A Fruit Lovers cég tulajdonosai, Sébastien Rispe, Sébastien Guy és Benoît Escande tíz évvel ezelőtt találtak rá Izraelben erre a fajtára, és fantáziát láttak benne, annak ellenére, hogy szerintük nem a legszebb gyümölcs, de rengeteg jó tulajdonsággal rendelkezik.
A fantáziát és a marketing lehetőséget a szilva alakja adta, amely ketté vágva egy szívet formáz, ezért Lovita névre keresztelték.
Nyilvánvalóan kellett találni egy olyan nevet a gyümölcsnek, amely elcsábítja a fogyasztókat, így született meg a Lovita márkanév, amely számtalan lehetőséget kínál mindenféle kreatív anyag elkészítéséhez, a csomagolástól a kisfilmig.
Az elmúlt hetekben kezdték a piacon teríteni az idei termést. A Lovita már tavaly forgalomba került, de még kis mennyiségben, az idei év lesz az első igazi, gazdaságilag is mérhető éve.
De milyen maga a gyümölcs? Ez a „prunus salicina” nevű fajta,
a tesztek szerint 21 Brix fok, (1 Brix-fok a cukortartalma annak az oldatnak, amelynek 100 grammja 1 gramm szacharózt tartalmaz.) ezért ízletes desszertként kínálják.
A Lovitát szeptember közepe táján szüretelik Franciaország délnyugati régióiban. Ezért marketing szezonja szeptembertől decemberig tart.
– mondja Sébastien Guy, aki abban reménykedik, hogy Kínába és a Közel-Keletre konténerben lehet exportálni és így képes karácsonyi szilvává válni az ázsiai piacon is.
A gyümölcsösök telepítése folyamatos, eddig 50 hektárt telepítettek a francia, spanyol és portugál termelők.