0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

Az első karbonsemleges paradicsom

Az Azura francia-marokkói vegyesvállalat közzétette fenntartható fejlődésről szóló jelentését. Ebben nem más szerepel, mint hogy a csoport egyebek közt szén-dioxid-semleges paradicsommal lép a piacra. Azt tervezik, hogy a vállalás népszerűsítésére erős kommunikációs kampányt indítanak. Márciustól a kereskedelembe kerülő összes terméken feltüntetik az erre utaló logót.

A paradicsomot, aromás gyógynövényeket és ehető virágokat termesztő és forgalmazó csoport 2020 decemberétől vállalta a karbonsemleges működést. Két termesztési időszakban, független szakemberek megfigyelései alapján meghatározták a termeléshez kapcsolódó  üvegházhatású-gázkibocsátás mérséklésének lehetőségeit. 

Úgy döntöttek, hogy ahol lehet visszaszorítják a kibocsátást, valamint szélerőművet építenek Marokkóban, és támogatják a paradió termesztését Peruban, az Amazonas esőerdeiben.  

Az Azura családi vállalkozást 1988-ban hozták létre zöldség-gyümölcs termesztésre, kereskedelemre. A 30 év alatt a világ egyik legnagyobb paradicsomtermelője lett, 46 telephelyen, mintegy 1000 hektár paradicsomfelülettel és 10 750 alkalmazottal.

A Grow Group csoporttal közösen palántanevelő telepet is üzemeltetnek, és ma már csak oltott palántákat ültetnek, mert azok erősebbek, ellenállóbbak a betegségeknek, nincs szükség kémiai növényvédelemre. A fajtákat a vásárlóik igényei szerint változtatják évről évre. csak növényházakban termesztenek, hogy miné jobban kielégítsék a növények igényeit. A biológiai növényvédelemben a Biobest a partnerük.

A paradicsom mellett 2002-ben bővítették a választékot ehető virágokat és fűszernövényeket is  termesztenek. Emellett már akvakultúrával , négy éve kéthektáros kagyló keltetőt létesítettek az Atlanti-óceán partján.

2019 ősz óta a vállalat növényvédőszer-maradék nélküli (zero residu de pesticide) logóval hosszúkás cseresznyeparadicsomot is forgalmaz. 2020-ban pedig csatlakozott a vállalat az ENSZ fenntartható fejlődést célzó egyezményéhez.

A 2019-20-as időszakban az Azura 120 ezer tonna paradicsomot értékesített, a forgalom értéke pedig elérte a 304 ,millió eurót, 15 százalékkal meghaladva az előző évit. A teljes forgalom 98 százaléka irányul Európába, legnagyobb vevői Franciaország, Németország és az Egyesült Királyság.

Ezen túl, az utóbbi két évben mintegy 40 millió eurót költöttek beruházásokra, mintegy 100 hektárral bővítették a termőterületet, fejlesztették a válogatást, csomagolást, hogy minél jobban leszoríthassák az árukészítés során a műanyag-használatot.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu