kellemetlen mellékízt az okozhatta, hogy a narancsolaj összetevő a szavatossági idő lejárta után terpénesedett. 1968-ban a Coca-Cola Magyarországra érkezése csökkentette az ital népszerűségét, a Bambi gyártása 1970-ben szűnt meg.

Forrás: 
Napi.hu/Forbes

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Üzemanyag készül a whisky-gyártás során

Becsíphet az autónk, ha túl sokat tankolunk? Az attól is függ, hogy miből. De amíg számunkra továbbra is tilos, addig gépjárműveink nyugodtan leguríthatnak néhány korty whiskyt vagy pálinkát indulás előtt, sőt ettől indulnak be igazán. Aggodalomra semmi ok, az autók nem fognak részegen garázdálkodni tőle.

30 éves az Axiál: „Ma is ugyanabba az irányba utazunk”

„Az Axiál Kft. fejlődése európai mércével mérve is rendkívüli, 30 év alatt a nagy nyugat-európai mintákat követő kisvállalkozásból követendő hazai példává váltunk.” – írta az AXIÁL Híradó jubileumi, a cég 30. születésnapjára megjelenő számában Harsányi Zsolt tulajdonos-ügyvezető.

Szörp, szirup, tinktúra, tea

A 2012-es bükkszentkereszti gyógynövénynapokon kínálta először szörpjeit Kriván Nikolett. Olyan nagy volt azonban az érdeklődés irántuk, hogy jól működő kávézója mellett még abban az évben megalapította Bükkszentkereszten a Büxirup Manufaktúrát.

Követendő példa az ezeréves határnál

Vannak olyan vidékek Romániában, ahol még mindig visszafogottan gondolkodnak a mezőgazdasági társulásról, mert egyesek emlékezetében még mindig elevenen él a szocialista tervgazdaságon alapuló termelőszövetkezeti rémálom. Szerencsére, a rendszerváltás óta eltelt 30 esztendő alatt felnőtt egy nemzedék, amelynek a tagjait már nem kísérti a múlt szelleme.

James Bond lecserélte ikonikus koktélját

A Heineken egy új reklámfilmet mutatott be az új James Bond film, a Nincs idő meghalni közelgő bemutatójának alkalmából, „Worth The Wait”, (Megéri a várakozás) címmel, melynek főszereplője maga James Bond megtestesítője, Daniel Craig.

Jogvesztő határidő közeleg - Szeptember 30-ig lehet visszaigényelni a külföldi áfát

Egy hetük maradt csupán az áfalevonásra jogosult hazai vállalkozásoknak arra, hogy benyújtsák a külföldi áfa visszaigénylésére vonatkozó visszatérítési kérelmeiket – hívja fel a hazai vállalkozások figyelmét a Mazars. A nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló vállalat összefoglalójából kiderül: a szeptember 30-ai jogvesztő határidőig uniós és unión kívüli országokból is kérhetnek visszatérítést 2020-as vásárlásaik után a magyar áfaalanyok.

A világjárvány óta egyre többen (és többet) költenek online vásárlásra

A brit vásárlók mintegy 70%-a állítja, hogy az online és mobiltelefonon történő vásárlás vált a kedvenc vásárlási módjává, szemben a koronavírus-járvány előtti kevesebb mint 50%-kal – derült ki a Credit Karma személyi pénzügyi startup cég tanulmányából.

A digitalizált állattenyésztés a kiszámítható jövő kulcsa

Földünk népességnövekedésével az állattenyésztésnek is tartania kell a lépést: ki kell szolgálnia a megnövekedett igényeket a húsáruk iránt úgy, hogy közben az állatjólléttel, a környezeti fenntarthatósággal és a közegészségüggyel kapcsolatos aggályokat is figyelembe veszi.

Újabb „horror” vágóhidat záratott be a Nébih és a KH

A Nébih ellenőrei 2021 szeptemberében a Közbeszerzési Hatóság (KH) munkatársaival együttműködve végeztek ellenőrzést egy Hajdú-Bihar megyei sertésvágóhídon. A Nébih szakemberei az egységben tapasztalt gyomorforgató körülmények miatt azonnali hatállyal felfüggesztették annak működését, egyúttal 15 tonna élelmiszer forgalmi korlátozását rendelték el. Az eljárás és a bírság kiszabása folyamatban van.

Tengeri kereskedelem - Óriási késések, hatalmas nyereség

Világszintű gond, hogy a kikötők és a kapcsolódó logisztikai szolgáltatások csak nehezen tudják tartani a lépést a kereskedelemmel, ami a be- és kirakodási idő csúszásához és kapacitáshiányhoz vezet, mivel a fuvarozók nem képesek meg­küzdeni a rakományok mennyiségével.