A brit Lidlnél például több mint hatmillió pohárnyi proseccót – „gyöngyöző” vagy buborékos borfajtát – vásároltak az emberek az ünnepi időszakban, a boltlánc egyébként rekordeladásokról számolt be: a 2020. december 27-ét megelőző négy héten az árbevétel 18 százalékkal emelkedett – közli a napi.hu. A Lidl üzleteiben az olasz karácsonyi sütemény, a panettone is népszerű volt, ebből több mint 2,7 millió adagot adtak el ebben az időszakban.
Pezsgő, házhoz szállítás, kényelmes ruhák
A Just Eat étel házhoz szállítással foglalkozó cég és az Asos online divatkereskedő szintén kiemelkedő időszakot tudhatott magáénak, a szigorú korlátozások miatt ugyanis csak a létfontosságú termékeket árusító üzletek maradhattak nyitva.
A Just Eat cég adatai szerint például a megrendelések száma 58 százalékkal nőtt az Egyesült Királyságban 2020 utolsó három hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A vállalat szerint az éttermek bezárása és a kijárási korlátozások miatt jelentősen megnőtt a kereslet az ételrendelés iránt.
Szárnyal a pizsamák eladása
Az Asos online divatkereskedőnél a 2020. december 31-ig tartó négy hónapban 36 százalékkal 554,1 millió fontra nőtt a forgalom, ami részben a nem létfontosságú termékeket áruló boltok zárva tartásának köszönhető.
Bár a kijárási korlátozások és az elmaradó karácsonyi összejövetelek miatt kevesebb új ruhára volt szükség, az emberek elsősorban a kényelmes, otthoni viseleteket kezdték el keresni.
A Marks & Spencer beszámolója szerint például a pizsamák iránt jelentősen megnőtt a kereslet: a kiskereskedő 20 százalékkal több női pizsamát adott el a 2020. december 26-ig tartó 13 hét alatt, jelentős részüket karácsonyi ajándékként vásárolták meg.