Back to top

Ez nem steak. Elég a hamis hús- és tejnevekből!

Ha az Európai Parlament felelőtlenül úgy dönt, hogy kiskapukat enged az élelmiszer-megnevezések területén a "vegán kolbász" vagy a „vegán hamburger” védelme érdekében, az hosszú távon hatással lesz a fogyasztókra és az állattenyésztőkre egyaránt. Ezzel a helyzettel szembesülve az európai állattenyésztési ágazat elindítja a ceci n’est pas un steak (Ez nem steak) európai kampányt.

Fotó: Copa Press Service
Az európai állattenyésztőket képviselő szervezetek felhívással és egy új kampánnyal irányítják a problémára a közvélemény figyelmét, miután az Európai Parlament ismét patthelyzetbe jutott a közös európai piacról szóló rendelet húsmegjelölésekkel kapcsolatos rendelkezéseiben. A képviselők ismét újra kezdték a tavaly már lefolytatott vitát, amelynek célja az olyan nevek jogi elismerése, mint a „vegán hamburger” vagy a „vegán kolbászok”. Eric Andrieu európai parlamenti képviselő javasolta, hogy a húsok címkézésének ügyét adják az Európai Bizottság kezébe azzal a feltétellel, hogy a "vegán hamburger" vagy "vegán kolbász" elnevezést fogadják el.

A felvetés elfogadhatatlan a gazdálkodók számára, és ellentétes a tavaly megszavazott eredeti javaslattal! – háborodtak fel a gazdaszervezetek. Felhívják az Európai Parlament képviselőit, hogy gondosan mérlegeljék az ilyen kifejezések általánosításának hatásait és következményeit, mert ezzel elősegítik a megtévesztő és tisztességtelen marketinget.

Jean-Pierre Fleury, a marha- és borjúhússal foglalkozó Copa & Cogeca munkacsoport elnöke a kampány elindítását kommentálva elmondta, hogy

„az európai állattenyésztési ágazat nem a fejlődés ellen küzd, egyszerűen azt akarjuk elérni, hogy ismerjék el és tartsák tiszteletben a több millió európai gazdálkodót, állattenyésztőt és ágazati munkavállalót. Nem félek kijelenteni, hogy ez a kulturális eltérítés nyilvánvaló esete. Bizonyos marketingügynökségek szándékosan megtévesztik a fogyasztókat, annak propagálásával, hogy az egyik termék helyett egy másik nem befolyásolja a táplálékfelvételt. Az út jó szándékkal van kikövezve, de kinyit egy olyan ajtót, amelyen át hosszú távon más zavaros elképzelések is megjelenhetnek. Olyan új világot teremtünk ezzel, ahol a marketing elszakad a termékek valódi természetétől, ami ellenőrizhetetlen piachoz vezethet!"

Fotó: Copa Press Service
A "ceci n’est pas un steak" kommunikációs kampány alapvető kérdéseket vet fel a fogyasztók tájékoztatásával, kulturális örökségünkkel és a modern marketing erejével kapcsolatban, amely lelkiismeretlenül képviseli a nagy üzleti érdekeket és értékeket.

A kampány kiáltványában az európai szervezetek kiemelik azt a tényt, hogy a vegán termékek megítélésekor hajlamosak elfelejteni, hogy az európai gazdák mind a növényi, mind az állati fehérje előállításában érdekeltek, és nem ellenzik a vegán termékek, a növényi fehérje előállítását.

Azonban a növényi eredetű utánzatoknak, amelyek hasonlítanak a hús és a tejtermékekre, saját szemléletet kell képviselniük. A növényi ágazatnak fokoznia kell kreatív erőfeszítéseit. A lobbiba történő befektetés helyett ezeknek a vállalatoknak új marketingkoncepciókon kell dolgozniuk, elnyerve a fogyasztók elismerését és megoldva a növényi utánzási ipar alapvető paradoxonját. A fő iránnyá válni igyekvő iparágnak nem azzal kell növelnie a hírnevét, hogy marketing erőfeszítéseit a meglévő termékekre és az azok elleni küzdelemre összpontosítja!

