Számtalan csokoládégyártó vállalat szembesült az elmúlt évben a kereslet csökkenésével. Ennek elsődleges oka az volt, hogy a fogyasztók jelentősen kevesebb csokoládét vásároltak és ajándékoztak a koronavírus-járvány idején tavaly.
valamint a nettó profitja 37,5%-kal, azaz közel 290,5 millió euróra csökkent 2020-ban – közölte a Lindor csokoládé golyók és arany fóliába csomagolt húsvéti nyuszik gyártója.
Prémium szektor
A vállalat közleményében kifejtette, hogy meg volt győződve arról, hogy a csokoládék piaca, azon belül pedig a prémium szegmens – amely az elsődleges piaca –továbbra is növekedni fog a jövőben.
Remek kilátások
„Összességében a legfőbb pozitív meglepetés a pénzforgalom és a visszavásárlás bejelentése volt” – közölte Kepler Cheuvreux, a Jon Cox elemzője, azt is hozzátette, hogy a kilátások kedvezőek, és többé-kevésbé összhangban vannak az elvárásokkal is.