Back to top

Változnak az amerikai élelmiszer-vásárlási szokások

Az USA-ban végzett felmérés szerint mind jobban figyelembe veszik a vásárlók, hogy olyan terméket válasszanak, amit biztosan fel is használnak. Gyakrabban és kevesebbet vásárolnak, és nőtt a gyorsfagyasztott termékek forgalma. A Proagrica több mint ezer fő megkérdezése alapján megállapította, hogy napjainkban sokkal jobban figyelnek az élelmiszer-veszteség csökkentésére.

A válaszadók több mint háromnegyede állította, hogy hajlandó gyakrabban vásárolni járni és egyszerre kisebb mennyiségeket beszerezni annak érdekében, hogy ne dobja ki a szükségtelen vagy megromlott élelmiszereket. Kicsit kevesebben mondták azt, hogy több gyorsfagyasztott terméket vesznek ugyanebből a célból.

A válaszadók fele elfogadja a kevésbé tetszetős küllemű termékeket is. Ezen a téren a férfiak megengedőbbek, körükben 56 százalék ez az arány, míg a nőknél 46 százalék.

Fotó: nrd/unsplash.com
Arra a kérdésre, hogy ki a leginkább felelős az élelmiszer-hulladékért, a válaszadók többsége a termelőket okolta: 42 százalékuk szerint az élelmiszer-iparon, 41 százalékuk szerint a termelőkön múlik, hogy mennyi élelmiszer megy veszendőbe. Mindössze a válaszadók kevesebb mint negyede ismerte el, hogy a fogyasztók is felelősek, és nekik is változtatni kellene a vásárlási és étkezési szokásaikon. Ugyanakkor 77 százalékuk arra törekszik, hogy csökkenjen az élelmiszerek által megtett út, vagyis a helyi, vagy közelebbről származó árukat részesítik előnyben, ha tehetik.

A felmérés arra is rávilágított, hogy az amerikai vásárlók mind nagyobb hangsúlyt fektetnek erkölcsi szempontokra is. A válaszadók 38 százaléka figyelembe veszi a termék eredetét, certifikációját, nyomon követhetőségét.

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/freshfruitportal.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Hazai virágkertészet: Egyre nagyobb szükség lesz rá

Változások a technológiákban 2021 címmel szemináriumot szervezett a Flora Hungaria Nagybani Piac. A járványhelyzetre való tekintettel az előadásokat kizárólag online közvetítés formájában lehetett követni. Az előadók számára is szokatlan, fizikai közönség nélkül megrendezett esemény sok szakmai újdonságot tartogatott az érdeklődőknek.

Nem kell a műanyag - tészta és rizs újratöltő állomást tesztel az Aldi

Az áruházlánc új rendszert tesztel a műanyag hulladék csökkentésére azzal, hogy csomagolásmentes tészta- és rizstermékek értékesítésébe kezd, mely a kimért zöldség és gyümölcs árusítás folyamatához hasonlóan működik.

Kevesebb sört adott el, de megtartotta munkavállalóit a Borsodi Sörgyár tavaly

Az előző, rendkívül sikeres évtől ugyan elmaradtak tavaly a Borsodi Sörgyár eredményei, de a társaság minden munkavállalóját meg tudta tartani a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére - közölte a cég az MTI érdeklődésére.

Dísznövény-kereskedelem: három ötlet a sikerhez

Miután a vásárló betér a kertészeti árudába vagy virágboltba, a kereskedők már az első percekben sok olyan hibát követnek el, amelyek igencsak veszélyeztetik az értékesítés sikerét, a vevők lojalitását.

Húsz-huszonötszázalékos drágulás jöhet a hús árában

Hosszú válságot is okozhat a takarmányárak nagyságrendileg 30 százalékos emelkedése, amit a termelők a termékeik árában is szeretnének érvényesíteni.

Kereskedelmi forgalomba kerül az aranyos rezgőgomba

Új gombafaj került a belga Fresh Mushroom Europe cég kínálatába, a főként Kínában fogyasztott Tremella aurantia. A különleges gombát Ázsiából exportálják a világ minden részére. Az FME kínálatában egész évben megtalálható lesz, és a forgalmazó szerint itt az ideje, hogy az európai konyhákban is teret nyerjen..

A magyar pékeknek is jó, ha a baguette a világörökség része lesz

A francia kulturális minisztérium benyújtotta pályázatát az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetének (UNESCO), hogy a baguette-t, a ropogós héjú hosszúkás francia fehérkenyeret vegyék föl a világörökségi listára. A Magyar Pékszövetség támogatja a francia kezdeményezést, mivel már maga a a tény is ráirányítja a világ figyelmét a bagetten keresztül a pékekre.

Miért is drágul a hús, a tej, a csirkemell?

2021 a totális bizonytalanság évének tűnik a húsipar számára – nyilatkozta húsvét előtt a Hússzövetség elnöke. A húsiparban, de hozzátehetjük a tejipart és a baromfiipart is, emelkednek az önköltségek és az értékesítési árak, ami előbb-utóbb a fogyasztói árakban is megmutatkozik.

Termőföldtől az asztalig újratöltve - Az adat és az élelmiszer jövője

A járvány megmutatta, hogy a globális élelmiszerlánc törékeny - és ennek egy fő oka, hogy sok esetben átláthatatlan, miként kerül az emberek asztalára az élelmiszer. Ezen segíthet a blokklánc technológia. De mi is ez a blockchain és hogyan teheti az élelmiszertermelést, kereskedelmet és fogyasztást biztonságosabbá?

A söriparnak sem sikerült jól az évkezdet, de bíznak a nyárban

Gyenge első negyedévet zárt a magyarországi söripar, ám a legnagyobb gyártók bíznak abban, hogy az év további részében a forgalom fellendül - mondta el Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója az MTI kérdésére.