Akik otthon étkeztek a pandémia idején, igyekeztek csökkenteni a kiadásaikat a bevásárlások során, így kevesebb gyorsfagyasztott élelmiszert és rágcsálnivalót vettek, ám többször rendeltek házhoz ételt.

Továbbá a csomagolt élelmiszereket gyártó vállalatoknak magasabb kiadási költségei voltak. A reggeli pelyhek piacvezető vállalata, a Kellogg 85%-os részesedést ért el, mely a becsült 89% alatt volt. Ez a csökkenés negatív hatással volt a vállalat hirdetési és promóciós költségvetésére, akárcsak a koronavírus-járványhoz kapcsolódó plusz költségek.
Megnövekedett kereslet
Az élelmiszergyártók milliókat öntöttek ellátási láncaikba, hogy megfeleljenek az élelmiszerboltok megnövekedett keresletének, mivel nagyobb szereplőkké kívánnak válni a piacon, miközben többet költenek higiéniai és higiénés intézkedésekre is.
Észak-Amerikában a nettó eladások közel 60%-a a Kellogg jövedelmének mennyisége, mely organikusab kevesebb mint 1%-ot csökkent. A koronavírus-járvány okozta nehézségek negatív hatással vannak a gabonafélék, rágcsálnivalók és a fagyasztott élelmiszerek kiskereskedelmi és oktatási intézményekben történő forgalmazására.

A nettó eladások egy ével korábban 3,22 milliárd dollárról megemelkedtek 3,46 milliárd dollárra.
A Kellogg - olyan ismert termékek gyártója, mint a Pringles és a Pop-Tarts -, előrejelzése szerint az organikus eladások közel 1%-os csökkenést fognak mutatni 2021-ben, figyelembe véve a 2020-ban tapasztalt 6%-os növekedésüket.