Back to top

Mézes keverék megfázásra, gyomorpanaszokra és kálciumpótlásra

A méz magvakkal, fűszerekkel való keverése megsokszorozhatja gyógyhatását illetve növelheti az élvezeti értékét.

A méz önmagában is remek alapélelmiszerünk, hiszen ízletes, természetes és ráadásul antimikrobiális hatással rendelkezik, továbbá a cukornál jóval egészségesebb módon szívódik fel szervezetünkben. (Lásd cikkünket: Miért egészségesebb a méz a cukornál?

De magvakkal, fűszerekkel való keverése akár megsokszorozhatja gyógyhatását vagy növelheti élvezeti értékét.

Ahhoz azonban, hogy a méz valóban kifejthesse gyógyhatását, fontos, hogy teljes értékű legyen, vagyis ne legyen folyamatosan melegen tartva vagy időnként felhevítve, mivel így elveszíti a benne található enzimeket, mikro- és makroanyagokat, melyeknek gyógyhatását és elónyös tuljadonságait köszönheti.

Az alábbiakban néhány egyszerű tálalási illetve keverési módot ajánlok azzal a jelszóval, hogy „minden nagyszerű dolog egyszerű”!

Természetesen a mértékletes fogyasztás ezek esetében is ajánlott.

Ha méhészek vagyunk ezekkel a mézes keverékekkel, akár bővíthetjük kínálatunkat vásárlóink számára. Tapasztalataim szerint igen népszerű a diós, a kurkumás fekete-borsos méz, melyeknek a jótékony hatását az emberek könnyen tapasztalhatják magukon. Ehhez persze nem árt felhívni a figyelmüket rájuk. Ezeket röviden a leírásban is megemlítem:

Méz dióval

A legjobb mézféleség ehhez a keverékhez a magasabb fruktóz tartalmú méz, mint amilyen az akác, gesztenye, stb. (vagyis a hosszabb ideig folyékony méz). De valójában bármilyen mézzel ízletes és jótékony hatású keverékhez jutunk.

Amennyiben repcemézzel készítjük el, akkor még gyomorpanaszainkat is enyhíthetjük vele.

A dió igencsak egészségesnek számít, amiért fehérjéket, telitett, egyszeresen és többszörösen telítettlen zsírokat tartalmaz. Vannak benne omega 3 és 9 zsírsavak továbbá ellagikus savat tartalmaz, mely egyféle természetes antioxidáns.

A természetgyógyászatban a diót a vérnyomás csökkentésére, vérszegénységre és gyomorfekélyekre ajánlják. A régi Rómában a diót afrodiziákumként, vágyfokozóként használták.

Két adaghoz (100-120 gramm):

  • két púpos evőkanál dió;
  • két kanál akác/gesztenye-/hárs./repceméz;

Használhatunk darált vagy pörkölt diót is.

Méz szezámmaggal

Elviekben 3-4 kanál szezámmag fedezi az egésznapi kálcium szükségletünket (1000 mg). De a szezámmag cinket is tartalmaz, mely az immunrendszert segíti és szervezetünk számos más funkciójának ellátásában vesz részt.

Hozzávalók:

  • 2 evőkanál szezámmag;
  • 1 evőkanál méz;

Kissé pörköljük meg a szezám magot, majd adjuk hozzá a mézet.

Kurkumás méz – megfázás megelőzésére:

Akik ezt kipróbálták, nagyon meg voltak elégedve velel, ha a megfázás első tüneteinél használni kezdték.

Hozzávalók:

  • 100 gramm teljes értékű méz;
  • 2 evőkanál kurkumapor;
  • ¼ teáskanál őrölt bors.

Addig keverjük, míg a kurkuma és a bors alaposan össze nem keveredik a mézzel.

A megfázás első tüneteinek jelentkezésénél napjában többször egy kiskanálnyit hagyjunk feloldódni a szánkban.

A kurkuma a természetgyógyászatban hagyományosan diszpeptikus panaszokra, felfújódásra, és általában az emésztési problémákra javallott. Antioxidáns, gyulladáscsökkentő, antibakteriális és antivirális hatása miatt a megfázás kórokozói ellen is hatékonyan bevethető.

