0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Letarolhatják a Tesco polcait a húshelyettesítők

Egyre több húsmentes vagy húshelyettesítő termék jelenik meg a Tesco polcain, a boltlánc jelentős forgalomnövekedésre számít. A növényi fehérjék iránti globális kereslet 4,1 milliárd fontra hízhat az idén.

A húshelyettesítő termékek eladását 300 százalékkal növelné a Tesco öt éven belül, így a boltlánc lett az első brit kiskereskedő, amely értékesítési célt határozott meg a növényi alapú termékek esetében – írja a napi.hu.

A brit Guardian arról ír, hogy az elmúlt évben jelentősen, 50 százalékkal nőtt a kereslet a Tesco húsmentes termékei iránt, elsősorban a hamburgerhúspótló, növényi alapú kolbászok és darált húshelyettesítőket keresték a vásárlók. Ezért a jövőben több termékkategóriában elérhetőek lesznek a húspótlásra alkalmas termékek, amelyek családi kiszerelésben is megjelennek a boltok polcain.

Az új cél összhangban van a boltlánc és a vele együttműködő World Wide Fund for Nature (WWF) szervezettel közösen kialakult célkitűzésnek: megpróbálják a felére csökkenteni egy átlagos brit bevásárlókosár tartalmának környezetre gyakorolt hatását.

Szendvicsek, szószok vegán verzióban

A húshelyettesítők egyik legfontosabb alapanyaga, a növényi eredetű fehérje globális piaca – amelyet az amerikai Impossible Burger és a Beyond Meat ural – az előrejelzések szerint idén 4,1 milliárd font (1625 milliárd forint) lesz, ez jelentős növekedés a 2015-ös 2,9 milliárd fonthoz (1150 milliárd forint) képest. Nem véletlen, hogy az elmúlt években az IKEA is megjelent az egyik legnépszerűbb termékének számító húsgolyó húspótlóval készült verziójával.

A Tesco egyébként már januárban több mint harminc húsmentes termékkel – köztük sok vegán szósszal – rukkolt elő a brit piacon.

Ez nem meglepő, tavaly ugyanis éves szinten 37 százalékkal nőtt a húshelyettesítőket is magában foglaló növényi alapú ételek forgalma. A szószok iránti megnövekedett keresletet mutatja, hogy a Hellman’s vegán majonézének eladása például 400 százalékkal nőtt. A szószok csak egy részét adják a januárban megjelent új vegán termékeknek, a Tesco több mint 30 terméket vezetett be, többek között vegán szendvicseket és wrapeket (batyus szendvics).

Így áll a húsfogyasztás

A növényi alapú és húsmentes ételek nem csak a Tesco szerint kapnak egyre nagyobb teret. 2019-ben Nagy-Britanniában piacra dobott élelmiszeripari termékek csaknem negyede vegán, 2019-re pedig 65 százalékra nőtt azoknak a briteknek a száma, akik kipróbáltak már valamilyen húshelyettesítőt.

A Mintel piackutató cég még januárban publikált kutatása szerint 2017-es 28 százalékról 2019-ben 39 százalékra emelkedett azok aránya, akik ugyan esznek még húst, de csökkenteni szeretnék a húsfogyasztásukat.

A cég számításai szerint a húsmentes élelmiszerek eladása 40 százalékkal 816 millió fontra (323,5 milliárd forint) nőtt 2019-ben. Ennek ellenére a kutatás szerint a döntő többség, 88 százalék még mindig eszik vörös húst vagy baromfit, és a britek mindössze 1 százaléka folytat vegán életmódot.

Forrás: Napi.hu