Back to top

Vedd a hazait! Védd a hazait!

„Böjt vagy Bőség?” – ezzel a címmel rendezett február 10-én online sajtótájékoztatót az idén 15 éves Magyar Termék Nonprofit Kft., ahol Benedek Eszter ügyvezető ismertette a #veddahazait újratöltve! kampány célját, valamint a kezdeményezéshez csatlakozó vállalkozások vezetői is beszámoltak a koronavírus-járvány ideje alatt zajló hazai élelmiszer-fogyasztásról.
A kezdeményezés lényege a védjeggyel ellátott árúk népszerűsítése, a hazai előállítású termékek vásárlására való ösztönzés, az ezeket a termékeket előállító vállalkozások munkahelyteremtésének elősegítése, valamint a hazai gazdaság élénkítése.

Fotó: Benedek Eszter/Magyar Termék
A „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampány üzenetét tavaly márciusban indították útjára, ezzel is reagálva a Magyarországon abban az időben megjelenő Covid-19-vírusra. Először a Facebook felületén lehetett találkozni a #veddahazait hashtag védjeggyel, amit bármely magánszemély beállíthatott profilképére, ezzel virtuálisan is kifejezve, hogy egyetért a kezdeményezés célkitűzéseivel.

Eddig több ezer magánszemély mellett mintegy 180 vállalkozás (ennek a fele védjegyhasználó partner) csatlakozott a mozgalomhoz.

vállalkozásoknak elérhetővé tett üzenetet és grafikai elemeket a kereskedelmi láncok is szívesen használták termékújságjukban, üzleteikben, de még az online térben is.

A kampány idén sem áll meg, #veddahazait újratöltve! formában indul februári tévéreklám-kampányuk, amit közösségi promóciókkal sikerült megvalósítaniuk.

A reklámfilm-kampányhoz 27 vállalkozás csatalakozott, ebből jelenleg 9 vállalkozás vesz részt aktívan a közösségi promócióban.

Fotó: Fotó: Fekete István
Tavaly a kampánymédia összértéke elérte a 200 millió forintot, és ha a televíziós kampányt figyelmen kívül hagyjuk, akkor is 5,7 milliós fogyasztói elérést sikerült abszolválni.

Előző évben összesen 30 vállalkozás csatlakozott a Magyar Termék védjegyhasználói köréhez, ennek következtében az árbevétel 1300-ról 1529 milliárd forintra nőtt.

Az ügyvezető bízik a pozitív folytatásban, ugyanis (különösen a pandémia idején) évről évre egyre tudatosabban keresik a fogyasztók a hazai, biztonságos és minőségi termékeket, ezzel is segítve a magyar gazdaságot.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Tarolt a szalmonellás csirke Nagy-Britanniában

Több százan, köztük sok kisgyerek súlyosan megbetegedett, miután szalmonellával fertőzött lengyel import baromfihúst evett, és egy halálos áldozatot is követelt az olcsó panírozott csirke.

Műmajonézt gyártottak, nem lett rossz

A Wageningen Egyetem kutatócsoportja mikroorganizmusok segítségével készített majonézt. Bár a termékük állítólag finom lett, nem az áruházak polcaira szánják, sokkal inkább az élelmiszeripar érdeklődését szeretnék felkelteni az állati fehérjét helyettesítő megoldások iránt.

Étel-itallal monitoron át ismerkedni nem ideális, de jól sikerült

A többi év eleji nagy szakkiállításhoz hasonlóan online eseményként zajlott le a biovilág legnagyobb találkozója, a nürnbergi vásárközpont által szervezett Biofach is. Majdnem 14 ezren követték az igen színesre összeállított programok valamelyikét, és a szervezők is elégedettek, de azért mindenki várja már a jövő februári élő találkozást.

Késnek a banánszállítmányok

Az Atlanti-óceánon tomboló viharok, illetve a világjárvány miatti logisztikai fennakadások miatt akadozik a banánkereskedelem – számolt be róla a fruchthandel.de portál.

Évente 1450 tonna gyümölcsöt és zöldséget mentenek meg

A szokatlan megjelenésű, ám tökéletes minőségű és ízű gyümölcsök és zöldségek teljes értékű élelmiszerek, nem szabad kidobni őket. Erre hívja föl a figyelmet a svájci vállalat, amely saját márkanévvel ellátva hozza forgalomba a szépséghibás termékeket.

Helyi termékek a Spar sajátmárkás élelmiszerei között

A Spar Austria bejelentette az új, sajátmárkás termékcsaládjának bevezetését, melyen keresztül helyi gyártókat mutatnak be, annak érdekében, hogy előmozdítsa az ország mezőgazdaságát.

Szatmári ízek és pillanatok

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye látványosan fejlődik, igazi vendégcsalogató régióvá vált az utóbbi időben. Az itt élők közül egyre többen találják meg benne a számításukat, és előre tudnak lépni. Erre találtam jó példákat a 2317 lakost számláló Nyírcsaholyban. Sokan bejárnak dolgozni az öt kilométerre lévő Mátészalkára, de amellett saját kis házi birtokon is tevékenykednek.

Vegán étrend? Jön az új KitKat!

A Nestlé bejelentette legújabb termékét, mely nem más, mint a teljesen növényi alapú KitKat, melynek megalkotása során elsődleges szempont volt a már jól megszokott tökéletes ízvilág megtartása, aminek köszönhetően mindenki számára örömet okoz a fogyasztása.

Hat tonna hústermék ömlött az útra Győr mellett

Felborult egy hústermékeket szállító teherautó pótkocsija február 24.-én Győr mellett - adta hírül az MTI tegnap.

Személyes tapasztalataiból építkezik

Horváth János főállásban műszaki szakelőadó a MÁV-nál, mellette pedig már több mint 30 éve gazdálkodik a Veszprém megyei Békáson. A kertművelést, az állatokról való gondoskodást nagyszüleitől, szüleitől tanulta el. Saját vállalkozásában, a Horváth Farmon kezdetben állatokat tartott, majd néhány éve gyógynövénytermesztésre váltott.