Back to top

A fogyasztók több mint 40%-a kerüli az állati eredetű élelmiszereket

Az Euromonitor új felmérésének adatai azt mutatják, hogy a szigorú vegán és vegetáriánus étrendet követő fogyasztók aránya továbbra is csekély, viszont globális szinten a fogyasztók 40%-a bizonyos mértékben kerüli az állati eredetű ételeket fogyasztását, például húsféléket vagy tejtermékeket hagynak ki az étrendjükből.

A „Going Plant-Based: The Rise of Vegetarian Food” (Áttérés növényi eredetűre: A vegetáriánus étrend felemelkedése) című tanulmány készítése során arra törekedtek a kutatók, hogy meghatározzák azokat a helyeket, ahol a veganizmus és a vegetarianizmus a legelterjedtebb és, hogy mit jelentenek a vegetáriánus/vegán/növényi alapú állítások a fogyasztók számára, valamint, hogy mely ételkategóriák a legígéretesebbek a vásárlók számára.

Illusztráció

A tanulmány során megállapították, hogy az Egyesült Királyság és Ausztrália a legmagasabb azon fogyasztók száma, akik mellőznek valamilyen állati eredetű élelmiszert az étrendjükből, ezt az álláspontot a fogyasztók több mint 45%-a képviseli.

Világszinten 42%-os arányban vannak jelen azok a fogyasztók, akik kerülnek valamilyen állati eredetű élelmiszert.

Valamint az Egyesült Királyságban a fogyasztók 7%-a szigorú vegetáriánus étrendet követ, utánuk pedig az Egyesült Államok következik, ahol 5%-os a vegetáriánusok aránya.

A növényi alapú élelmiszerek területén az egyik legnagyobb trendet a tejmentes termékek térnyerése mutatta. Az Euromonitor felmérése alapján a tejmentes fagylalt és joghurt kimagasló népszerűségnek örvendett az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Írországban egyaránt, valamint tavaly nagyobb számban voltak elérhetőek ezek a termékek boltok a digitális polcain.

Ezenkívül a húspótló termékek szintén egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, és számos nyugat-európai gyártó „vegetáriánus” termékként jelöli meg ezeket, a „vegán” címkézés helyett, mert néhány termékükben állati eredetű összetevők szerepelnek, például tojások.

Számtalan európai kiskereskedő növelte termékkínálatát vegán és vegetáriánus termékekkel az elmúlt hónapokban,

például márciusban a svájci Migros vállalat vegán termékkínálatának bővítését jelentette be, míg februárban a Lidl Belgium új húspótlók forgalmazásába kezdett. Valamint év elején az Asda a vegán „hentes pult” népszerűségét tesztelte a „Veganuary” kampány keretében, a holland Jumbo kiskereskedő pedig tavaly nyáron bemutatta az új „Lekker Veggie” húshelyettesítő termékét.

További cikkeink a témában:

Vegán január kihívás

Rekordokat dönt a vegán étrend

Mi lenne, ha mindenki vegán lenne?

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Ez a mogyoróallergiánál is komolyabb gond lehet

Amerikai orvosszakértők szerint még a diófélék okozta allergiánál is komolyabb problémát okozhat egy egyre szélesebb körben jelentkező allergiás megbetegedés. A statisztikai adatok arra utalnak, hogy az öt év alatti gyerek között kétségbeejtően magas a tehéntej-allergiások száma - egyelőre csak az ad reményt, hogy a többségük "kinövi".

Felszaladt néhány plusz kiló a karantén alatt? - Táplálkozási tippek az egész családnak

A karantén, a bezártság, az iskola nélküli napok nagyban megváltoztatták a családok mindennapjait: mozgásszegényebb életmód, felboruló étkezési szokások. A napi feladatok mellett sokkal nehezebb odafigyelni a helyes táplálkozásra.

Takarmány-ár robbanás – ki fizeti a révészt?

Húsbavágó témát vett terítékre a Portfólió - idei harmadik - Agrár Klub konferenciája. Szakemberek segítségével járták körbe, milyen hatással lesz rövid és hosszú távon az árrobbanás a hazai takarmánypiacra és állattenyésztésre?

Jelentősen megugrott Kínában a sertéshústermelés

Kína első negyedéves sertéshústermelése az egy évvel korábbihoz képest 31,9%-kal 13,69 millió tonnára emelkedett - derült ki a múlt héten közzétett adatokból, ami két éve a legmagasabb negyedéves mennyiség.

33 milliárd forint támogatás érkezett a szarvasmarha- és juhtartókhoz

Lényegében befejeződött a tejelő tehenek, az anyajuhok és a hízott húsmarha bikák után a tavalyi évben benyújtott termeléshez kötött támogatások kifizetése. Ennek eredményeképpen 33 milliárd forint segíti a gazdálkodókat - tájékoztatott az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

Hazai virágkertészet: Egyre nagyobb szükség lesz rá

Változások a technológiákban 2021 címmel szemináriumot szervezett a Flora Hungaria Nagybani Piac. A járványhelyzetre való tekintettel az előadásokat kizárólag online közvetítés formájában lehetett követni. Az előadók számára is szokatlan, fizikai közönség nélkül megrendezett esemény sok szakmai újdonságot tartogatott az érdeklődőknek.

Kihirdették az első Interwine díj eredményeit

Az elmúlt év rávilágított arra, hogy mennyire fontos az online jelentét. Egy jól működő honlap, lehetőleg webshoppal, ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára – így van ez a borászatokkal is. A Hungarianwines.eu éppen ezért megszervezte az első Interwine díjat, a magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét.

Nem kell a műanyag - tészta és rizs újratöltő állomást tesztel az Aldi

Az áruházlánc új rendszert tesztel a műanyag hulladék csökkentésére azzal, hogy csomagolásmentes tészta- és rizstermékek értékesítésébe kezd, mely a kimért zöldség és gyümölcs árusítás folyamatához hasonlóan működik.

Kevesebb sört adott el, de megtartotta munkavállalóit a Borsodi Sörgyár tavaly

Az előző, rendkívül sikeres évtől ugyan elmaradtak tavaly a Borsodi Sörgyár eredményei, de a társaság minden munkavállalóját meg tudta tartani a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére - közölte a cég az MTI érdeklődésére.

Dísznövény-kereskedelem: három ötlet a sikerhez

Miután a vásárló betér a kertészeti árudába vagy virágboltba, a kereskedők már az első percekben sok olyan hibát követnek el, amelyek igencsak veszélyeztetik az értékesítés sikerét, a vevők lojalitását.