Az online rendezvényen a borturizmus aktualitásait, számokat és statisztikákat osztottak meg az előadók, a hallgatók nyomon követhették a nemzetközi borturisztikai trendeket és három meghívott borászatot hallgatva kiértékelhették, miként áll Magyarország e téren, s ezen túl megismerkedhettek a borturisztikai eszköztárával, az ágazat nyújtotta élménykínálattal és a borutak szervezésének tudnivalóival.
„A magyar borkultúrát és a hazai borturizmust a bort megalkotó és a borászatot képviselő személyek teszik színessé és különlegessé”- hangsúlyozta Gál Zsombor, az esemény fő szervezőjének, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Borturizmus és Borkommunikációs Terület vezetője, hogy a szakmai szervezetekkel együttműködve 2019-ben létrehozták a magyar bor új márkakoncepcióját.
„Régi igény volt a borágazat szereplőinek részéről, hogy legyen egy konszenzuson nyugvó, egységes arculata a magyar bornak, a Magyar Turisztikai Ügynökség ezt a szándékot karolta fel”- hívta fel a figyelmet a Magyar Bor: Személyesen közösségi ernyőmárkára. Ezen keresztül is szeretnék megmutatni, hogy a magyar borok világszínvonalúak, csúcsminőséget képviselnek. Feladatuknak tekintik marketingkommunikációs eszközökkel támogatni Magyarország pozíciójának megerősítését a világ bortérképén. Az új logó és szlogen egységes megjelenést és kommunikációt jelent a fogyasztók felé.
Az új bormárka képviseli a magyar borkultúra változatosságát, egységbe szervezve a magyar bor kommunikációját. A magyar bor márkastílusának létrehozása azt a célt szolgálja, hogy mind a belföldi, mind a külföldi fogyasztók számára megismerhetővé váljanak a magyar bor és a borászatok értékei, ezáltal pedig a magyarországi borvidékek felfedezésére inspiráljon.
Az új logó két részből áll: az egyik egy ikon, a másik a fő üzenet. Az ikon a magyar trikolórt jeleníti meg, a szlogen pedig a „Személyesen” kifejezés lett. A kommunikációban megjelink további szlogenként a Magyar Bor = Magyar Borász, mint tartalmi üzenet.
Fontos kiemelni, hogy ez az üzenet minden borvidéken működik, nem válogat, mindenki azonosulhat vele” – hangsúlyozta Gál Zsombor, hogy a hely és a borász egyedisége jelenik meg minden egyes palackban. „Hisszük, hogy az új arculat karakteressége, szerethetősége közelebb hozza a fogyasztókat a magyar borhoz, és a borok születésének mélyebb megismerésére inspirál. Legfontosabb szándékunk, hogy kedvet csináljunk a borral kapcsolatos utazásokhoz, szeretnénk elmesélni, miért érdemes felfedezni mind a 22 borvidékünket” – tette hozzá.
Ehhez életre keltették a bor.hu portált, és megtöltötték tartalommal. Borturisztikai térképeket készítettek a könnyebb tájékozódás érdekében – elsősorban a borrégiókta hangsúlyozva -, s folyamatosan bővítik fotó- és videótárukat.
Nyomtatott kiadványok is segítik a megismerést, amelyeket a magyaron kívül angol, német és francia nyelven lehet elérni. Emellett a közösségi médiában – youtube, instagram, facebook – is aktív megjelenést terveznek, de az ágazathoz kapcsolódó szakemberek képzését is felvállalták. Szakmai tanulmányutak, találkozók szervezésébe ugyancsak belevágtak, ám az idei, pandémiás év miatt ezt más mederbe kellett terelni.