Back to top

Értékesítési segítség a magyar borászoknak - Elindult az ország első online termelői közössége

Az eladások terén várhatóan nem zárnak jó évet a magyar borászatok, becslések szerint a hazai bortermelők forgalma akár 60-80-%-kal is visszaeshetett a járványügyi korlátozások miatt. Az online borvásárlás viszont az e-kereskedelem egészével együtt növekedni látszik: egy friss felmérés szerint a megkérdezettek harmada vásárolt a weben bort az elmúlt hónapokban.

Egy új hazai fejlesztés most induló költség nélkül kínál komplett netes kereskedelmi megoldást magyar bortermelőknek. Wineshop.hu néven pedig elindult hazánk egyetlen olyan gyűjtőoldala, ahol közvetlenül a termelőtől, pinceáron vásárolhatóak meg akár olyan tételek is, amelyek eddig kereskedelmi forgalomban nem voltak elérhetőek. Az online piactéren év végére már 30 borászat kínálatából válogathatunk.

Fellegi István, Liszai László és Pintér Zsolt

A turizmust, vendéglátást és rendezvényszektort érintő járványügyi korlátozások jelentősen megtépázták a hazai borkereskedelmet és a borfogyasztást. A Borászati Vállalkozások Európai Bizottságának becslése szerint az unió borfogyasztása körülbelül harminc százalékkal esett vissza.

Míg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szerint a minőségi borokat előállító, vendéglátásba szállító hazai borászatok eladásai akár 60-80 százalékkal is visszaeshettek a koronavírus-járvány okozta gazdasági válsághelyzet miatt.

Az idei év várhatóan ezzel együtt trendfordulót hoz mind hazai, mind nemzetközi szinten, hiszen a koronavírus járvány miatt az online kereskedelmi forgalom egésze és ezen belül a webes borvásárlás volumene is növekszik, ez a tendencia pedig az ünnepi időszakban várhatóan még inkább erősödni fog.

Az igényekre reagálva nemcsak magyar, hanem nemzetközi szinten is forradalmi online borkereskedelmi megoldást fejlesztett és indított el a közelmúltban a Futurion nevű magyar informatikai cég. A Wineshop.hu közvetlenül kapcsolja össze a borfogyasztókat a termelőkkel, akik pofonegyszerűen, jelenleg induló költség nélkül hozhatják létre saját, testre szabható, online borboltjukat. Ezeket a borboltokat gyűjti egybe a Wineshop.hu online piactérként.

A megoldás elsősorban azokat a kis- és közepes borászatokat célozza, melyek még nem rendelkeznek saját webshoppal vagy profi online értékesítési háttérrel, infrastruktúrával.

„Hiszünk benne, hogy a borvásárlás terén is az online megoldásoké a jövő, sőt egyre inkább a jelen. Ez látszik a trendekből, hiszen részben a koronavírus-járvány hatására jelentős elmozdulás figyelhető meg a netes borvásárlás irányába. Ebben a szegmensben kínálunk egyedi fair trade elvű megoldást, hiszen mi közvetlenül kapcsoljuk össze a magyar termelőket a borkedvelőkkel. A Wineshop használatával a vásárlók akár olyan borokhoz is hozzájuthatnak, amelyekhez eddig hagyományos kereskedelmi forgalomban nem tudtak. Közel 100 borcsomaggal indítunk, amelyek közül a gyűjtőoldalon keresztül, a borászatok webshopjába érkezve válogathatnak az érdeklődők, a kiválasztott borokat pedig akár 24 órán belül kézhez kaphatják.” – hívta fel a figyelmet Pintér Zsolt, a Wineshopot üzemeltető WineGroup kereskedelmi és marketing vezetője. 

Magyar bort az ünnepi asztalra közvetlenül a termelőtől

A Wineshop.hu az egyetlen olyan gyűjtőoldal, ami közvetlen kapcsolatot teremt a termelők webáruháza és a borkedvelők, vásárlók között. A Wineshop.hu magyar és nemzetközi szinten is egyedülálló kereskedelmi csatorna, hiszen lehetővé teszik a közvetlen vásárlást a termelőktől, kiiktatva a köztes szereplőket: ezzel a vásárlónak kiváló árakat, a borászoknak pedig fenntartható értékesítési megoldást biztosítva. A magyar borfogyasztást széles borkínálattal és különleges borcsomagokkal igyekeznek népszerűsíteni az ünnepi időszakban is.

„A WineGroup a közelgő karácsony alkalmából a magyar borfogyasztás elősegítése, és a magyar bortermelői szektor támogatása érdekében a közösségi médiában kezdeményezést indított #magyarbortiszom névvel, hiszen véleményünk szerint az ünnepi asztal csak akkor lesz teljes, ha azon kiváló minőségű magyar borok is megtalálhatók” – mondta Pintér Zsolt.

