A kötelezettség teljesítésének leghatékonyabb módja egy online számlázóprogram használata, amely automatikusan továbbítja a kiállított számlákat az adóhatóságnak, így elkerülve a lehetséges szankciókat.
Holnaptól, a türelmi időszak végével gyakorlatban is életbe lép az online adatszolgáltatási kötelezettség kiterjesztése:
A rendelkezéssel a végéhez közeledik a tavaly ősszel indult folyamat, amely során egyre bővült az érintett számlák köre.
A továbbiakban is lesz lehetőség a hagyományos papíralapú számlatömbök használatára, azonban ezek adatait is fel kell vinni a NAV Online rendszerébe, ráadásul a számla kiállításától számítva, áfatartalomtól függően legfeljebb 4 nap áll rendelkezésre az elektronikus beküldéshez. A körülményeket figyelembe véve mára szinte megkerülhetetlenné vált egy online számlázóprogram használata, amely átveszi a vállalatvezetőktől ezt az adminisztrációs feladatot, és automatikusan továbbítja a számlák adatait az adóhatóságnak.
A Budapest Pénzügyi Asszisztens (a szolgáltatást a Budapest Eszközfinanszírozó Zrt. nyújtja) szinte egyedüliként a piacon a számlakiállításon és befogadáson kívül azok kiegyenlítésére is alkalmas. Budapest Bank ügyfélként a számlázó összeköthető az internetbankkal, így lehetőség nyílik arra, hogy egy rendszerben, online legyen kezelhető a bejövő számlák kifizetése, illetve a kimenő számlák kiegyenlítésének nyomon követése is.
„Azt tapasztaljuk, hogy a kisvállalkozók igyekeznek minimalizálni az adminisztrációs terheiket, mégis sokan még mindig ragaszkodnak a jól megszokott számlatömbhöz. Ha úgy döntenek, hogy leteszik, akkor olyan szolgáltatásokat keresnek, amelyekkel minden teendőjük egyszerűen, egy rendszeren belül kezelhető, nem okoz további bonyolult feladatokat számukra. Az alkalmazásunkat éppen ezért úgy alakítottuk ki, hogy valódi partnerként segítse a vállalkozók hétköznapjait” – mondja Szenttamási Norbert, a Budapest Pénzügyi Asszisztens pénzforgalmi és termékfejlesztési vezetője.