A Veganuary (= vegan January) civil szervezet küldetése, hogy népszerűsítse a tisztán növényi alapú étrendet, és

(itt és itt olvasható általános információ a kezdeményezésről).
A 2014 óta minden januárban meghirdetett kihívásuk lényege, hogy a résztvevők 31 napig a vegán életfelfogás szerint éljenek, étkezzenek. Ebben a szervezőktől minden segítséget megkapnak, alap-bevásárlólistától kezdve recepteken át egy sor háttérinformációig.
Az első hírlevélben rögtön egy
hangsúlyozva, hogy nem kell azonnal a boltba rohanni és mindent megvenni belőle, de aki esetleg a kihívásra jelentkezés után azonnal elbizonytalanodna, hogy „mégis mi a fenét fogok enni most 31 napig?!”, az pillantson rá megnyugtatásképpen. Igaz, az általam átböngészett, németországi kiadású listát kétségtelenül egyszerűbb ott használni, ahol megvannak a feltüntetett beszerezési források, de itthon sem lehetetlen. És

Nagyjából ez utóbbiakat szedték össze a szervezők egy másik hírlevélben, „véletlenül vegán” cím alatt. Ugyancsak itt, a „véletlenül vegán” kategóriában találunk pár meglepő terméket is, például az Oreo kekszet, a Chio számos termékét (nem mindet), a Ritter Sport csokijait (ugyancsak nem mindet), vagy éppen a Tante Fanny késztészták némelyikét.
És mivel ismert cégekkel is gyümölcsöző az együttműködése a szervezetnek, ezért

És hogy mire jó mindez? A sok kicsi sokra megy elve alapján nagyon is sokra. A Veganuary sajtóközleményében találhatunk néhány érdekes szemléltető ábrát, egyebek között azt, hogy egymillió ember egyhónapos életmódváltása annyi szén-dioxidtól mentesíti a légkört, amennyit kipufogógáz formájában akkor bocsájtana ki egy autó, ha 15 ezerszer menne körbe az Egyenlítő mentén.