„A WineGroup megoldást kínál a miénkhez hasonló kis és közepes volumennel értékesítő borászatok olyan kapacitásból adódó nehézségeire, mint az online értékesítés szakértelemmel történő működtetése, az ügyfelekkel és a szállítókkal való folyamatos kapcsolattartás, a számlázó és fizetési rendszer naprakész működtetése. Segítségükkel az online értékesítés akadályai egyszeriben elhárulnak, az automatizált folyamatok révén a tevékenység pofonegyszerűvé válik. Nekünk, borászoknak, csupán annyi a dolgunk, hogy a megrendelt csomagot a futárnak átadjuk, ami gyorsan és biztonságosan célba ér az fogyasztók legnagyobb elégedettségére” – fűzte hozzá Sümegi Gábor, a Skrabski Pince ügyvezetője.

Az év végéig várhatóan 30 borászat kínálatához juthatnak hozzá a Wineshop vásárlói, míg 2021 végére a tervek szerint legalább 100 termelői borboltot érhetnek majd el a borkedvelők a gyűjtőoldalon keresztül.

A WineGroup célja, hogy néhány éven belül a magyar webes borkereskedelem meghatározó szereplőjévé váljon, illetve tervei között szerepel a nemzetközi piacon való terjeszkedés is.

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Családias pagony

A Rábaköz igazi kis ékszerdoboza a Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt. kezelésében lévő Göbös-major. Eldugott zug, ahová az aktív pihenésre vágyók, valamint csendre és nyugalomra kiéhezett városiak egyaránt szívesen jönnek.

Milyen egy jó borturisztikai helyszín?

Bár az idegenforgalom újraindítását még senki sem látja, a hazai borász szakma nem feledekezhet meg a borturizmusról. Itt van a felkészülés ideje. Egy, a témába vágó webináron a hazai borturizmus három izgalmas helyszínét - Gere Andrea (Gere Attila Pincészete), ifj. Lőrincz György (St. Andrea Szőlőbirtok), Oroszlán Tamás (Tokaj-Hétszőlő) – képviselő szakember véleményével ismerkedhettünk meg.

Vegán étrend? Jön az új KitKat!

A Nestlé bejelentette legújabb termékét, mely nem más, mint a teljesen növényi alapú KitKat, melynek megalkotása során elsődleges szempont volt a már jól megszokott tökéletes ízvilág megtartása, aminek köszönhetően mindenki számára örömet okoz a fogyasztása.

Robot készíti a friss salátakeveréket

Kevesebb mint 90 másodpercbe telik, amíg a Cabaletta nevű robot összekeveri a friss Cézár-salátát, és azt kiveheti a vásárló az önkiszolgáló automatából.

Merre tart a magyar szőlő fajtapolitika?

Megkezdte munkáját a Szakmaközi Borszőlő Szaporítóanyag Bizottság, amely munkájában a szakterület neves képviselői vesznek részt. Alapkoncepcióként leszögezhető, hogy tevékenységük egy plusz lehetőséget teremt arra, hogy a termékpálya elejéről megközelítve versenyképesebbé lehessen tenni a magyar szőlő-bor ágazatot.

Így fotózza a gazdaságát, ha kiposztolásra szánja a képet

Érdekes útmutató jelent meg az agrarheute.com portálon a közösségi médiában aktív gazdálkodóknak arról, hogy mire ügyeljenek, és mi az, amit feltétlenül kerüljenek el, ha olyan fotót készítenek, amit meg szeretnének osztani.

Uniós oltalmat kapott az Újfehértói meggy

Az Újfehértói meggy oltalom alatt álló földrajzi jelzésként való bejegyzésével 65-re emelkedett azoknak a magyar agrártermékeknek a száma, amelyek az Európai Unióban oltalmat élveznek.

Ezüst akácia: vágott virág és érzéki illaszerek alapanyaga

Az idei tél eddig nem kényeztetett el minket napsugarakkal, legtöbbször a fakószürke, ködös tájat látjuk, kint és bent is. Ilyenkor még képeken is jól esik látni színpompás virágokat, és még inkább élőben. Már egy csokor mimóza felébreszti téli álmukat alvó érzékeinket és mosolyt varázsol az arcunkra. Akkor mire lehet képes egy egész hegynyi?

Bíróság mondta ki: az Amazonnak is fel kell tüntetnie a zöldség-gyümölcs származási helyét

Egy fogyasztóvédelmi szervezet perelte be az Amazon Fresht, és a müncheni bíróság igazat adott neki, az online kereskedelemre szakosodott óriáscég élelmiszer-ágazatának ezentúl világos információval kell szolgálnia a zöldség-gyümölcs származási helyéről már a megrendelésnél.

Nyakunkon az izlandi bor – megvan az öregedés ellenszere?

Bár szőlő még nem nő Izlandon, azonban egy szakember készített egy olyan főzetet, amely elsőre úgy néz ki, mint egy szőlőből készült bor, sőt az íze is hasonlít rá. Antioxidánsokban gazdag, s ennek köszönhetően úgy is hívják, hogy az ifjúság forrása.