Back to top

Újratervezéssel növelték a bevételt

A nemzetközi gombaipar számára is kihívásokkal teli év volt 2020. A szigorúbb határellenőrzés megnehezítette az erdei gombák szállítását, a gasztronómiai fesztiválok és az adventi vásárok elmaradása pedig katasztrofálisan visszavetette a gomba iránti keresletet. Ennek ellenére a nemzetközi gombakereskedelemmel foglalkozó németországi vállalat, a Paris Direkt sikeres évet zárt.

A vadgombák szezonja tavaly szerencsére igen hosszúra nyúlt. A bevált kelet-európai partnerek mellett a beszállítói partnerhálózatukat csaknem 100%-kal bővítették, mondta Ramazan Gülnar, a münsteri székhelyű cég vezetője. A járvány következményei bizonyos gombatípusok esetében egyértelműen észrevehetők.

Hiány van például barna csiperkéből, többek között azért, mert Lengyelországban néhány nagy termelőgazdaság tönkrement a vírusjárvány miatt.

A cég komoly átalakításokba kezdett. Münsteri központjuk teljesen átépül, és új csomagolóállomásokkal szerelik fel. A vállalat ügyfélszerkezetét is átszervezték, az új vállalati stratégia pedig azonnal meghozta az eredményeket, állítja a cég vezetője. Ma már nemcsak ven­déglátóipari beszállítókat és hagyományos nagykereskedőket szolgálnak ki, hanem élelmiszer-kiskereskedelmi vásárlókat is. Ez a döntés kétségtelenül előnyös volt számukra. A termékpaletta is jelentősen bővült.

Szárított termékeiket nagy és kisebb kiszerelésekben egyaránt értékesítik.

Összesen 15-féle erdei és termesztett gombát tudnak szárítva vagy por formájában szállítani egész évben. De a friss termékek választéka is változott, elsősorban az élelmiszer-kiskereskedelem számára vegyes gombacsomagokat is kínálnak. Konyhakész kiszerelést forgalmaznak például leves készítéséhez. A többnyire 200 vagy 250 grammos egységcsomagok a gombák mellett egyéb összetevőket is tartalmaznak, például gyömbért, fokhagymát és fűszereket. A cég elkötelezett a környezetvédelem iránt, a gombákat főként újrahasznosított karton anyagú tálcákra csomagolják.

Forrás: 
Kertészet és Szőlészet
Ezt a cikkünket és a témában további cikkeket a Kertészet és Szőlészet 2021/3 számában olvashat.

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Erdőszélen Manó kuckó

Aki szereti ügyes kezét próbára tenni, apróságokat alkotni némi segítséggel, az bizonyára szívesen nézegeti Kiss Tamara rövid Manó kuckó filmjeit a neten. Az ünnepváró készülődés jegyében egy szép tobozkarácsonyfa összeállítását követhettük végig, ám ezúttal személyesen, a kuckós műhelyben.

Tarolt a szalmonellás csirke Nagy-Britanniában

Több százan, köztük sok kisgyerek súlyosan megbetegedett, miután szalmonellával fertőzött lengyel import baromfihúst evett, és egy halálos áldozatot is követelt az olcsó panírozott csirke.

Műmajonézt gyártottak, nem lett rossz

A Wageningen Egyetem kutatócsoportja mikroorganizmusok segítségével készített majonézt. Bár a termékük állítólag finom lett, nem az áruházak polcaira szánják, sokkal inkább az élelmiszeripar érdeklődését szeretnék felkelteni az állati fehérjét helyettesítő megoldások iránt.

Étel-itallal monitoron át ismerkedni nem ideális, de jól sikerült

A többi év eleji nagy szakkiállításhoz hasonlóan online eseményként zajlott le a biovilág legnagyobb találkozója, a nürnbergi vásárközpont által szervezett Biofach is. Majdnem 14 ezren követték az igen színesre összeállított programok valamelyikét, és a szervezők is elégedettek, de azért mindenki várja már a jövő februári élő találkozást.

Késnek a banánszállítmányok

Az Atlanti-óceánon tomboló viharok, illetve a világjárvány miatti logisztikai fennakadások miatt akadozik a banánkereskedelem – számolt be róla a fruchthandel.de portál.

Európa legnagyobb kikötőjében jelentősen csökkent a forgalom

A rotterdami kikötőben a teherforgalom 6,9% -kal csökkent 2020-ban a koronavírus-válság miatt, amely az elmúlt évtized legnagyobb csökkenése, ennek ellenére mégis kisebb volt a vártnál - közölte Európa legnagyobb tengeri kikötője.

Évente 1450 tonna gyümölcsöt és zöldséget mentenek meg

A szokatlan megjelenésű, ám tökéletes minőségű és ízű gyümölcsök és zöldségek teljes értékű élelmiszerek, nem szabad kidobni őket. Erre hívja föl a figyelmet a svájci vállalat, amely saját márkanévvel ellátva hozza forgalomba a szépséghibás termékeket.

Többet, drágábban - rózsát Valentin-napra

A virágkertészek számára idén jól sikerült a Valentin-nap. Az azt megelőző két hét során a Royal FloraHolland szerint 33%-kal több virágot értékesítettek Európa-szerte.

Helyi termékek a Spar sajátmárkás élelmiszerei között

A Spar Austria bejelentette az új, sajátmárkás termékcsaládjának bevezetését, melyen keresztül helyi gyártókat mutatnak be, annak érdekében, hogy előmozdítsa az ország mezőgazdaságát.

Szatmári ízek és pillanatok

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye látványosan fejlődik, igazi vendégcsalogató régióvá vált az utóbbi időben. Az itt élők közül egyre többen találják meg benne a számításukat, és előre tudnak lépni. Erre találtam jó példákat a 2317 lakost számláló Nyírcsaholyban. Sokan bejárnak dolgozni az öt kilométerre lévő Mátészalkára, de amellett saját kis házi birtokon is tevékenykednek.