Back to top

Mi volt a Lidl sztárterméke a brit piacon?

Pizsamát, kényelmes otthoni ruhákat, pezsgőt és süteményt vettek a karácsonyt megelőző időszakban a britek. A koronavírus-járvány jelentősen átalakította az év végi menetrendet is. A szigorú korlátozások miatt máshogyan alakult a karácsonyi időszak Nagy-Britanniában is, a BBC cikkében arról ír, milyen termékek voltak a legkelendőbbek az ünnepi időszakban.

A brit Lidlnél például több mint hatmillió pohárnyi proseccót - "gyöngyöző" vagy buborékos borfajtát - vásároltak az emberek az ünnepi időszakban, a boltlánc egyébként rekordeladásokról számolt be: a 2020. december 27-ét megelőző négy héten az árbevétel 18 százalékkal emelkedett - közli a napi.hu. A Lidl üzleteiben az olasz karácsonyi sütemény, a panettone is népszerű volt, ebből több mint 2,7 millió adagot adtak el ebben az időszakban.

Pezsgő, házhoz szállítás, kényelmes ruhák

A Just Eat étel házhoz szállítással foglalkozó cég és az Asos online divatkereskedő szintén kiemelkedő időszakot tudhatott magáénak, a szigorú korlátozások miatt ugyanis csak a létfontosságú termékeket árusító üzletek maradhattak nyitva.

Januárban egyébként még szigorúbb intézkedések léptek életbe és egész Angliát lezárták az új koronavírus-változat gyors terjedésének megfékezése érdekében.

A Just Eat cég adatai szerint például a megrendelések száma 58 százalékkal nőtt az Egyesült Királyságban 2020 utolsó három hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A vállalat szerint az éttermek bezárása és a kijárási korlátozások miatt jelentősen megnőtt a kereslet az ételrendelés iránt.

Szárnyal a pizsamák eladása

Az Asos online divatkereskedőnél a 2020. december 31-ig tartó négy hónapban 36 százalékkal 554,1 millió fontra nőtt a forgalom, ami részben a nem létfontosságú termékeket áruló boltok zárva tartásának köszönhető.

Az Európában és az Egyesült Államokban is működő vállalat szerint az aktív vásárlói bázisuk 24,5 millió, ami 1,1 millióval több mint az előző év azonos időszakában.

Bár a kijárási korlátozások és az elmaradó karácsonyi összejövetelek miatt kevesebb új ruhára volt szükség, az emberek elsősorban a kényelmes, otthoni viseleteket kezdték el keresni.

A Marks & Spencer beszámolója szerint például a pizsamák iránt jelentősen megnőtt a kereslet: a kiskereskedő 20 százalékkal több női pizsamát adott el a 2020. december 26-ig tartó 13 hét alatt, jelentős részüket karácsonyi ajándékként vásárolták meg.

Forrás: 
Napi.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kolbászvilág az Ozsvárt-műhelyben

Klasszikus, csípős, bajor jellegű, nürnbergi, mustáros-majorannás, fehérborsos-mézes, rozmaringos, aszalt gyümölcsös, tört köményes, áfonyalekváros-chilis, zöldfűszeres-sajtos, aszaltparadicsomos-barnasörös – mindez csupán néhány a karmacsi székhelyű Ozsvárt Kolbászműhely ízesített kolbászai közül.

A Pepsi kiárusításba és terméktisztogatásba kezdett

A PepsiCo kedden bejelentette, hogy 3,3 milliárd dollárért eladja a Tropicana mellett több másik gyümölcslé márkáját. A francia PAI Partners magántőke-befektetési cég a felvásárló. A Pepsi azzal érvel, hogy egyszerűsíteni kívánja termékpalettáját és eltávolodna a magas cukortartalmú italoktól.

Kedvezőbb kereskedelmi feltételeket hozhat a madárinfluenza-mentes státusz visszanyerése

Az Állategészségügyi Világszervezet (OIE) vonatkozó előírásai szerint Magyarország visszanyerte madárinfluenzától mentes besorolását. A teljes országra vonatkozó kedvező státusz lehetővé teszi az élő baromfi és baromfitermékek akadálymentes kereskedelmét az egyes harmadik országokkal.

Egészséges nassolnivalók az olimpiai szurkoláshoz

Javában tart a XXXII. Nyári Olimpia Tokióban, itthon is sokan figyelik a versenyeket, várják az eredményeket, és persze szurkolnak a magyar sportolóknak. A szurkolás sokunk számára elképzelhetetlen nassolás, „csipegetés” nélkül, még akkor is, ha pontosan tudjuk: ez akár egészségtelen is lehet.

„Karanténkutatás 2.0” - Élelmiszerfogyasztási szokások a Covid-19 járvány harmadik hullámában

Csaknem kétezren vettek részt a Nébih, a Debreceni Egyetem GTK Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform Egyesület második közös reprezentatív kutatásában 2021 májusában. A felmérésből kiderült, hogyan változtak a Covid-19 járvány első és harmadik hulláma között a háztartások élelmiszervásárlási és élelmiszerfogyasztási szokásai.

Kóser kertészetet tanulhatnak az SZTE mezőgazdász hallgatói

Tökéletesen illeszkedne az új képzés abba a törekvésbe, amely szerint az SZTE MGK-n funkcionális kertkultúrát kezdenének oktatni. A kereslet már most is megvan: az izraeli piac tonnaszám venné fel a magyar kóser és a kommersz uborkát is.

Füstfűszerek: mert a füst ízesít...

A szabad tűzön készült ételek teljesen más ízvilággal rendelkeznek, mint a konyhában készítettek. A húsok füsttel való tartósítása már hosszú múltra tekint vissza, de az ezzel kapcsolatos hagyományokat a kerti grillezéskor is alkalmazhatjuk.

Hová tűntek a pincérek? – A vendéglátóipar válsága

A koronavírus-járvány, a Brexit és az iparággal szembeni negatív hozzáállás mind hozzájárult a vendéglátásban dolgozó személyzet hiányához, de ennek ellenére az éttermek igyekeznek lépést tartani a világ újbóli megnyitásával.

Az élelmiszeriparban tovább gyorsult az áremelkedés üteme

Júniusban az ipar belföldi termelői árai átlagosan 15,4 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál, ami 1,0 százalékponttal magasabb az előző havinál. Az exportárak 9,7 százalékkal emelkedtek a májusi 9,6 százalékot követően. Együttesen az ipari termelői árak átlagosan 11,6 százalékkal magasabbak voltak, mint tavaly júniusban - közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Sámsonék küzdelme a szlovák burgonyapiacon

Egy Komárom melletti kis faluban, Izsán jártunk, a Bokros-pusztán, ahol Sámson Ferenc és családja országos szinten is komoly burgonyatermesztővé nőtte ki magát. A család 400 hektáron gazdálkodik, aminek a negyedébe ültetnek burgonyát. A burgonyát csak öntözött területen termesztik, máshogy már nem is lehetne.