Back to top

Már árban is egyre versenyképesebb a növényalapú burger a húspogácsával

Az Impossible Foods Inc. - növényi alapú burger pogácsákat, azaz Impossible Burger elnevezésű termékeket forgalmazó vállalat -, bejelentette, hogy közel 15%-kal csökkenti árait az amerikai élelmiszerforgalmazó vállalatok számára, így növelve a keresletet a húshelyettesítő termékeik iránt.

Egy éven belül ez már a második árcsökkentést, amit a kaliforniai székhelyű vállalat ajánlott a forgalmazók számára, ezért remélik, hogy a partnereik követve a példájukat, ők is gazdaságos áron kínálják a termékeket az éttermeknek és fogyasztóknak.

Illusztráció
A Beyond Meat versenytársa már jó néhány étteremlánccal elköteleződött beleértve a Burger Kinget, Starbuckot és a White Castle-t is, valamint tavaly több ezer üzletre kiterjesztette kiskereskedelmét szerte az Egyesült Államokban.

A mostani árcsökkentést figyelembe véve a forgalmazók az eddigi legalacsonyabb áron 6,80 dollár/font (kb.: 15 dollár/kilogramm) egységáron juthatnak hozzá az Impossible Burgerhez,

ám ez az ár még mindig jelentősen magasabb, mint például a darált marhahúsé, mely 2 és 3 dollár/font (4,4-6,6 dollár/kg) között mozog - alacsony zsírtartalmú és nem-ökológiai változatra vonatkozó ár -, közölte az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma.

Patrick Brown, az Impossible Foods ügyvezető igazgatója közleményében kijelentette, hogy a jelenlegi árcsökkentés nem az utolsó volt, valószínű, hogy tovább fog csökkeni ennek a húshelyettesítő terméknek az ára.

 

 

Az Impossbilbe Foods a zöldség alapú burger pogácsáiról ismert, melynek íze és elkészítése az igazi húshoz hasonló – írja a közlemény, mely szerint Kanadában, Szingapúrban, Hongkongban és Makaóban is régiónként eltérő csökkentett árral kínálja a vállalat termékeit a forgalmazók számára.

A növényi alapú húshelyettesítők iránti kereslet egyre jobban megnőtt a járványhelyzet során miután jó néhány marha és disznó feldolgozóüzemet bezártak annak érdekében, hogy megfékezzék a koronavírus-járvány gyors terjedését.

Az Impossible Foods közölte, hogy a termelése hatszorosára növekedett a 2019-es eladásokhoz képest.

Illusztráció

 

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A Mitsubishi is beszáll a laborhús piacba

A Mitsubishi Corporation úgy döntött, hogy együttműködik az izraeli Aleph Farms céggel a laboratóriumban termesztett húsok gyártásában és forgalmazásában. Ennek az a célja, hogy Japánban csökkenjen az üvegházhatást okozó gázok kibocsátása.

Turistaparadicsom a Mátra szívében

Bár a 964 méter magas Galyatető az ugyancsak a Mátrában található Kékes és Hidas-bérc után csak a harmadik csúcsa hazánknak, mégsem érheti vád, hogy ő lenne a legkisebb királyfi. A tetején trónoló Galya-kilátó teraszáról 360 fokos körpanoráma nyílik: kelet felé a kéklő Bükk, nyugatra a Börzsöny és a Cserhát, északra pedig a szlovák hegyvonulatok láthatók.

Ugrásszerűen nőtt a növényi eredetű élelmiszerek eladása

Egy friss felmérés szerint január első hetében 50 százalékkal több növényi eredetű élelmiszert vásároltak a fogyasztók az Egyesült Királyságban, mint a tavalyi esztendő ugyanezen időszakában. A növekedés hátterében két fő ok áll. Lássuk, mik ezek.

Gombásszunk januárban!

Szeretne télen is gombát szedni az erdőben? Ez nem lehetetlen, mert fafülgombát még januárban is találunk. Ez a gomba elsősorban a kínai fogásokból ismert, de Magyarországon is bőségesen megtalálható.

A világ egyik legdrágább fogása: 60 millió egyetlen halért

A tokiói piac rendszeres új évi árverésén 200 000 dollárért, mintegy 60 millió forintért kelt el a tonhal, mely a tavalyi árhoz képest jelentős visszaesést mutat. Az említett kékúszójú tonhalat 20,8 millió jenért, azaz pontosan 202, 197 dollárért adták el az első aukción a Toyosu halpiacon miután az ünnepeket követően újranyitott.

Európa "zöldség-gyümölcs" kapuja Hollandia: 120 országból importálnak

Hollandia 2020-ban ismét bebizonyította, hogy a zöldség-gyümölcs világkereskedelem fontos szereplője. Külföldi eladásai 6%-kal, 12,9 milliárd euróra emelkedtek a GroentenFruit Huis adatai szerint. Ez elsősorban a rotterdami kikötőn keresztül érkező áruk továbbértékesítésének köszönhető.

Áruellátás hiány, kikötői káosz, egyszóval: Brexit

A brit szupermarketek zöldség- és gyümölcspolcai konganak az ürességtől, ez jól szemlélteti a brexit, illetve a koronavírus együttes hatását az áruszállításra és ellátásra, ugyanis a kikötőkbe érkező kamionosokra az eddigieknél sokkal több papírmunka vár.

Mads Mikkelsen a sztárja az új Carlsberg reklámnak

A Carlsberg leleplezte legújabb reklámját, melyben alkoholmentes sörüket népszerűsíti. A vállalat úgy döntött, hogy eljött az ideje az alkoholmentes sörök piacának fellendítéséhez, ezért a Carlsberg 0.0 promóciós reklámjához a híres dán színész, Mads Mikkelsen-t kérték fel, hogy főszereplője legyen a videónak.

Beengedik az idénymunkásokat

A világjárványból eredő súlyos munkaerőhiány miatt Ausztráliában számos gyümölcstermesztő kénytelen volt az ültetvényen hagyni a termést, vagy a betakarítás után megsemmisíteni.

Biológiai gombaölő szert fejlesztettek ki tárolási betegségek ellen

A Decco Italia forgalmazza a Nexy nevű biológiai gombaölő szert, amivel az alma, körte és a citrusfélék tárolási betegségeit lehet megelőzni. Az új készítmény szermaradék nélkül akadályozza meg a Botrytis cinerea, a Colletotrichum musae, vagy a Penicillium-fertőzést.