Az Anderson Industries és a Dakota Foundrynak a tulajdonosa,
Az ekék vontatására és a nehéz teherszállításra használt „mozdony”, a Case 150 traktor a mezőgazdasági történelem része, amelyről azt hitték, hogy a korral együtt elveszett. „A közúti mozdony alapvetően elveszett a történelemben. Úgy értem, az elmúlt 100 évben egyik sem maradt fenn. Mind a kilenc megépítettet végül selejtezték, és így a történelemben elveszett volt, amíg újjá nem teremtettük és újra életre hívtuk, magyarázza a tulajdonos.
youtube://v/xU_fshxE3Gk
Jerome Case 1869-ben építette meg az első gőzgép-meghajtású traktort, melyet kerekekre szerelték, de továbbra is lóval vontatták, s csupán más berendezések meghajtására szolgált. Majd 1876-ban elkészítette az első gőzgép hajtotta önjáró vontatót.
„Hihetetlenül okos csapatra volt szükségem, akik sokféle szakmában jártasak.” – mondta Anderson.
Az eredeti tervrajzokat 2007-ben szerezte meg a Case-től, és elkezdte a 150-es modellt háromdimenziós CAD-modellé tervezni, amely lehetővé tette számára az alkatrészek gyártását.
Amikor az alkatrészek végleg elkészültek, Wyomingba vitték összeszerelésre.
Mellékesen vállalkozást épített a becslések szerint 1–1,5 millió dolláros projekt finanszírozására. „Álmom az volt, hogy ezt kisgyerek korom óta megépítsem. Tehát tudtam, hogy rendelkeznem kell eszközökkel és erőforrásokkal, felszereléssel és csapattal, hogy támogassam a projektet. A garázsomban alapítottam az Anderson Industries-t” – mondja a ma már élvonalbeli mérnöki és gyártó vállalat elnöke és vezérigazgatója.
A több mint 100 évvel ezelőtt készült szerkezet nehezebb és erősebb, mint bármelyik ma gyártott traktor, súlya 34 tonna. A traktor tulajdonosa úgy döntött, hogy nemcsak minden részletében élethűen felújítja a gőzgépet, hanem összeszereli a régi Case-t a hatalmas, 36 barázdás John Deere ekével, hogy demonstrálja a gőzgép hihetetlen erejét. Egy évtizednyi munka után a dél-dakotai Andoverben, a James Valley Threshers éves aratási show-n mutatták be az elkészült gépet, ahová a világ minden tájáról érkeztek érdeklődők.
Az újjáépítés folyamatát Anderson úgy jellemezte: „Ez olyan, mintha megmásznánk a Mount Everest-et, sok fegyelmet és edzést igényel.”