Back to top

A fogyasztók több mint 40%-a kerüli az állati eredetű élelmiszereket

Az Euromonitor új felmérésének adatai azt mutatják, hogy a szigorú vegán és vegetáriánus étrendet követő fogyasztók aránya továbbra is csekély, viszont globális szinten a fogyasztók 40%-a bizonyos mértékben kerüli az állati eredetű ételeket fogyasztását, például húsféléket vagy tejtermékeket hagynak ki az étrendjükből.

A „Going Plant-Based: The Rise of Vegetarian Food” (Áttérés növényi eredetűre: A vegetáriánus étrend felemelkedése) című tanulmány készítése során arra törekedtek a kutatók, hogy meghatározzák azokat a helyeket, ahol a veganizmus és a vegetarianizmus a legelterjedtebb és, hogy mit jelentenek a vegetáriánus/vegán/növényi alapú állítások a fogyasztók számára, valamint, hogy mely ételkategóriák a legígéretesebbek a vásárlók számára.

Illusztráció

A tanulmány során megállapították, hogy az Egyesült Királyság és Ausztrália a legmagasabb azon fogyasztók száma, akik mellőznek valamilyen állati eredetű élelmiszert az étrendjükből, ezt az álláspontot a fogyasztók több mint 45%-a képviseli.

Világszinten 42%-os arányban vannak jelen azok a fogyasztók, akik kerülnek valamilyen állati eredetű élelmiszert.

Valamint az Egyesült Királyságban a fogyasztók 7%-a szigorú vegetáriánus étrendet követ, utánuk pedig az Egyesült Államok következik, ahol 5%-os a vegetáriánusok aránya.

A növényi alapú élelmiszerek területén az egyik legnagyobb trendet a tejmentes termékek térnyerése mutatta. Az Euromonitor felmérése alapján a tejmentes fagylalt és joghurt kimagasló népszerűségnek örvendett az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Írországban egyaránt, valamint tavaly nagyobb számban voltak elérhetőek ezek a termékek boltok a digitális polcain.

Ezenkívül a húspótló termékek szintén egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, és számos nyugat-európai gyártó „vegetáriánus” termékként jelöli meg ezeket, a „vegán” címkézés helyett, mert néhány termékükben állati eredetű összetevők szerepelnek, például tojások.

Számtalan európai kiskereskedő növelte termékkínálatát vegán és vegetáriánus termékekkel az elmúlt hónapokban,

például márciusban a svájci Migros vállalat vegán termékkínálatának bővítését jelentette be, míg februárban a Lidl Belgium új húspótlók forgalmazásába kezdett. Valamint év elején az Asda a vegán „hentes pult” népszerűségét tesztelte a „Veganuary” kampány keretében, a holland Jumbo kiskereskedő pedig tavaly nyáron bemutatta az új „Lekker Veggie” húshelyettesítő termékét.

További cikkeink a témában:

Vegán január kihívás

Rekordokat dönt a vegán étrend

Mi lenne, ha mindenki vegán lenne?

Forrás: 
esmmagazin.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Miért hozzuk be, ha van helyi?

Az édesburgonya 2018-ban a nyolcadik helyen állt a világ legnagyobb mennyiségben termesztett zöldségnövényeinek rangsorában. Hollandiában meglehetősen újnak számít a kultúrnövények között, az elmúlt néhány évben azonban bebizonyosodott, hogy trópusi származása ellenére sikeresen termeszthető.

Áznak-fáznak a spárgaszedők, félig üres kamionokat indítanak az exportőrök

Lehangoló helyzetről számolt be a spárgapiac egyik meghatározó, a termesztésre és az exportra egyaránt jó rálátással bíró hazai szereplője. Az árak elvileg jók, és a szedők is megérkezhettek, de érdemi mennyiségű szedhető spárga híján eddig leginkább csak fáztak és megáztak a földön. Ha pedig jobbra fordul az idő, egyszerre „robban majd be” a spárga Európa összes termesztőkörzetében.

Egyszerű és finom mézes keverékek

Az egyszerű receptek akkor jönnek jól, ha vendégünk érkezik és gyorsan elkészíthető finomsággal szeretnénk a kedvébe járni. A méz jótékony hatásával számos cikkben foglalkoztunk már, most folytatjuk az egyszerű recepteket, melyekben a méz jótékony hatása egyesül a további hozzávalókéval.

Vasútra fel!

Vasúton indította el első kísérleti citrusszállítmányát a SanLucar a spanyolországi Valenciából Kölnbe. A kereskedőház a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében fokozatosan növelni tervezi a vasúti szállítást a közútival szemben. Az 1993-ban alapított SanLucar naponta 610 tonna zöldséget és gyümölcsöt indít útjára 35 országból.

Nehéz fél év vár az állattenyésztőkre

Nem lehet megjósolni, hogy a takarmány ára meddig marad ilyen magas. Sok múlik azon, hogy kedvez-e az időjárás az idei termésnek, illetve hogy meddig bénítja még a globális piacot a pandémia. Egy biztos: a következő fél év nehéz lesz az állattenyésztők számára – mondta el a Magyar Mezőgazdaságnak Hollósi Dávid, a Takarékbank Agrárcentrumának ügyvezető igazgatója.

A vegák tovább élnek?

A húsmentes étrend lehetséges előnyei - vagy hátrányai - már évtizedek óta vitatott téma. Ez a vita az elmúlt években is folytatódott; egyes tanulmányok szerint a vegetáriánus étrend csökkentheti bizonyos megbetegedések kialakulásának veszélyét, mások azonban nem találtak bizonyítékot erre az összefüggésre.

Szabad a vásár

A szervezők szerint hagyományos módon lehet megtartani az idei legnagyobb szabadtéri mezőgazdasági szakkiállításokat és vásárokat itthon. Augusztus 6-8-án a Szentlőrinci Gazdanapok, 17-21-én a debreceni Farmer-Expo, szeptember 9-11-én pedig a Bábolnai Gazdanapok kínálnak szakmai újdonságokat, bemutatkozási, ismerkedési lehetőségeket és családi szórakozást.

Magyar gazdálkodókat támogat a Kifli.hu

Folytatódik a Kifli.hu Frissen szedett projektje, melynek keretében magyar beszállítókat támogat a vállalat. A „frissen szedett” címkés gyümölcsök és zöldségek különlegessége, hogy akár a szedés napján házhoz is szállítják.

Merre tart a magyar egynyári-nemesítés?

A klímaváltozás utóbbi években tapasztalt kedvezőtlen hatásai miatt a termesztők és a felhasználók is mind nagyobb érdeklődést tanúsítanak a szárazságtűrésre és stresszellenállóságra nemesített magyar egynyárifajták iránt.

Miskolcon ezért népszerű a bioélelmiszer

A pandémia kevés pozitív hozadékának egyike, hogy a rövid ellátású láncok felértékelődtek. Itt néhány tíz kilométeres távolságban van egymástól a termelő és a fogyasztó, így kisebb a szállítás és raktározás miatt fellépő költség és környezetterhelés. Az élelmiszerek kereskedő nélkül jutnak el a vásárlókhoz, így olcsóbbak, sőt a pénz az adott régióban marad. Miskolcon ráadásul mindez még "bio" is.