Back to top

Nagy bevásárlás: többet, nehezebbet, olcsóbbat, házhoz

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. sajtótájékoztatót tartott a koronavírus járvány tapasztalatairól, valamint a kiskereskedelmi ágazatban megfigyelhető és jövőben várható tendenciákról. Ritkábban vásárolnak, de akkor többet az emberek, és egyre többen döntenek ár alapján. Az online bevásárlást főleg a cipekedés alternatívájaként használják, főleg nagy tömegű termékeket szállíttatnak házhoz...

Változnak a kiskereskedelmi trendek
Fotó: spar.hu
A vásárlói szokásokat az internet folyamatos térhódítása mellett a koronavírus járvány és ezzel összefüggésben a jövedelmi viszonyok megváltozása módosítja. A SPAR szakemberei szerint a vírushelyzet elmúltával a mostani trendek megmaradnak majd...

Ritkábban vesznek többet

Máshogy vásárolnak az emberek tavaly óta: ritkábban mennek az üzletekbe, de akkor nagyobb bevásárlást tartanak, több terméket vesznek és ez a szokás várhatóan a pandémia után is fennmarad majd.

„A vírusjárvány kitörése óta jelentősen megnőtt az akciós és alacsonyabb árfekvésű termékek részaránya. Míg a 2008-2010-es gazdasági válságkor hosszabb idő telt el, mire az emberek az alacsonyabb árú termékeket kezdték el keresni, addig a koronavírus járvány miatti gazdasági krízis idején most hamarabb váltottak a vásárlók az olcsóbb termékekre."

"A SPAR igyekszik az alaptermékeket jó áron adni és minden hónapban 10.-e, azaz fizetésnap környékén több akciót is meghirdetnek, mert ekkor intézi az emberek többsége a nagy bevásárlást. Az este 7 óra utáni zárás jellemzően nem okoz árbevétel csökkenést, az emberek alkalmazkodnak ehhez, és akik korábban este vásároltak be, most más időpontban teszik ezt” – mondta Heiszler Gabriella a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

A magyar vásárlók előnyben részesítik a hazai termékeket
Fotó: spar.hu
A kényelem is motiváló

Az emberek az újabb trendek szerint a kisebb méretű üzleteket preferálják, ahol gyorsan 15-30 perc alatt be lehet vásárolni. A SPAR csoportnak még a nagyobb üzletei is is ebbe a mérettartományba tartoznak.

A gyorsaság a kasszáknál is fontos a vásárlóknak. Minden INTERSPAR-ban és sok SPAR szupermarketben is működnek már önkiszolgáló kasszák, a tranzakciók egyharmada megy ezeken keresztül. Főleg a kisebb bevásárlást végzők veszik igénybe az önkiszolgáló pénztárakat, mert ezeknél gyorsabban végezni lehet. Emellett a családosok is szívesen mennek az önkiszolgáló kasszákhoz, a gyerekek is szeretik ezeket, de nyugdíjasok is megkedvelték ezt a felhasználóbarát megoldást.

Az önkiszolgáló kasszáknál azonban a lopási kísérletek száma is nagyobb, melyet az áru-tömegellenőrzés módszerével védenek ki.

A SPAR enjoy convenience üzemben 30 fő dolgozik, ott a kényelmi termékek készülnek. Többek között szendvics előállítás folyik az üzemben – erre most alacsonyabb a kereslet - de a joghurtos, krémes salátaöntetekre nagy igény van, mert e kényelmi termékek otthon megkönnyítik a főzést. Tehát a vásárlók fogadtatása pozitív a gyors és kényelmes megoldásokra.

Házhozszállítás a cipekedés helyett

"Az online shop két éve indult, de tavaly jelentősen megugrott az érdeklődés e szolgáltatás iránt. Volt, amikor időintervallum meghosszabbítást kellett bevezetni emiatt, éjjel is szállítottak ki, valamint taxitársasággal is szerződtek ilyen célra.

Az online forgalom ugyan előre tör, de még e nagy növekedési ütemmel is egy közepes budapesti üzlet forgalmát éri el a SPAR Magyaraország Kereskedelmi Kft. éves szinten az online eladásokban.