Ajánljuk még cikkünket:

A koronavírus fertőzés első tüneteinél csökenthető a korokozók mennyisége: ajánlatunk propolisz és méz

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Minden, amit a rostokról tudni kell - 14 magas rosttartalmú élelmiszer

Tudjuk, hogy a szervezetünknek rostra van szüksége, de azt is, hogy miért? A szervezetünk nem tudja kellően megemészteni a rostokat, de pont ezért van szükségünk rájuk, hogy edzésben tartsuk. Ezek a tápanyagok segítenek szervezetünknek szabályozni például a cukrokat, ezáltal kordában tartva az éhségérzetet.

Gyógynövények állatnak és embernek - Megelőzésre és terápiára is

A vadon élő állatok szinte ösztönösen tudják, hogy melyik növényt fogyasszák el szükség esetén. A növényevők könnyű helyzetben vannak, hiszen legelés közben válogathatnak a réten, de sok húsevő faj is növényeket fogyaszt, ha baja van – gondoljunk a macskákra, amikor füvet esznek.

Betakarítónap a helyi termékekért

Egyre inkább visszatérnek a termelésbe az olyan gazdák, akik nemcsak minél finomabb és jobb, hanem egyben egészséges termékeket akarnak kínálni az embereknek, és ez egyre inkább bekerül a köztudatba. A Reziben tartott Gyümölcsoltó és –betakarító Nap évek óta kiváló alkalmat nyújt, hogy olyan gazdálkodók is bemutatkozzanak a nagyközönségnek, akik egyelőre kicsiben termelnek.

Lazítson le egy naranccsal

A narancs gazdag C-vitaminban, rostban és olyan tápanyagokat tartalmaz, amelyek segíthetnek a stresszoldásban.

A mindennapi étrendtervezés titka

Ön elég zöldséget eszik? Tudja, hogy a szervezetének mennyi zöldségre van szüksége naponta?

Tüske nélkül - A szeder a kertünkben

Hazánkban is őshonos növény a szeder, szúrós, vékony indái belekapaszkodnak az erdőjárók ruhájába, nyár végén viszont cserébe elszopogathatjuk nedvdús, kissé fanyar gyümölcsét. Nemesített változatai sokkal erősebb növekedésű és tüske nélküli fajták, a gyümölcsük sokszorosan nagyobb, mint az erdei szederé, és az ízük is sokkal kellemesebb.

A jövőben megduplázódhat a tengeri élelmiszer fogyasztásunk

Egy új kutatás szerint 2050-re a világ lakossága kétszer annyi tengeri élelmiszert fog fogyasztani, mint jelenleg. A halak, puhatestűek vagy rákok iránti megnövekedett kereslet ellenére a fenntartható halászat felé való fordulás segíthet az alultápláltság kezelésében és az emberiség környezeti lábnyomának csökkentésében.

Múlt, jelen és jövő OMÉK 2021.

Az ország legnagyobb termelői piacán egy gombostűt nem lehetett leejteni, akkora volt a tolongás. Ami persze nem csoda, hisz finomabbnál finomabb élelmiszereket hoztak a kiállítók a standokra, a gyerekek megcsodálhatták őshonos haszonállatainkat, a felnőtteknek pedig egyebek mellett szemináriumokat tartottak borról, sörről, pezsgőről… Mindez pedig mosolyt csalt az emberek arcára.

Omega-3: a gyulladáscsökkentő csodaszer

Az omega-3-ak azok a jótékony hatású zsírok, amelyek halakban, egyes kagylókban, valamint magvakban, diófélékben és azok olajaiban találhatók. Ezek a zsírsavak kettős feladatot látnak el: szerepet játszanak a gyulladáscsökkentő vegyületek létrehozásában, és segítenek a gyulladásos markerek termelődésének visszaszorításában is.

Sri Lanka egyelőre letett ambiciózus biogazdálkodási tervéről

Sri Lanka a világon elsőként szerette volna organikussá átalakítani a mezőgazdaságát, ennek keretében teljes tilalmat rendelt el a műtrágyák importjára.