Back to top

A Kellogg a járvány miatt 2021-ben sem számít sok jóra

A Kellogg vállalat előrejelzése alapján a bevételek csökkenésével számol a 2021-es évre. A tavalyi évben a koronavírus-járvány miatti lezárások következtében megmutatkozott a reggeli pelyhek és a rágcsálnivalók forgalmának csökkenése.

Akik otthon étkeztek a pandémia idején, igyekeztek csökkenteni a kiadásaikat a bevásárlások során, így kevesebb gyorsfagyasztott élelmiszert és rágcsálnivalót vettek, ám többször rendeltek házhoz ételt.

Miközben a csomagolt élelmiszerek iránti igény folyamatosan emelkedett, a jelenlegi negyedévben csökkent a pánik vásárlások szintje.

Továbbá a csomagolt élelmiszereket gyártó vállalatoknak magasabb kiadási költségei voltak. A reggeli pelyhek piacvezető vállalata, a Kellogg 85%-os részesedést ért el, mely a becsült 89% alatt volt. Ez a csökkenés negatív hatással volt a vállalat hirdetési és promóciós költségvetésére, akárcsak a koronavírus-járványhoz kapcsolódó plusz költségek.

Megnövekedett kereslet

Az élelmiszergyártók milliókat öntöttek ellátási láncaikba, hogy megfeleljenek az élelmiszerboltok megnövekedett keresletének, mivel nagyobb szereplőkké kívánnak válni a piacon, miközben többet költenek higiéniai és higiénés intézkedésekre is.

A Kellogg a január 2-án lezárult negyedik negyedévben 10%-os kiugrást ért el az eladásokban, az általános és adminisztratív költségekkel együtt közel 800 millió dollárt, azaz több mint 236 milliárd forintnak megfelelő összeget.

Észak-Amerikában a nettó eladások közel 60%-a a Kellogg jövedelmének mennyisége, mely organikusab kevesebb mint 1%-ot csökkent. A koronavírus-járvány okozta nehézségek negatív hatással vannak a gabonafélék, rágcsálnivalók és a fagyasztott élelmiszerek kiskereskedelmi és oktatási intézményekben történő forgalmazására.

A nettó eladások egy ével korábban 3,22 milliárd dollárról megemelkedtek 3,46 milliárd dollárra.

Az elemzők közel 3,50 milliárd dolláros forgalmat vártak, az IBES Refinitiv – globális, vállalati eladásokat elemző vállalat - közleménye szerint.

A Kellogg - olyan ismert termékek gyártója, mint a Pringles és a Pop-Tarts -, előrejelzése szerint az organikus eladások közel 1%-os csökkenést fognak mutatni 2021-ben, figyelembe véve a 2020-ban tapasztalt 6%-os növekedésüket.

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kis Majorgazda tábort is indítanak

A régmúlt háztáji gazdaságainak munkálatait is felidéző múzeumpedagógiai programot állított össze a Keszthelyi Majortörténeti Kiállítóhely. Horváth Zoltán, a létesítmény novemberben megbízott igazgatója lapunknak elmondta, hogy a közelmúltban végrehajtott fejlesztéseik mellett nagy érdeklődéssel kísért nyári táboraik is e program céljait szolgálják.

Egyre több magyar beruházás Szerbiában

Magyarország az elmúlt években folyamatosan növelte a Nyugat-Balkánra irányuló exportját. Az elmúlt 10 évben a kétszeresére nőtt a kivitel, meghaladja az évi 2,5 milliárd eurót. Ezzel párhuzamosan a másfélszeresére nőtt a régióban végrehajtott magyar beruházások értéke, és már elérte az 1,5 milliárd eurót. Így a Nyugat-Balkán a magyar tőke kilencedik legfontosabb kihelyezési célpontja.

A járvány mellékhatása a szorongás, de helyes étkezéssel és mozgással tehetünk ellene

A rendszeres testmozgás és az egészséges táplálkozás következtében az egereknek felnőtt korukra nagyobb méretű lett az agytérfogata és kevésbé szorongtak, mint azok a társaik, akik nem így nevelkedtek – áll a kaliforniai egyetem kutatásában.

A magyar pékeknek is jó, ha a baguette a világörökség része lesz

A francia kulturális minisztérium benyújtotta pályázatát az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetének (UNESCO), hogy a baguette-t, a ropogós héjú hosszúkás francia fehérkenyeret vegyék föl a világörökségi listára. A Magyar Pékszövetség támogatja a francia kezdeményezést, mivel már maga a a tény is ráirányítja a világ figyelmét a bagetten keresztül a pékekre.

Miért is drágul a hús, a tej, a csirkemell?

2021 a totális bizonytalanság évének tűnik a húsipar számára – nyilatkozta húsvét előtt a Hússzövetség elnöke. A húsiparban, de hozzátehetjük a tejipart és a baromfiipart is, emelkednek az önköltségek és az értékesítési árak, ami előbb-utóbb a fogyasztói árakban is megmutatkozik.

Termőföldtől az asztalig újratöltve - Az adat és az élelmiszer jövője

A járvány megmutatta, hogy a globális élelmiszerlánc törékeny - és ennek egy fő oka, hogy sok esetben átláthatatlan, miként kerül az emberek asztalára az élelmiszer. Ezen segíthet a blokklánc technológia. De mi is ez a blockchain és hogyan tehetni az élelmiszertermelést, kereskedelmet és fogyasztást biztonságosabbá?

A söriparnak sem sikerült jól az évkezdet, de bíznak a nyárban

Gyenge első negyedévet zárt a magyarországi söripar, ám a legnagyobb gyártók bíznak abban, hogy az év további részében a forgalom fellendül - mondta el Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója az MTI kérdésére.

Újratervezés a kertészetekben az éttermek nyitása után

A legfrissebb hírek szerint jövő héten nyithatnak az éttermek teraszai, azaz a HORECA szektor lassan és fokozatosan talán újraindulhat. Ez a hazai kertészeti termesztésben több folyamatot is elindít az ágazati szereplők véleménye szerint.

Megélhetés és küldetés

A Zala megyei Boncodföldén működő EzerJóFű vállalkozás a sokak által követett gazdasági több lábon állást nagyon sok lábon állássá fejlesztette tovább, legalábbis ezt mutatja termékeik száma és sokszínűsége.

Borvidékeink ütőere a borturizmus

Kiadónk elindította a szerdánként jelentkező MMG Gazdahang című podcast csatornáját, ahol az aktuális agrárhírek mellett egy stúdióbeszélgetés keretében izgalmas témával színesítjük az adást. Ehhez létrejött az MMG Direkt is, ahol videó formájában lehet megtekinteni a beszélgetést.