Back to top

Újabb üzletlánc kötelezte el magát a fenntartható csomagolások terén

A brit Aldi bejelentette következő nagy ívű tervét, miszerint 100%-ban újrahasznosított csomagolásban forgalmazza sajátmárkás reggeli pelyheit év végére.

Az Aldi nem csak a dobozt, hanem a benne található műanyag zacskót is egy újrahasznosítható alternatívával helyettesíti.

Chris McKenry, az Aldi műanyag és csomagolás területének igazgatója elmondta: „Az ennyire népszerű termékeknél a teljesen újrahasznosítható csomagolással pozitív hatást érhetünk el.

Az a célunk, hogy minőségi terméket tudjunk kínálni a piac legalacsonyabb árain és hiszünk benne, hogy ez azt jelenti, hogy több mint nagyszerű termékeket forgalmazunk ezért a vásárlóinknak fenntartható lehetőségeket kell biztosítanunk megfizethető áron.”

Fenntartható csomagolás

A kiskereskedő ezzel a kezdeményezéssel 6500 tonnával kevesebb egyszer használatos műanyagot használ majd évente. A brit Aldi arra törekszik, hogy teljesen átálljon az újrahasznosított, komposztálható vagy újrafelhasználható csomagolások használatára a sajátmárkás termékei esetében legkésőbb 2022 végéig.

Júliusban az Aldi közölte, hogy 2025 végéig két milliárd egyszer használatos műanyag csomagolást von ki a forgalomból.

A nemrégiben bejelentetett műanyagmentes kezdeményezéshez tartozik még az egyszer használatos szatyrok – pl. gyümölcs és zöldség zacskók - megszüntetése is év végéig az Aldi Egyesült Királyságban található üzleteiben.

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Erdőszélen Manó kuckó

Aki szereti ügyes kezét próbára tenni, apróságokat alkotni némi segítséggel, az bizonyára szívesen nézegeti Kiss Tamara rövid Manó kuckó filmjeit a neten. Az ünnepváró készülődés jegyében egy szép tobozkarácsonyfa összeállítását követhettük végig, ám ezúttal személyesen, a kuckós műhelyben.

Világbajnok gyümölcsszárítmányok

Amit almából és meggyből készítenek, azzal piacvezetők a világon. Kizárólag úgynevezett igényes piacokra szállítanak, tehát Nyugat-Európába, Skandináviába, Japánba, Dél-Koreába, vagy újabban az USA-ba és Kanadába.

Mérnökből főállású őstermelő

A valódi szabadságot vidéken lehet átélni. Nem kell rohanni, úgy általában nyugalom van, mindenkinek megvan az elegendő élőhelye és feladata. Ezért szeretek itt élni, dolgozni. Példát mutatok gyerekeimnek, hogy a városi betonban nem lehet gyökeret verni, csak a földben – vallja Dr. Bisztray Dénesné Adrienn, aki a Dörgicsei-medencében termel szőlőt és más gyümölcsöket a családjával.

A tojás továbbra is alapélelmiszer

A hazai tojástermelés jelen állásának átláthatóságáért a hazai tojásfogyasztásról, a tojás származási hely feltüntetéséről, a ketreces és a szabadtartás arányairól, a tojásárakról, a madárinfluenza-járvány tojástermelésre gyakorolt hatásairól, valamint a pandémia idején zajló export-importról kérdeztük Molnár Görgyit, a Baromfi Termék Tanács mezőgazdasági titkárát.

Folyamatos és biztonságos a hazai élelmiszer-ellátás

A koronavírus-járvány harmadik hulláma alatt is folyamatos és biztosított a hazai élelmiszer-ellátás – közölte Nagy István agrárminiszter.

Az első rajtól a Nemzeti Parki Termék védjegyig

A hódmezővásárhelyi Hegedűs Gábor hat éve foglalkozik méhekkel. Hobbiméhésznek tartja magát, mégis nagyon komolyan gondolja a méhészetet, a megtermelt áruk értékesítését, sőt Nemzeti Parki Termék védjegyet is szerzett. Egy igen elkötelezett fiatalembert ismerhetünk meg személyében.

Újra virágzó sörkultúra a Pannonhalmi Bencés Főapátságnál

Az európai sörkultúrát, a sör megkedveltetését a középkortól kezdve a kolostorok sörfőzdéinek munkája alapozta meg. A Pannonhalmi Főapátság levéltárának dokumentumai a XI. századra visszamenően őrzik az apátsági uradalomban készülő sörök emlékét és a sörfőzőknek adott jogosítványok pontos leírását – olvasható a Főapátság közleményében.

A BASF a fenntartható mezőgazdaság érdekében tovább erősíti innovációs csatornáját

A BASF tovább erősíti a fenntartható mezőgazdasági innovációkat célzó kutatási és fejlesztési (K+F) tevékenységeit, amivel segíti a gazdálkodókat abban, hogy megbirkózzanak a környezeti és gazdasági kihívásokkal, továbbá megfeleljenek a fogyasztók fenntarthatóbb módon előállított élelmiszerek iránti igényének.

A Lindt & Sprüngli célja 2021-ben a 6-8%-os értékesítési növekedés

A Lindt & Sprüngli, svájci csokoládégyártó cég 6-8%-os organikus értékesítés növekedést vár idén a megnövekedett keresletnek köszönhetően, miután tavaly a koronavírus-járvány következtében csökkent a nettó nyeresége.

Enni a jövőben is kell

A világ népesedésének folyamatos növekedése próbatétel elé állítja a mezőgazdaságot. A legfontosabb célok az elérhető, elegendő és jó minőségű élelmiszerek fenntartható előállítása, valamint a termelékenység növekedése.