Az USA-ban végzett felmérés szerint mind jobban figyelembe veszik a vásárlók, hogy olyan terméket válasszanak, amit biztosan fel is használnak. Gyakrabban és kevesebbet vásárolnak, és nőtt a gyorsfagyasztott termékek forgalma. A Proagrica több mint ezer fő megkérdezése alapján megállapította, hogy napjainkban sokkal jobban figyelnek az élelmiszer-veszteség csökkentésére.
A válaszadók több mint háromnegyede állította, hogy hajlandó gyakrabban vásárolni járni és egyszerre kisebb mennyiségeket beszerezni annak érdekében, hogy ne dobja ki a szükségtelen vagy megromlott élelmiszereket. Kicsit kevesebben mondták azt, hogy több gyorsfagyasztott terméket vesznek ugyanebből a célból.
A válaszadók fele elfogadja a kevésbé tetszetős küllemű termékeket is. Ezen a téren a férfiak megengedőbbek, körükben 56 százalék ez az arány, míg a nőknél 46 százalék.
Arra a kérdésre, hogy ki a leginkább felelős az élelmiszer-hulladékért, a válaszadók többsége a termelőket okolta: 42 százalékuk szerint az élelmiszer-iparon, 41 százalékuk szerint a termelőkön múlik, hogy mennyi élelmiszer megy veszendőbe. Mindössze a válaszadók kevesebb mint negyede ismerte el, hogy a fogyasztók is felelősek, és nekik is változtatni kellene a vásárlási és étkezési szokásaikon. Ugyanakkor 77 százalékuk arra törekszik, hogy csökkenjen az élelmiszerek által megtett út, vagyis a helyi, vagy közelebbről származó árukat részesítik előnyben, ha tehetik.
A felmérés arra is rávilágított, hogy az amerikai vásárlók mind nagyobb hangsúlyt fektetnek erkölcsi szempontokra is. A válaszadók 38 százaléka figyelembe veszi a termék eredetét, certifikációját, nyomon követhetőségét.