Sokáig úgy készültek a szervezők, hogy speciális, nagyon szigorú járványvédelmi intézkedések mellett, de élőben tarthatják meg a Biofach/Vivaness kiállításegyüttest, amikor azonban ősszel Németországban is újra bevezették a lezárásokat, eldőlt, hogy a bioélelmiszeres, illetve natúrkozmetikumos világtalálkozó is az online térbe költözik.
„Örülünk, hogy sikerült pandémiakonform alternatív megoldást találnunk a szervezére, legfőképpen pedig annak, hogy ilyen jól fogadták az érintettek. Mindazonáltal már alig várjuk a következő évet, hogy személyesen is találkozhassunk” – nyilatkozta Petra Wolf, a szervező Nürnberg Messe igazgatótanácsának tagja.
Ahogy a záró sajtóközleményből kiderül, a három napig tartó eseménysorozaton 775 eseményt hirdettek meg (kongresszusokat, kiállítói bemutatkozókat, kerekasztal-beszélgetéseket stb.), és a több mint 1400 kiállítónak, illetve majdnem 14 ezer regisztrált résztvevőnek köszönhetően nagy volt az érdeklődés mindenhol.
A legtöbben, több mint 700-an a német biotermék-piacot elemző előadásra „ültek be”, de több mint 500 fővel zajlott a fenntartható csomagolásmódokról szóló tanácskozás is.
A bioélelmiszerek világtalálkozójaként ismert Biofach idei vezértémái a növényi alapú élelmiszerek, a csökkentett cukortartalmú, illetve cukormentes termékek, a funkcionális élelmiszerek, valamint a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás voltak; míg a natúrkozmetikumokra szakosodott Vivannes berkeiben a vízmentes szépségápolás volt a legfőbb trend.
Az előadások a kiállítás zárása után is megtekinthetők, a következő, remélhetőleg már klasszikus formában megrendezendő Biofach/Vivaness időpontját pedig 2022. február 15–18-ra tűzték ki.