A Nemzetközi Zöld Hét (IGW) konferencia idén ünnepelte 95. évfordulóját, és a vírusjárvány miatt a szervezők idén első ízben digitális plattformra helyezték a rendezvényt. Előzetes regisztrációt követően ingyenesen lehetett megtekinteni mintegy 100 különböző témájú előadást, videót és élő közvetítést a www.grunewoche.de oldalon. Az IGW Digital szervezője a Messe Berlin.
A rendezvény megnyitóján Martin Ecknig, a Messe Berlin GmbH igazgatósági elnöke elmondta, hogy a Messe Berlin számára minden évben a Nemzetközi Zöld Héttel kezdődik el hagyományosan az új kiállítási szezon. Ez idén sem alakult másképp. Kiemelte, hogy nagyon szerették volna, ha ismét személyesen üdvözölhették volna azt a csaknem 400 000 látogatót, akik tavaly részt vettek a kiállításon, de erre a járvány miatt most nem volt lehetőség.
Klímabarát táplálkozás, élelmiszeripar a járvány idején, vagy digitalizáció a mezőgazdaságban - a Nemzetközi Zöld Hét témái minden eddiginél aktuálisabbak voltak.
A termelés jó keretfeltételeinek megteremtése nemcsak a mezőgazdaság sikere szempontjából, hanem a magas színvonalú termelés sokfélesége szempontjából is fontosak. Kiemelte, hogy az IGW minden évben sokak által várt agrárpolitikai esemény is, és sajnálatát fejezte ki, hogy idén csak digitálisan kerülhetett rá sor. Ugyanakkor jelen helyzetben nincs jobb lehetőség egyszerre 400 000 emberrel kapcsolatba lépni és az élelmiszeripar aktuális témáit megvitatni. Ebben az évben digitális kerekasztal beszélgetéseken tárgyalták meg a fontos agrárpolitikai fejleményeket, de szó esett a közös agrárpolitika jövőjéről, az állatjólétről, az éghajlat védelméről és a mezőgazdasági szektor start-up vállalkozásairól is.
Mindezek ellenére azonban továbbra is az élelmiszer-termelés fenntartható átalakítása az egyik legfontosabb céljuk. Ennek az elkötelezettségnek adtak hangot az IGW rendezvény ideje alatt is. Bemutatták azokat a vállalatokat, amelyek klímabarát módon gyártanak, sikeresen tudják megakadályozni az élelmiszer veszteségeket, vagy a műanyag csomagolást papírral tudják helyettesíteni. Rávilágítottak a jelenlegi táplálkozási trendekre is, foglalkoztak például a receptek újra fogalmazásával és arra a kérdésre is próbáltak választ adni, hogy valójában pótolják-e a húst, a húshelyettesítő termékek.

Az IGW Digital rendezvény keretein belül négy, egymástól független csatornán keresztül lehetett megtekinteni a tematikus műsorokat.
Az első nap kiemelt eseménye az IGW Startup-Day volt, ahol az agrárium és az élelmiszeripar hat fiatal vállalkozója mutathatta be innovatív ötleteit. A bemutatkozásokat Frank Thelen technológiai befektető és startup-szakértő előadása egészítette ki. A #ZukunftSchmeckt főző- és beszélgető műsor inkább magánszemélyek számára tartogatott érdekes témákat. A műsor keretein belül az esemény első napján az élelmiszer pazarlás, a jelenlegi táplálkozási trendek és a klímabarát táplálkozás aktualitásairól esett szó. Ezenkívül számos beszélgetés, dokumentumfilm és színvonalas előadás szerepelt a programban, amelyek a fenntarthatóság, a regionális értékteremtés és a biológiai sokféleség témaköröket érintették, de a szövetségi államok és a szomszédos európai országok érdekességeit is bemutatták .
Az konferencia második napjának egyik legfontosabb eseménye az „IGW 2050” mottóval fémjelzett, a mezőgazdaság és az élelmiszeripar jövőjével kapcsolatos kérdések megvitatását célzó szakmai beszélgetés volt, amelyen Julia Klöckner szövetségi agrárminiszter, Joachim Rukwied a Német Gazdaszövetség (DBV) elnöke és a Német Élelmiszeripari Szövetség (BVE) elnöke, Dr. Christian von Boetticher vett részt.
A második napon rendezték meg IGW Startup Awards díjkiosztó ünnepségét, de egy másik díjátadó is szerepelt a programban: a Regional Star díjjal egy kiemelkedően fenntartható, regionális élelmiszeripari vállalkozást tüntettek ki.
A második nap #ZukunftSchmeckt műsorában a hagyományos és a modern pékségekkel valamint a hús és a tej alternatíváival,a biológiai sokféleséggel és a regionalitásról beszéltek. Fogyasztóvédelem témakörben ezen a napon előadást hallhatunk a termékek címkézésről, a fenntartható fogyasztás nagyobb átláthatóságáról, és a fenntarthatóság költségvonzatáról is.