Középtávon 5-6 százalékra bővülésre számítanak ebben - mondta az ügyvezető.
A járványhelyzet miatt a cég online kapacitása most is a csúcson van, 4-5 napos határidővel tudják teljesíteni a házhozszállítást, az áruházi átvétellel kért online rendelések hamarabb átvehetők. Az átlag webes megrendelés kosárértéke 20 000 forint fölött van. Az emberek nem szeretnek cipekedni, főleg nehéz, nagy tömegű és nagy méretű termékeket rendelnek online: ilyenek például a tej, olaj, ásványvíz, mosópor, de egyre inkább kérnek a vevők ezek mellé friss árut is.
A fogyasztók preferálják a magyar magyar kötődésű termékeket a cégnél 90 százaléknál magasabb a beszállítók között a magyar cégek részaránya, melyek magyar kötődésű árut szállítanak be (Magyarországon termett-gyártott, hazánkban termett külföldön feldolgozott, vagy külföldről származó, de magyar kiszerelésű).

A kormány a visszaszorítaná a külföldi üzleteket...

A kormány tagjai részéről az utóbbi időben többektől is elhangzott, hogy a jövőben a magyar élelmiszer kiskereskedelmi láncokat szándékoznak előnyre juttatni a külföldi cégekkel szemben.
„A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. egy Magyarországon működő magyar cég, 14 ezer magyar munkavállalóval. Sok magyar élelmiszer kerül innen a vásárlókhoz, így az üzletlánc és a beszállítók is megtalálják a számításaikat. A tulajdonos óriási beruházásokat vitt véghez a cég immár 30 éves hazai története során, ezért értelemszerűen profitot vár el, aminek egy részét további fejlesztésekre költi itt, másik részét pedig kiveszi” - mondta Heiszler Gabriella.

A Hungaricool by Spar termékinnovációs versennyel a cég segítette a magyar termékek piacra jutását, üzleteikben növelték a hazai termékek arányát "Vedd a hazait! Védd a hazait!" kampányhoz kapcsolódva népszerűsítették a jó minőségű magyar termékeket.

A jövőre nézve a cég vezetői kiemelték, hogy a "Plázastop-törvény" néven ismerté vált rendelkezés (mely korlátozza a nagyobb kereskedelmi létesítmények építését) mellett a franchise rendszerű, kisebb üzletek jelenthetik megoldás a további bővülésre, hiszen egy ilyen kisebb bolt egy 1000-1500 lélekszámúban településen is meg tud élni.

Az újabb üzletnyitások és fejlesztések folyamatosan napirenden vannak
Fotó: spar.hu
8,7%-os növekedést a SPAR Magyarországnál

A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. forgalma a rendkívüli kihívások elé állító 2020-as évben is az előző évhez képest 8,7%-kal 738,9 milliárd forintra növekedett, és a munkahelyek száma is bővült: az év végére több mint 14 ezer fő, vagyis ötszázzal több munkatárs dolgozott a cégnél 2019-hez képest.
A fejlesztések terén szintén látványos eredményeket ért el a vállalat: bővítette logisztikai központjai területét, fejlesztette üzlethálózatát is, valamint egy új üzemegységgel növelte húsüzemi gyártási kapacitását Perbálon. A beruházások összértéke 2020-ban így elérte a 28,7 milliárd forintot.

Új telephellyel bővült a Regnum Húsüzem és Oktatóközpont

2020-ban a húsfeldolgozás területén is eseményekben gazdag évet zárt a vállalat: egy perbáli húsüzem akvizíciója, 45,7 milliárd forintos nettó árbevétel, és védjegyhasználati jogot kapott saját márkás hústermékek. Tavaly 1,34 millió kg bontott marhahúst és 12,5 millió kg bontott sertéshúst dolgozott fel a bicskei húsüzem.

Az egyre növekvő keresletet látva a vállalat a gyártási kapacitás bővítése mellett döntött és megvásárolta a ZIMBO Perbál Húsipari Termelő Kft. perbáli üzemegységét, amely 2020. november 2-ától Regnum Húsüzem Perbál néven látja el feladatait.

Az új üzemegységben a gyártási folyamatokat összehangolták a bicskei húsüzem tevékenységével. A cég büszke arra is, hogy a bicskei húsüzem által gyártott 19 tálcás sertéshús terméke tavaly elnyerte a Magyar Termék védjegyhasználati jogát.

