Back to top

Mi volt a Lidl sztárterméke a brit piacon?

Pizsamát, kényelmes otthoni ruhákat, pezsgőt és süteményt vettek a karácsonyt megelőző időszakban a britek. A koronavírus-járvány jelentősen átalakította az év végi menetrendet is. A szigorú korlátozások miatt máshogyan alakult a karácsonyi időszak Nagy-Britanniában is, a BBC cikkében arról ír, milyen termékek voltak a legkelendőbbek az ünnepi időszakban.

A brit Lidlnél például több mint hatmillió pohárnyi proseccót - "gyöngyöző" vagy buborékos borfajtát - vásároltak az emberek az ünnepi időszakban, a boltlánc egyébként rekordeladásokról számolt be: a 2020. december 27-ét megelőző négy héten az árbevétel 18 százalékkal emelkedett - közli a napi.hu. A Lidl üzleteiben az olasz karácsonyi sütemény, a panettone is népszerű volt, ebből több mint 2,7 millió adagot adtak el ebben az időszakban.

Pezsgő, házhoz szállítás, kényelmes ruhák

A Just Eat étel házhoz szállítással foglalkozó cég és az Asos online divatkereskedő szintén kiemelkedő időszakot tudhatott magáénak, a szigorú korlátozások miatt ugyanis csak a létfontosságú termékeket árusító üzletek maradhattak nyitva.

Januárban egyébként még szigorúbb intézkedések léptek életbe és egész Angliát lezárták az új koronavírus-változat gyors terjedésének megfékezése érdekében.

A Just Eat cég adatai szerint például a megrendelések száma 58 százalékkal nőtt az Egyesült Királyságban 2020 utolsó három hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A vállalat szerint az éttermek bezárása és a kijárási korlátozások miatt jelentősen megnőtt a kereslet az ételrendelés iránt.

Szárnyal a pizsamák eladása

Az Asos online divatkereskedőnél a 2020. december 31-ig tartó négy hónapban 36 százalékkal 554,1 millió fontra nőtt a forgalom, ami részben a nem létfontosságú termékeket áruló boltok zárva tartásának köszönhető.

Az Európában és az Egyesült Államokban is működő vállalat szerint az aktív vásárlói bázisuk 24,5 millió, ami 1,1 millióval több mint az előző év azonos időszakában.

Bár a kijárási korlátozások és az elmaradó karácsonyi összejövetelek miatt kevesebb új ruhára volt szükség, az emberek elsősorban a kényelmes, otthoni viseleteket kezdték el keresni.

A Marks & Spencer beszámolója szerint például a pizsamák iránt jelentősen megnőtt a kereslet: a kiskereskedő 20 százalékkal több női pizsamát adott el a 2020. december 26-ig tartó 13 hét alatt, jelentős részüket karácsonyi ajándékként vásárolták meg.

Forrás: 
Napi.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kápiatermesztés, napra pontos tervezéssel

A nyírségi Vasmegyerben két évtizede termeszt kápiapaprikát Szunyogh András és fia. Sikerük titka a pontosság, és az, hogy nyitottak a fejlesztésre, az újdonságokra. A számukra legmegfelelőbb fajta mellett biostimulátorokat és rendhagyó technológiai módszereket is alkalmaznak annak érdekében, hogy akkorra időzíthessék a termés betakarítását, amikor az a legjobb áron eladható.

Újabb étteremlánc csatlakozik a vegán forradalomhoz

A McDonald’s háromévnyi kutatás és fejlesztés után piacra dobja első növényi alapú burgerét az Egyesült Királyságban.

Ne hibáztassuk a gazdákat!

Miért drágul a kenyér, és miért riogatják a pékek 500 forint/kilogrammos kenyérárral a fogyasztókat? A kenyér árának alakulását több tényező is befolyásolja, de a pékek mégis elsősorban a búza magas árával indokolják az áremelést.

Veszélyes új diéta - Ártalmas lehet a túlzott gyümölcsfogyasztás?

A kizárólag „nyers” élelmiszerekből álló étrend komoly egészségügyi kockázatot jelent, ezért fontos, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozásra törekedjük a mindennapok során.

Agrovirtus: vezetőket képeznek

Szeptember 16-án a Mercure Budapest Korona Hotelben megnyitották az év digitális agrárversenyére, az Agrovirtusra a felvételi jelentkezést. A diákcsapatok a képzés során nemcsak piacképes tudásra tehetnek szert, de értékes nyereménnyel is gazdagodhatnak, hiszen a legjobb csapat 1 millió forint díjazásban részesül.

A bodzafelvásárlók és -feldolgozók működését ellenőrizték a növényvédőszerekre fókuszálva

Az elmúlt hetekben kiemelt célellenőrzést végzett a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a Bács-Kiskun Megyei Rendőrkapitányság Keceli Rendőrőrse a Kecel térségében tevékenykedő bodzafelvásárlók és -feldolgozók telephelyein.

Összevont fajtabemutató Debrecenben

A kukoricát, a napraforgót és a már nyáron learatott kalászosokat szeptember 1-jén értékelték a Debreceni Egyetemen.

Véget ért a jubileumi Coop Rally

Idén 15. alkalommal rendezték meg a Coop Rally-t, amely 8 állomáson keresztül Nyugat-Magyarországot járta körbe. A két napos rendezvényen a 250 versenyző 105 autóval tett meg több mint 800 kilométert, hogy megtekintsenek hat meghatározó, minőségi magyar termékeket gyártó és forgalmazó élelmiszeripari céget, valamint két Coop tagvállalatot

A boltok polcai üresen maradhatnak karácsonyra Angliában

A brit kiskereskedőknek arra kellene ösztönözniük vásárlóikat, hogy már most kezdjenek el karácsonyra tervezni, mivel az ország ellátási láncának kihívásai az ünnepi szezon alatt csak tovább súlyosbíthatják a hiányt a boltok polcain– javasolja egy iparági elemző.

Miért háromszor olyan drága a zab alapú tejhelyettesítő, mint a tehéntej?

A tejtermelőket bosszantó, megválaszolhatatlan kérdésre a német agrarheute.com portál szerzője próbált mégis választ keresni.