Back to top

Mi volt a Lidl sztárterméke a brit piacon?

Pizsamát, kényelmes otthoni ruhákat, pezsgőt és süteményt vettek a karácsonyt megelőző időszakban a britek. A koronavírus-járvány jelentősen átalakította az év végi menetrendet is. A szigorú korlátozások miatt máshogyan alakult a karácsonyi időszak Nagy-Britanniában is, a BBC cikkében arról ír, milyen termékek voltak a legkelendőbbek az ünnepi időszakban.

A brit Lidlnél például több mint hatmillió pohárnyi proseccót - "gyöngyöző" vagy buborékos borfajtát - vásároltak az emberek az ünnepi időszakban, a boltlánc egyébként rekordeladásokról számolt be: a 2020. december 27-ét megelőző négy héten az árbevétel 18 százalékkal emelkedett - közli a napi.hu. A Lidl üzleteiben az olasz karácsonyi sütemény, a panettone is népszerű volt, ebből több mint 2,7 millió adagot adtak el ebben az időszakban.

Pezsgő, házhoz szállítás, kényelmes ruhák

A Just Eat étel házhoz szállítással foglalkozó cég és az Asos online divatkereskedő szintén kiemelkedő időszakot tudhatott magáénak, a szigorú korlátozások miatt ugyanis csak a létfontosságú termékeket árusító üzletek maradhattak nyitva.

Januárban egyébként még szigorúbb intézkedések léptek életbe és egész Angliát lezárták az új koronavírus-változat gyors terjedésének megfékezése érdekében.

A Just Eat cég adatai szerint például a megrendelések száma 58 százalékkal nőtt az Egyesült Királyságban 2020 utolsó három hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A vállalat szerint az éttermek bezárása és a kijárási korlátozások miatt jelentősen megnőtt a kereslet az ételrendelés iránt.

Szárnyal a pizsamák eladása

Az Asos online divatkereskedőnél a 2020. december 31-ig tartó négy hónapban 36 százalékkal 554,1 millió fontra nőtt a forgalom, ami részben a nem létfontosságú termékeket áruló boltok zárva tartásának köszönhető.

Az Európában és az Egyesült Államokban is működő vállalat szerint az aktív vásárlói bázisuk 24,5 millió, ami 1,1 millióval több mint az előző év azonos időszakában.

Bár a kijárási korlátozások és az elmaradó karácsonyi összejövetelek miatt kevesebb új ruhára volt szükség, az emberek elsősorban a kényelmes, otthoni viseleteket kezdték el keresni.

A Marks & Spencer beszámolója szerint például a pizsamák iránt jelentősen megnőtt a kereslet: a kiskereskedő 20 százalékkal több női pizsamát adott el a 2020. december 26-ig tartó 13 hét alatt, jelentős részüket karácsonyi ajándékként vásárolták meg.

Forrás: 
Napi.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

30 éves az Axiál: „Ma is ugyanabba az irányba utazunk”

„Az Axiál Kft. fejlődése európai mércével mérve is rendkívüli, 30 év alatt a nagy nyugat-európai mintákat követő kisvállalkozásból követendő hazai példává váltunk.” – írta az AXIÁL Híradó jubileumi, a cég 30. születésnapjára megjelenő számában Harsányi Zsolt tulajdonos-ügyvezető.

Szörp, szirup, tinktúra, tea

A 2012-es bükkszentkereszti gyógynövénynapokon kínálta először szörpjeit Kriván Nikolett. Olyan nagy volt azonban az érdeklődés irántuk, hogy jól működő kávézója mellett még abban az évben megalapította Bükkszentkereszten a Büxirup Manufaktúrát.

Követendő példa az ezeréves határnál

Vannak olyan vidékek Romániában, ahol még mindig visszafogottan gondolkodnak a mezőgazdasági társulásról, mert egyesek emlékezetében még mindig elevenen él a szocialista tervgazdaságon alapuló termelőszövetkezeti rémálom. Szerencsére, a rendszerváltás óta eltelt 30 esztendő alatt felnőtt egy nemzedék, amelynek a tagjait már nem kísérti a múlt szelleme.

Ezt a zöldséget vásároljuk a leggyakrabban

A zöldségek közül a magyar vásárlók mennyiségben burgonyából visznek haza a legtöbbet, utána sorrendben a paradicsom, a vöröshagyma jön, és negyedik helyen következik a paprika. Ez utóbbi azonban a leggyakrabban vásárolt zöldség, derül ki a GfK Hungária Piackutató Kft. felméréséből.

James Bond lecserélte ikonikus koktélját

A Heineken egy új reklámfilmet mutatott be az új James Bond film, a Nincs idő meghalni közelgő bemutatójának alkalmából, „Worth The Wait”, (Megéri a várakozás) címmel, melynek főszereplője maga James Bond megtestesítője, Daniel Craig.

Jogvesztő határidő közeleg - Szeptember 30-ig lehet visszaigényelni a külföldi áfát

Egy hetük maradt csupán az áfalevonásra jogosult hazai vállalkozásoknak arra, hogy benyújtsák a külföldi áfa visszaigénylésére vonatkozó visszatérítési kérelmeiket – hívja fel a hazai vállalkozások figyelmét a Mazars. A nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló vállalat összefoglalójából kiderül: a szeptember 30-ai jogvesztő határidőig uniós és unión kívüli országokból is kérhetnek visszatérítést 2020-as vásárlásaik után a magyar áfaalanyok.

A világjárvány óta egyre többen (és többet) költenek online vásárlásra

A brit vásárlók mintegy 70%-a állítja, hogy az online és mobiltelefonon történő vásárlás vált a kedvenc vásárlási módjává, szemben a koronavírus-járvány előtti kevesebb mint 50%-kal – derült ki a Credit Karma személyi pénzügyi startup cég tanulmányából.

A digitalizált állattenyésztés a kiszámítható jövő kulcsa

Földünk népességnövekedésével az állattenyésztésnek is tartania kell a lépést: ki kell szolgálnia a megnövekedett igényeket a húsáruk iránt úgy, hogy közben az állatjólléttel, a környezeti fenntarthatósággal és a közegészségüggyel kapcsolatos aggályokat is figyelembe veszi.

Újabb „horror” vágóhidat záratott be a Nébih és a KH

A Nébih ellenőrei 2021 szeptemberében a Közbeszerzési Hatóság (KH) munkatársaival együttműködve végeztek ellenőrzést egy Hajdú-Bihar megyei sertésvágóhídon. A Nébih szakemberei az egységben tapasztalt gyomorforgató körülmények miatt azonnali hatállyal felfüggesztették annak működését, egyúttal 15 tonna élelmiszer forgalmi korlátozását rendelték el. Az eljárás és a bírság kiszabása folyamatban van.

Tengeri kereskedelem - Óriási késések, hatalmas nyereség

Világszintű gond, hogy a kikötők és a kapcsolódó logisztikai szolgáltatások csak nehezen tudják tartani a lépést a kereskedelemmel, ami a be- és kirakodási idő csúszásához és kapacitáshiányhoz vezet, mivel a fuvarozók nem képesek meg­küzdeni a rakományok mennyiségével.