Back to top

Bor vakcinával a koronavírus ellen

Egyedi ötlettel jelentkezett borainak népszerűsítésére a Vlasics családi borpince, amely a Tótszentmártoni Kálmán-hegy elején a Szent Orbán pihenő közvetlen közelében található. Hogy a koronavírus idején se kelljen a fogyasztóknak lemondaniuk az élvezetről, ugyanakkor kerülendők a személyes találkozók, bor vakcina oltópontot létesítettek pincéjüknél.

A család 2006-ban vásárolta meg a 3300 négyzetméter területű szőlőbirtokot rajta az 1975-ben épült pincével. A szőlőtelepítés már a következő évben elkezdődött ötszáz tő Pinot blanc, Szürkebarát és Sauvignon blanc fajták ültetésével, majd folytatódott Cabernet franc, Merlot szőlőkkel, végül Pinot noir és Rajnai rizling fajtákkal fejeződött be.

A pincében az érett, egészséges szőlőből préselt, reduktív technológiával, irányított erjesztéssel készült, többségében száraz fehér borok, rosé, illetve vörös bor található a kóracél tartályokban.

Bizalomra ad okot, hogy a pince borai sikeresen szerepelnek a helyi, a környéki és a horvátországi borversenyeken. Pinot blanc boruk a 2013 évi Zalai Borút által szervezet megyei borversenyen a legjobb fehér bor minősítést érte el.

„Békeidőkben” a pincében huszonöt fő vendéglátására van lehetőség, míg a teraszon jó időben hetvenen is elférnek.

Vlasics Lajos a pince – ahogyan fogalmaz: hobbi – borásza, 2006 óta tevékenykedik, 2008 óta tagja a Zalai Da Bibere Borlovag Rendnek, amelyben jelenleg a krónikás tisztségével járó feladatokat végzi. 2007-ben létrehozta a Szentmártoni Borbarát Egyesületet, amelynek elnöki tisztségét tölti be.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Egy magyar borászat Kínában

Bár Kínáról elsősorban nem a bor jut eszünkbe, de tény, hogy az utóbbi két évtizedben jelentős szereplővé vált a hatalmas ázsiai ország a világ borpiacán. Európán kívül már régóta Kína a magyar bor egyik legnagyobb vásárlója, ráadásul a kínai borigény évről évre meredeken növekszik.

Megélhetés és küldetés

A Zala megyei Boncodföldén működő EzerJóFű vállalkozás a sokak által követett gazdasági több lábon állást nagyon sok lábon állássá fejlesztette tovább, legalábbis ezt mutatja termékeik száma és sokszínűsége.

Borvidékeink ütőere a borturizmus

Kiadónk elindította a szerdánként jelentkező MMG Gazdahang című podcast csatornáját, ahol az aktuális agrárhírek mellett egy stúdióbeszélgetés keretében izgalmas témával színesítjük az adást. Ehhez létrejött az MMG Direkt is, ahol videó formájában lehet megtekinteni a beszélgetést.

Eddig megúsztuk a csődöket, az idén megfordul a trend

Az Atradius hitelbiztosító elemzése szerint Magyarországon tavaly a globális átlagot meghaladó mértékben, 18 százalékkal csökkent a csődök száma. Az elemzők szerint ezt a kormányzati mentőcsomag és az átmeneti szabályozási változások mellett az is segítette, hogy a beszállítók a korábbinál türelmesebbek voltak az üzleti partnereik átmeneti likviditási nehézségei esetén.

Málta fizet a turistáknak

Azok a külföldi turisták, akik legalább három napot töltenek Máltán, 200 eurós visszatérítést is kaphatnak. A cél, életet lehelni a haldokló turizmusba.

Női gazdák Azerbajdzsánban

A nők 77 százaléka vidéken él Azerbajdzsánban és 32 százalékuk dolgozik a mezőgazdaságban, míg a férfiak között csak 24 százalék ez az arány. A nőknek azonban számos olyan kihívással kell szembenézniük, mint a nemek közötti bérszakadék, a többszörös munkaterhelés és a szociális szolgáltatásokhoz való rossz hozzáférés. Összességében hat órát dolgoznak ingyen naponta, míg a férfiak csak kettőt.

Februárban nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben

Februárban a vártnál jóval nagyobb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat hétfői jelentése alapján.

Bővíti saját márkás árukínálatát a Spar az idén

Szinte az összes saját márkás árucsoport kínálatát növeli idén a Spar, a tervek szerint csak az élelmiszerek területén több mint háromszáz új cikkel bővíti saját márkás termékeit az áruházlánc.

Robotizált burgonya-feldolgozás

A Fenaco Landesprodukte Európában egyedülálló robotot helyezett üzembe burgonya csomagolására a svájci Bät­terkindenben. A kétrészes robotot a TwinAutomation startup cég és a Fenaco Landesprodukte vállalat szoros együttműködésével fejlesztették ki.

10 éves mélyponton a marhahúsfogyasztás

Oroszországban tavaly 1,94 millió tonnára esett vissza a marhahúsfogyasztás, mely 3,4 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest. A nagymértékű csökkenés legfőbb okát a HoReCa szektor bezárása és a fogyasztók alacsonyabb jövedelme jelenti.