A „Going Plant-Based: The Rise of Vegetarian Food” (Áttérés növényi eredetűre: A vegetáriánus étrend felemelkedése) című tanulmány készítése során arra törekedtek a kutatók, hogy meghatározzák azokat a helyeket, ahol a veganizmus és a vegetarianizmus a legelterjedtebb és, hogy mit jelentenek a vegetáriánus/vegán/növényi alapú állítások a fogyasztók számára, valamint, hogy mely ételkategóriák a legígéretesebbek a vásárlók számára.
A tanulmány során megállapították, hogy az Egyesült Királyság és Ausztrália a legmagasabb azon fogyasztók száma, akik mellőznek valamilyen állati eredetű élelmiszert az étrendjükből, ezt az álláspontot a fogyasztók több mint 45%-a képviseli.
Valamint az Egyesült Királyságban a fogyasztók 7%-a szigorú vegetáriánus étrendet követ, utánuk pedig az Egyesült Államok következik, ahol 5%-os a vegetáriánusok aránya.
A növényi alapú élelmiszerek területén az egyik legnagyobb trendet a tejmentes termékek térnyerése mutatta. Az Euromonitor felmérése alapján a tejmentes fagylalt és joghurt kimagasló népszerűségnek örvendett az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Írországban egyaránt, valamint tavaly nagyobb számban voltak elérhetőek ezek a termékek boltok a digitális polcain.
Ezenkívül a húspótló termékek szintén egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, és számos nyugat-európai gyártó „vegetáriánus” termékként jelöli meg ezeket, a „vegán” címkézés helyett, mert néhány termékükben állati eredetű összetevők szerepelnek, például tojások.
például márciusban a svájci Migros vállalat vegán termékkínálatának bővítését jelentette be, míg februárban a Lidl Belgium új húspótlók forgalmazásába kezdett. Valamint év elején az Asda a vegán „hentes pult” népszerűségét tesztelte a „Veganuary” kampány keretében, a holland Jumbo kiskereskedő pedig tavaly nyáron bemutatta az új „Lekker Veggie” húshelyettesítő termékét.
További cikkeink a témában: