Back to top

A svájci csokoládégyárnak is bevételkiesést okozott a pandémia

A koronavírus-járvány 2020-ban rányomta a bélyegét Lindt & Sprüngli csokoládémanufaktúra eladásaira. A tavalyi év első felében több mint 6%-os csökkenés történt az értékesítésben, melyhez az utazási és egyéb járványügyi korlátozások nagymértékben hozzájárultak.

A Lindt & Sprüngli, svájci csokoládégyár értékesítése 6,1%-os visszaesést mutatott a tavalyi évben, enyhe javulást pedig csak az év második felében tapasztaltak.

A forgalom csökkenéséhez nagymértékben hozzájárultak a koronavírus-járvány miatt meghozott korlátozási intézkedések, azon belül pedig az utazási tiltások mértek nagy csapást a vállalatra.

Míg a legtöbb fogyasztó otthoni fogyasztásra Lindor csokoládégolyókat és Lindt Excellence táblás csokoládét vásárolt, addig a svájci gyár kereskedelmi hálózata és a szállítmányozás komoly kárt szenvedett, valamint az ajándékozásra szánt csokoládék bevétele is kiesést mutatott.

A zürichi székhelyű vállalat közleményében kifejtette, hogy az eladások 6,1%-ot estek tavaly, mely nagyjából megegyezett a várt 5-7%-os kieséssel, ezt követően csak enyhe növekedés következett be az év második felében miután 8,1%-os csökkenés történt 2020 első hat hónapja során.

A Kepler Cheuvreux – független európai pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalat - elemzője Jon Cox közölte, hogy az értékesítés a vártnál rosszabbul alakult, a járványügyi korlátozások és az utazás hiánya negatív hatással volt a karácsonyi időszakra.

A Julius Baer bank előzetes piaci előrejelzését igazolja a vállalat 1,1%-os nyitási kiesése.

Prémium termékek piaca

A Lindt kifejtette közleményében, hogy a csokoládé kereskedelem, azon belül pedig a prémium kategóriás termékek piaca, amit megcéloztak folyamatosan növekszik ezáltal megfelelően pozícionálva további piaci részesedést érnek el.

A csokoládémanufaktúra legnagyobb piacát Európa jelenti, melyen az adatok alapján 2,9%-os értékesítési csökkenés történt a tavalyi évben, míg több mint -4,9%-os javulás volt fél éven belül.

A növekedést olyan kulcs piacok segítették, mint Németország és az Egyesült Királyság. Ellenben az eladási számok 6,8%-kal estek Észak-Amerikában.

A Lindt & Sprüngli azt is kifejtette, hogy 2020-ra közel 10%-os üzemi nyereség különbözetet vártak, amikor március 2-án közzé tették az eredményeiket. A bevételüknek nagyjából 15%-hoz kell visszatérnie 2022-ben.

Azt is megerősítette a vállalat, hogy hosszú távú céljuk az évi 5-7%-os értékesítési növekedés.

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Erdőszélen Manó kuckó

Aki szereti ügyes kezét próbára tenni, apróságokat alkotni némi segítséggel, az bizonyára szívesen nézegeti Kiss Tamara rövid Manó kuckó filmjeit a neten. Az ünnepváró készülődés jegyében egy szép tobozkarácsonyfa összeállítását követhettük végig, ám ezúttal személyesen, a kuckós műhelyben.

Tarolt a szalmonellás csirke Nagy-Britanniában

Több százan, köztük sok kisgyerek súlyosan megbetegedett, miután szalmonellával fertőzött lengyel import baromfihúst evett, és egy halálos áldozatot is követelt az olcsó panírozott csirke.

Műmajonézt gyártottak, nem lett rossz

A Wageningen Egyetem kutatócsoportja mikroorganizmusok segítségével készített majonézt. Bár a termékük állítólag finom lett, nem az áruházak polcaira szánják, sokkal inkább az élelmiszeripar érdeklődését szeretnék felkelteni az állati fehérjét helyettesítő megoldások iránt.

Gigantikus méretű takarmánygyár építését tervezik

A piacvezető brit sertés és baromfi takarmánygyártó, az ABN egy olyan hatalmas, a legmodernebb technológiákon alapuló üzemet kíván megépíteni, mely kulcsszerepet töltene be az Egyesült Királyság élelmiszerellátási-láncában.

Étel-itallal monitoron át ismerkedni nem ideális, de jól sikerült

A többi év eleji nagy szakkiállításhoz hasonlóan online eseményként zajlott le a biovilág legnagyobb találkozója, a nürnbergi vásárközpont által szervezett Biofach is. Majdnem 14 ezren követték az igen színesre összeállított programok valamelyikét, és a szervezők is elégedettek, de azért mindenki várja már a jövő februári élő találkozást.

Késnek a banánszállítmányok

Az Atlanti-óceánon tomboló viharok, illetve a világjárvány miatti logisztikai fennakadások miatt akadozik a banánkereskedelem – számolt be róla a fruchthandel.de portál.

Európa legnagyobb kikötőjében jelentősen csökkent a forgalom

A rotterdami kikötőben a teherforgalom 6,9% -kal csökkent 2020-ban a koronavírus-válság miatt, amely az elmúlt évtized legnagyobb csökkenése, ennek ellenére mégis kisebb volt a vártnál - közölte Európa legnagyobb tengeri kikötője.

Évente 1450 tonna gyümölcsöt és zöldséget mentenek meg

A szokatlan megjelenésű, ám tökéletes minőségű és ízű gyümölcsök és zöldségek teljes értékű élelmiszerek, nem szabad kidobni őket. Erre hívja föl a figyelmet a svájci vállalat, amely saját márkanévvel ellátva hozza forgalomba a szépséghibás termékeket.

Többet, drágábban - rózsát Valentin-napra

A virágkertészek számára idén jól sikerült a Valentin-nap. Az azt megelőző két hét során a Royal FloraHolland szerint 33%-kal több virágot értékesítettek Európa-szerte.

Helyi termékek a Spar sajátmárkás élelmiszerei között

A Spar Austria bejelentette az új, sajátmárkás termékcsaládjának bevezetését, melyen keresztül helyi gyártókat mutatnak be, annak érdekében, hogy előmozdítsa az ország mezőgazdaságát.