Back to top

Magyar részvétellel megnyílt a Gulfood 2021 élelmiszeripari szakkiállítás

Ismét megnyitotta kapuit az arab térség vezető élelmiszer- és vendéglátóipari szakkiállítása, a Gulfood 2021 a Dubai World Trade Centre-ben. A 2021. február 21-25. között zajló rendezvényen az Agrármarketing Centrum (AMC) 11 kiállító részvételével, 156 négyzetméteres standdal képviseli Magyarországot.

Fotó: Agrármarketing Centrum
A világ legbiztonságosabbnak tartott városában, Dubajban, a járványügyi helyzet kockázati tényezőit figyelembe véve, szigorú biztonsági intézkedésekkel nyitották meg a szakmai vásárt.

Az ötnapos rendezvényen mintegy 2500 cég mutatja be termékeit 85 országból.

A szabályokat egy egészségügyi és biztonsági útmutatóban írják elő, így a jelenlévők közötti két méter távolság betartása és a maszk viselése kötelező. Az ételkóstolásnak szintén szigorú szabályoknak kell megfelelnie, minden ételt és italt egyszerhasználatos tányéron vagy pohárban szolgálhatnak fel, és a kóstolás alkalmával 4 négyzetméternek kell jutnia egy személyre. Az expo teljes területét rendszeresen fertőtlenítik, emellett több helyszínen fertőtlenítő kapukat is kihelyeztek.

A standok előtt egy monitor jelzi a befogadó kapacitást, odafigyelve az ott tartózkodók megengedett maximális létszámára.

Mindezeket betartva az idei szakkiállításon az üzletfejlesztés mellett kiemelt figyelmet fordítanak a jövő élelmiszereire és az innovatív fejlesztésekre, valamint teret kapnak különböző versenyek is (Taste of the World, Brewer’s Cup Championship). A Gulfood hivatalos innovációs versenyén tejmentes termékek kategóriában a magyar Fino-Food Kft. is díjat nyert. Túróhelyettesítő termékükért a „Leginnovatívabb tejtermék” elismeréssel jutalmazták a céget.

Fotó: Agrármarketing Centrum
A kiállítókat tematikus szektorokban találják meg a látogatók, amelyek között a magyar nemzeti stand 11 társkiállítóval a világ élelmiszerei között mutathatja be termékeit. Fagyasztott zöldségek és gyümölcsök, müzlik, tejtermékek, méz, hús, fagyasztott péksütemények, növényi olajok és édesipari termékek termelői, gyártói alkotják a magyar cégek körét.

A kiállítás azért is jelentős, mert az elmúlt egy évben minden világszinten meghatározó szakkiállítást és rendezvényt lemondtak, illetve elhalasztottak a szervezők,

így mostanáig csak az online térben volt lehetőségük az élelmiszeripari gyártóknak a bemutatkozásra, kapcsolatépítésre. Emellett a Gulfood nem csak a folyamatosan növekvő emirátusi piacra, hanem az egész közel-keleti és ázsiai térségre is kijutási lehetőséget teremthet. Az AMC célja, hogy minél több hazai élelmiszergyártó cég számára biztosítson exportfejlesztési lehetőséget a nemzetközi szakkiállításokon. Erre kitűnő alkalmat nyújt a Gulfood 2021 élelmiszeripari expo, ahol a hazai cégek bemutatkozhatnak az arab térség importőrei előtt.

Bővebb információ: https://www.gulfood.com/

Forrás: 
Agrármarketing Centrum

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Gubicza lányok a lovak vonzásában

A fiatal díjugrató tehetségekről szóló sorozatunkban rendhagyó módon nem „csak” egy lovast, hanem egy egész családot mutatunk be. Gubiczáék története pontosan hat évvel ezelőtt kezdődött, amikor a gyerekek édesanyja, Alexandra elment a Pasaréti Honvéd Lovardába, hogy felelevenítse régi lovastudását, amit édesapja jóvoltából szerzett még a gyermekei születése előtt.

Rovarok lehetnek a halak megmentői

Szakértők szerint az évszázad közepére nem lesz több hal a tengerekben. Hogy miért? Azt valószínűleg sokan tudják, hogy tányérunkra egyre többször kerül hal, az azonban kevésbé ismert, hogy az óceánokból származó fogás harmadát tápként, hallisztként használják fel.

Holnap tartják az idei Furmint Nagykóstolót

Csaknem nyolcvan kiállító több mint százötven féle, furmintból készült borát kóstolhatja a közönség az idei Furmint Nagykóstolón, amelyet a járványhelyzet miatt nem februárban, hanem csütörtökön tartanak meg Budapesten, a Hagyományok Házában.

Reagált a Bank of England a globális búza- és étolajhiányra

Súlyos ársokkot okozó globális búza- és étolajhiány alakult ki az ukrajnai háború miatt, és az ebből eredő inflációs nyomás nagy része kívül esik a Bank of England monetáris eszköztárának hatókörén - mondta hétfőn a brit jegybank kormányzója.

Kukoricából bankkártya

Az OTP Bank elsők között vezeti be új, növényi alapanyagú bankkártyáját a privát banki ügyfelei számára Magyarországon. Az új kártya gyártása lényegesen környezetbarátabb, mint a hagyományos műanyagból készült kártyáké, tartóssága viszont semmiben nem különbözik ezektől.

Bevetésen a mezőőrök

Ősszel az Agrárminisztérium megújította a mezőőrök és a hegyőrök szolgálati viszonyának szabályozását, ennek következtében mintegy 430 mezei őrszolgálat számára vált átláthatóbbá a jogszabályi környezet. Országszerte nagyon vegyes a kép, sok helyen egyáltalán nincs mezei őrszolgálat, máshol alig működik, és vannak nagyon jó példák is. A városokban és a falvakban szolgálatot teljesítő mezőőrök feladatai között nagyok a különbségek.

Pizza helyett pirog. A római iskolák ukrán menüt vezetnek be a menzákon

A római állami iskolákban ukrán ételeket is felszolgálnak. Ezzel részben a háború elől menekülő gyerekek beilleszkedését könnyítik meg, másrészt az olasz fiatalok megismerkedhetnek a számukra ismeretlen ukrán konyhával.

Három szénhidrát, amit senkinek sem szabadna mérték nélkül fogyasztani

A gyulladás számtalan súlyos egészségügyi problémát okozhat, különösen, ha krónikussá válik. Nem csak fájdalmat okoz, hanem hatással lehet az általános egészségre, szív- és cukorbetegséghez, valamint rákos megbetegedéshez is vezethet. Ezenkívül káros hatással lehet a fogyási céljainkra is, ugyanis a gyulladás az anyagcsere lelassulását okozhatja, mondja Lisa Richards, táplálkozási szakértő.

Több tonnányi búza vesztegel az indiai kikötőkben

Több mint 1,8 millió tonna búza ragadt be az indiai kikötőkben, miután a kormány megtiltotta a gabonafajta exportját. A döntésre emelkedett a búzajegyzés az Egyesült Államokban és Európában egyaránt.

Tovább nő a grill termékek piaca

A grillkolbászok piaca átlépte a 4,5 milliárd forintos forgalmat a tavaly márciustól ez év februárjáig tartó időszakban, ami 7 százalékos értékbeli növekedés az egy évvel korábbihoz képest - írta a Világgazdaság kedden a Nielsen adatai alapján.