Back to top

Változnak az amerikai élelmiszer-vásárlási szokások

Az USA-ban végzett felmérés szerint mind jobban figyelembe veszik a vásárlók, hogy olyan terméket válasszanak, amit biztosan fel is használnak. Gyakrabban és kevesebbet vásárolnak, és nőtt a gyorsfagyasztott termékek forgalma. A Proagrica több mint ezer fő megkérdezése alapján megállapította, hogy napjainkban sokkal jobban figyelnek az élelmiszer-veszteség csökkentésére.

A válaszadók több mint háromnegyede állította, hogy hajlandó gyakrabban vásárolni járni és egyszerre kisebb mennyiségeket beszerezni annak érdekében, hogy ne dobja ki a szükségtelen vagy megromlott élelmiszereket. Kicsit kevesebben mondták azt, hogy több gyorsfagyasztott terméket vesznek ugyanebből a célból.

A válaszadók fele elfogadja a kevésbé tetszetős küllemű termékeket is. Ezen a téren a férfiak megengedőbbek, körükben 56 százalék ez az arány, míg a nőknél 46 százalék.

Fotó: nrd/unsplash.com
Arra a kérdésre, hogy ki a leginkább felelős az élelmiszer-hulladékért, a válaszadók többsége a termelőket okolta: 42 százalékuk szerint az élelmiszer-iparon, 41 százalékuk szerint a termelőkön múlik, hogy mennyi élelmiszer megy veszendőbe. Mindössze a válaszadók kevesebb mint negyede ismerte el, hogy a fogyasztók is felelősek, és nekik is változtatni kellene a vásárlási és étkezési szokásaikon. Ugyanakkor 77 százalékuk arra törekszik, hogy csökkenjen az élelmiszerek által megtett út, vagyis a helyi, vagy közelebbről származó árukat részesítik előnyben, ha tehetik.

A felmérés arra is rávilágított, hogy az amerikai vásárlók mind nagyobb hangsúlyt fektetnek erkölcsi szempontokra is. A válaszadók 38 százaléka figyelembe veszi a termék eredetét, certifikációját, nyomon követhetőségét.

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/freshfruitportal.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Új piaci szegmens született ‒ a gyöngyparadicsomoké

Holland nemesítésből származó, valóban csak bogyóméretű miniparadicsomok tarolnak az ausztrál és óceániai piacon. A Tomberry-nek nevezett újdonság iránt folyamatosan élénk a kereslet, amivel sikerült lépést tartani a termesztés felfuttatásával.

A Kifli.hu a LEN Európa-Bajnokság beszállítójaként segíti a sportolók kiszolgálását

A Rohlik Csoporthoz tartozó Kifli.hu biztosítja az élelmiszert és a vény nélkül kapható gyógyszereket az Úszó Európa-Bajnokság résztvevői számára. A május 10. és 23. között megrendezésre kerülő kontinens viadalon 51 ország 2300 versenyzője vesz részt.

Élesebb tőle a látásunk és megtanít fütyülni. Mi az?

Szinte minden háztartásban fogyasztanak sárgarépát és az egyik leginkább gyerekbarát zöldségféle, gyakran szerepel az uzsonnás dobozokban. De mit tesz pontosan a sárgarépa a szervezetért és hogyan építheti be az étrendjébe? Íme, a sárgarépa egészségügyi előnyei és fogyasztásának legjobb módjai.

A robotoknak nem fáj a kapálás

A mezőgazdaságban tapasztalható munkaerőhiány leküzdése érdekében 7,9 millió eurós projekt keretében szeretné meggyorsítani az Európai Unió a növénytermesztés automatizálását. Olyan technológiákat akarnak széles körben alkalmazhatóvá tenni, amelyek a legnehezebb és leginkább monoton élő munkát válthatják ki.

Tervek a Hungerit Zrt.-nél: korszerűsítés, kapacitásbővítés, hatékonyságnövelés

Befejeződött az a stratégiai feltáró piacelemzés a Hungerit Zrt.-nél, amely alapján Magyarország második legnagyobb baromfi-termeltetéssel, -feldolgozással és továbbfeldolgozással foglalkozó vállalata megtervezi a jövőjét. Ezt a folyamatot a vállalat új vezérigazgatója, Volosinovszki János vezényli le, aki ez év április elsejétől irányítja a cég munkáját.

Még mindig parázslik egy óriás mamutfenyő a 2020-as kaliforniai tűzvész után

Még mindig parázsló óriás mamutfenyőt találtak kutatók a kaliforniai Sequoia Nemzeti Parkban, hónapokkal azt követően, hogy 2020 augusztusában tüzek pusztítottak a régióban.

Jubilál idén a Farmer Expó

Járvány ide vagy oda, a szervezők 30. alkalommal is „nekifutnak” az agrár-seregszemlének.

Magyar vállalkozások minőségi termékei a Kifli.hu kínálatában

Az innovatív online kiskereskedelmi vállalat már a piacra lépéstől kezdve kereste a magyar vállalkozásokkal a kapcsolatot, hogy minél szélesebb hazai termékkört tudjon kínálni vásárlóinak.

Ne legyen ugyanaz a jelszó a netbankban, mint a pizzarendelő oldalon!

A kiberbiztonság az elektronikus ügyintézés és az online fizetési eszközök korában aktuálisabb, mint valaha. A Budapest Bank tavaszi rendezvényének témája is az adatvédelem volt, a meghívott szakértők pedig mind egyetértettek abban, hogy nem az a kérdés, hogy ér-e minket kibertámadás, hanem az, hogy mikor.

Baromfi Világnap: május 10-e a baromfis szakma ünnepe

Magyar kezdeményezésre május 10-én ünnepli a baromfis szakma a Baromfi Világnapot. Az esemény célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a baromfiágazati szereplőkre, akik egyre fontosabb szerepet töltenek be a világ élelmiszer-ellátásában.