Ezek a kérdések állnak a Nébih, a Debreceni Egyetem, valamint a TÉT Platform legújabb közös kutatásának a középpontjában, amelynek feltárásában ismét a lakosság segítségét kérik a szakemberek.
Erről tanúskodtak az első Karanténkutatás eredményei is, amelyek a járvány megjelenését követően, 3000 kitöltő tapasztalatai alapján adtak pillanatképet a magyar lakosság reakcióiról. Az akkori eredmények azt mutatták, hogy sokunknál változott a vásárlás módja és gyakorisága, illetve a vásárlást befolyásoló tényezők sorrendje. Az emberek több élelmiszert tartalékoltak otthon, és több időt töltöttek sütéssel-főzéssel, emellett jobban odafigyeltek a konyhai higiéniára.
A kutatók most azt szeretnék felmérni a Covid-19 járvány harmadik hulláma során, hogy miként alkalmazkodott társadalmunk a tartósan megváltozott helyzethez, elsősorban a bevásárlási, élelmiszerválasztási és tartalékolási szokásaink, valamint az életmódunkban bekövetkezett változások tükrében. A Nébih, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform szakemberei által összeállított kérdéssor megválaszolása nagyjából 15 percet vesz igénybe, és anonimitást biztosít a kitöltők számára.
A szervezők bíznak benne, hogy sikerül megismételni a tavalyi rendkívüli eredményt és ismét több ezer magyar lakos segíti majd a munkát, hogy minél pontosabb képet kaphassunk a járvány mindennapjainkra gyakorolt hosszú távú hatásáról. Az élelmiszerfogyasztási életmódkutatást a következő három hétben a https://portal.nebih.gov.hu/karantenkutatas oldalon érhetik el az érdeklődők.