A kampány számos olyan kezdeményezést tartalmaz, amelyek célja a hús megnevezéséről szóló vita fontosságának tudatosítása a szavazást megelőző napokban.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/Copa&Cogeca

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Pilisi lakomák

A Pilis lenyűgöző, fenséges, fejedelmi hely. Szinte hallani Mátyás király vezéreinek döngő lépteit, s ahogyan kupáikat a nehéz asztalra csapják. Régen királyi vadászterület volt, ám méltóságát máig megőrizte. A Római birodalom virágzásának idején a Duna mentén futó védvonalakat összekötő utak közül több a Pilis, Visegrádi-hegységen keresztül vezetett.

Egészséges talaj - Egyre inkább felértékelődik

A 21. század legjelentősebb megoldandó feladatai között első helyen az energia, a tiszta ivóvíz iránti igény kielégítése és az egészséges talaj megóvása áll.

Kína szigorítja az import vizsgálatát, torlódások várhatók a fontos kikötőkben

Mivel Kína a téli hónapokban tart a megnövekvő koronavírus-kockázattól, megszigorítja az importszállítmányok vizsgálatát. A szárazföldi Kínába szánt zöldség és gyümölcsszállítmányok egy részét emiatt Hongkongba irányíthatják át a kereskedők.

Túlzásba vitt a antibiotikumok - Milyen lesz a hús minősége a Brexit után?

A jelentések szerint az Amerikai Egyesült Államok és a Kanada állattartó telepein ötször annyi antibiotikum használnak, mint az Egyesült Királyságban. Európában pedig tovább szigorítják az antibiotikumok használatát. Felmerül a britekben a kérdés, hogy milyen minőségi előírások fogkan vonatkozni az import hústermékekre a Brexit után és vajon fel tudják-e venni a versenyt az olcsóbb hússal.

Online étterem a nagy ukrán éhínség ételeivel

Ételek krumplihéjból, nyírfakéregből, kukoricacsutkából, ezekkel a fogásokkal emlékeztek meg a nagy ukrán éhínség áldozatiról a napokban. Egy virtuális étteremben mutatták be azokat az ételeket, amelyek megmentették az emberek életét, a szervezők ezzel hívták fel a figyelmet a történelmi eseményre.

Könnyen hámlik a gyömbér héja

Tárolási problémák miatt a kínai gyömbér nem túl mutatós, mert foszlik a héja. Idén a friss gyömbért egy hónappal hamarabb kezdték el exportálni a kínai szállítók. Ez azonban kockázatos, mivel így a gyömbér könnyebben penészedhet.

Újabb üzletlánc kötelezte el magát a fenntartható csomagolások terén

A brit Aldi bejelentette következő nagy ívű tervét, miszerint 100%-ban újrahasznosított csomagolásban forgalmazza sajátmárkás reggeli pelyheit év végére.

„Mi lesz az ünnepi vacsora?” - A sertéshús népszerűsége töretlen

Az ünnepek közeledtével az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC), valamint a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) a minőségi sertéshús fogyasztását népszerűsíti.

Környezettudatos csomagolásra vált a Tesco

A brit Tesco közleményében kifejtette, hogy többé nem alkalmazza azokat a műanyag tálcákat, amelyeket a sajátmárkás csirkéik csomagolásához használnak.

Az advent főszereplői a bogyósok

Ünnepi marketingkampányt indított az olasz Sant' Orsola a bogyósok népszerűsítésére. Adventi kalendáriumként működnek a 125 grammos gyümölcscsomagok, december 24-ig más-más üzenettel. Miután valaki rákattintott az okostelefonjával a Sant' Orsola gyümölcsöt tartalmazó dobozain a QR-kódra, megkapja az aznapi üzenetet.