Back to top

Game On a virtuális farmokon - Építs tejüzemet és gondolj a fenntarthatóságra

A Dairy Management Inc. amerikai tejipari nagyvállalat a „Z generáció" (1995-2010 között születettek) elérése érdekében minden idők egyik legjobban eladott videojátékát, a Minecraftot használja a tejtermékek népszerűsítéséhez. Ezenkívül a társaság négy jól ismert játék influencerrel szerződött le a fenntartható tejtermeléssel kapcsolatos pozitív üzenet terjesztése érdekében.

Negyven évvel ezelőtt senki sem sejtette volna, hogy az olyan videojátékok, mint a Pac-Man, a Tetris vagy a Frogger, az egyik legjobb módszer lesz arra, hogy fiatal fogyasztókat vásárlási szokásaikban befolyásolni lehessen, pedig 2020-ban ez a helyzet és ezt a lehetőséget az olyan agrár nagyvállalatok is felismerték, mint például a Dairy Management Inc.

"Ott kell lennünk, ahol az emberek vannak" - mondja Tom Gallagher, a DMI vezérigazgatója. "És jelenleg a "Z generáció" közönsége videojátékokkal játszik."

Mivel a „Z generáció” 90% -a vallja magáról azt, hogy rendszeresen játszik video játékokkal, a DMI négy gamer influencer - PrestonPlayz, Brianna Playz, Dang Matt Smith és MrBeast - segítségét kérte kampányukban, akik együttesen több mint 120 millió előfizetőt érnek el a YouTube-on. A promóció során minden játékos virtuálisan meglátogathat egy tejgazdaságot, hogy többet megtudjon a gazdálkodók által alkalmazott különböző fenntarthatósági gyakorlatokról. A farmlátogatás után a játékosok átveszik a tanultakat és a gyakorlatban úgy valósítják meg, hogy saját tejgazdaságot építenek a Minecraftban.

7 New COWS That Minecraft Should Add!

"A játékosok próbára tehetik egymás és követőik képességeit, hogy ki tudja a legjobb tejüzemet építeni, a cél az, hogy a játékosok valóban részt vegyenek abban a fenntarthatósági történetben, és megtanulják, hogy a valós gazdák milyen keményen dolgoznak azért, hogy tápláló termék kerüljön a fiatal közönség elé."- mondta Joanna Hunter, a DMI kommunikációs ügyvezető alelnöke.

De miért nem készítenek inkább egy fenntartható tejtermelésről szóló YouTube-videót?

A DMI szerint a Z generáció közönsége gyakran ugyanolyan elkötelezetten nézi a Minecraftot játszó gamer influencerek videóit, mint amennyire a játékot játsszák. Ezért valószínűleg több időt töltenek ezen játékvideók megtekintésével, mint azt más online videókkal vagy tévéhirdetésekkel tennék.

"Tudjuk, hogy ez a nemzedék valóban törődik a fenntarthatósággal, és ismerjük a játék iránti szenvedélyüket is" - mondta Joanna Hunter.

"Tehát, amit valóban szeretnénk elérni az az, hogy összekapcsoljuk őket azzal, hogy honnan származik az étel, amit megesznek.

Ezáltal képesek vagyunk növelni bennük a tudatosságot, és elősegíthetjük a tejtermékek értékesítésének és bizalmának általános növekedését."

Forrás: 
www.dairyherd.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A Mitsubishi is beszáll a laborhús piacba

A Mitsubishi Corporation úgy döntött, hogy együttműködik az izraeli Aleph Farms céggel a laboratóriumban termesztett húsok gyártásában és forgalmazásában. Ennek az a célja, hogy Japánban csökkenjen az üvegházhatást okozó gázok kibocsátása.

Marhaművészet az egészségügyi dolgozókért

Az utóbbi években a nebraskai Bridgeportban élő David Schuler „marhaművész” farmer a karácsonyi időszakban a red angus állományát élő műalkotásokká változtatja. Elkészítette már velük-belőlük a farmja billogját, és a beef (marhahús) szót is, amit felhasználtak az USA „Marhahús… ez van vacsorára” elnevezésű fogyasztásösztönző kampányában is.

A "bio" nem úri huncutság

A Balaton-felvidék egyik meseszép kilátással bíró domboldalán Sátormapusztán található portán és környezetében csaknem 30 éve biogazdálkodik egy család. Vallják, jó ez a jószágoknak, a termőföldnek, és a bioélelmiszert fogyasztóknak egyaránt.

Mads Mikkelsen a sztárja az új Carlsberg reklámnak

A Carlsberg leleplezte legújabb reklámját, melyben alkoholmentes sörüket népszerűsíti. A vállalat úgy döntött, hogy eljött az ideje az alkoholmentes sörök piacának fellendítéséhez, ezért a Carlsberg 0.0 promóciós reklámjához a híres dán színész, Mads Mikkelsen-t kérték fel, hogy főszereplője legyen a videónak.

Az EU Zöld Megállapodás lehetséges hatásai a takarmányiparra

Az EU Zöld Megállapodás az unió gazdaságának minden ágazatát érinti, beleértve az állatok takarmányozását is. Hivatalosan „új növekedési stratégiának nevezik, amely az uniót modern, erőforrás-hatékony és versenyképes gazdasággá alakítja át, ahol 2050-ig nincs nettó üvegházhatású gázkibocsátás, a gazdasági növekedés elválik az erőforrás-felhasználástól, és senki és egyetlen régió sem marad le.”

Emberi fogyasztásra alkalmas a lisztbogár lárvája - hivatalosan is

Az Európai Unió égisze alatt működő Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) szerdán közreadott véleménye szerint emberi fogyasztásra alkalmasak a közönséges lisztbogár (Tenebrio molitor) lárvájából készített élelmiszerek.

Családi gazdálkodás: kedvezőbb adózási rendszer 2.

Jelenleg mintegy 291 ezer személy rendelkezik őstermelői igazolvánnyal, továbbá 23 ezer családi gazdaságot tartanak nyilván, tehát az Országgyűlés által 2020. november 30-án elfogadott és január 1-jén hatályba lépett, a családi gazdaságokról szóló 2020. évi CXXIII. törvény a magyar gazdálkodók jelentős hányadát érinti.

A nagyszüleink gyümölcsei voltak

Aki emlékszik a nagyszüleink korabeli régi gyümölcsök ízére és gyümölcsfát telepítene, az majdnem biztosan az őshonos fajták mellett teszi le a voksát, mondja Kaj István, aki számos „régi világbeli” alma- és körtefajta oltványát készíti és kínálja. A fiatalember a Zala megyei Pusztaszentlászló polgármestere, az Újhegyi Borbarátok Egyesület elnöke és egyben őstermelő.

Emelkedő tőzsdei árak

A Budapesti Értéktőzsde árupiaci szekciójában a termények jegyzése továbbra is szünetel. A piaci szereplők a nemzetközi árutőzsdéken tájékozódhatnak a gabonafélék és az olajmagok különböző lejáratokra szóló jegyzéséről.

A csiga sem fogy

A francia csigatenyésztők számára is nehéz év volt a tavalyi. A koronavírus okozta krízis miatt minden idényjellegű rendezvényt lemondtak, elmaradtak a turisták, becsuktak az éttermek, visszaesett az üzlet – a csigák nagy örömére.