Saját márka: minőség és megbízhatóság

Évtizedek óta szívügyének tekinti a saját márkás termékkínálat fejlesztését a SPAR: a mennyiségi növekedés mellett kiemelten fontos szempont a minőségi és a minél nagyobb arányban történő hazai alapanyagok felhasználása.

A választék évről évre bővül, így mára 31 termékcsalád több mint 3 600 saját márkás árucikke érhető el az üzletek polcain. A minőségi és egyben pénztárcabarát termékek fejlesztése mellett a vállalat számára kiemelten fontos a hazai produktumok forgalmazása.

Az új, saját márkás termékek fejlesztésénél, illetve a már meglévő cikkek átcsomagolásakor minden esetben egyeztetik a partnerrel a védjegyhasználat lehetőségét. Többek között ennek köszönhető a saját márkás, védjegyes termékek cikkelemszámában tapasztalható dinamikus növekedés. 2019 végén 75 különböző saját márkás árucikken szerepelt védjegy, 2020-ban pedig további 32 termék kapta meg a besorolást.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Ahol hisznek a boldog állattartásban

Lassúság. Lelassulás. Lassítás. Mindenkinek mást jelentenek e szavak. Van, aki egyfajta figyelmeztetésnek, jelnek tekinti az élettől, hogy ideje visszavenni tempót, és a folytonos sietség, kapkodás, a munkák, a tárgyak, az élmények halmozása helyett megélni a mindennapok apró örömeit. Akár az állattartásban is.

Galgahévíz még kitart

Bármennyire is szeretnék feléleszteni a kistermelői piacokat, nem látni, hogy újra sikerülne visszaterelni a fogyasztókat. Pedig igazi nyerő helyzet lenne mind a vásárlók, mind a gazdák számára. Mészáros Vendel, sok galgahévízihez hasonlóan mezőgazdasági termelésből él. A víz, a munkaerő és a piac hármasában fogalmazta meg azokat a gondolatokat, amelyek ma a kistermelőket foglalkoztatják.

Enyhítették a Fejér megyei húshamisítókra kiszabott elsőfokú ítéletet

Másodfokon enyhítette a bíróság a Fejér megyei húshamisítókra kiszabott elsőfokú ítéletet - közölte a Székesfehérvári Törvényszék csütörtökön az MTI-vel.

Hollandiában van a legtöbb vegetáriánus Európában

Egyre népszerűbbek a húspótló készítmények világszerte, egy kutatás szerint a hollandok fogyasztják a legtöbb húspótlót Európában.

Lendületet adhat a kereskedelemnek a pünkösd

A hosszú hétvégék, ünnepek előtt általában megélénkül a forgalom az üzletekben, de az idei pünkösdi forgalmat főként az erősítheti, hogy április 7-e óta lépcsőzetesen enyhülnek a koronavírus-járvány miatti védelmi intézkedések - mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek.

Hurrá! Végre jöhet a kukacropi!

A szárított sárga lisztkukac lett a nyerő, ez az első ehető rovar, amely élelmiszerként megszerezte a forgalomba hozatali engedélyt az EU-ban.

Kevesebb holland tulipán lesz jövőre

A holland tulipán népszerűsége évek óta töretlen, ráadásul a tulipánszezon ideje is hosszabb lett. Az idei fagykárok miatt azonban jövőre kevesebb tulipán fog virágozni Hollandiában.

Végre berobbant a spárgaszezon

Az időnként már túlzottan is meleg napokon lendületesen fejlődnek a sípok, így akár reggel és este is végig kell menni a sorokon a szedőknek. A napi hozam pedig az előző hetinek a háromszorosa, tudtuk meg Gulyás Jánostól, az 50 hektár, zömében zöldspárga ültetvénnyel rendelkező Bács-Zöldért Zrt. igazgatójától.

Méregtelenítő kúrák - használ vagy inkább árt a testünknek?

A méregtelenítő kúrák célja a szervezet méregtelenítése a mérgező anyagoktól, népszerűek az egészségük javításában érdekelt emberek körében. De vajon ezek hasznosak vagy inkább károsak?

Baromfihús hiány az Egyesült Államokban

Az amerikai piacon jelenleg gondot okoz a baromfihús iránti kereslet kielégítése. A csirkehúsos szendvicsek a vártnál jobban fogynak, de a hústermelők nem tudnak lépést tartani a megnövekedett igényekkel.