Back to top

A fogyasztói magatartást vizsgálták

A Motivaction piackutató ügynökség rendszeresen végez felméréseket az európai fogyasztói magatartásról – különös tekintettel a virág- és dísznövényvásárlási szokásokra – a Holland Virágiroda megbízásából. Az eredményekből levont következtetések aztán átültethetők a marketingeszközökbe és felhasználhatók a reklámkampányok során.

Év végén a virág- és dísznövény-kereskedelem kapcsán felmerült a kérdés, hogy az aktuális lakberendezési trendek, a virág- és növénydivat befolyásolja-e a vásárlói döntéseket. Ezt a kérdést részben már vizsgálták a Trend Collection ősz/tél 2020 című tanulmány keretén belül is, és annak a következtetéseit megerősítették a mostani kutatási eredmények: a trendek valóban inspirálják a fogyasztókat.

A Motivaction Hollandiában, Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában végezte a jelenlegi felmérést. A válaszadók 18 és 70 év közötti férfiak és nők voltak.

Különbség az országok között

A felmérésben a fogyasztók átlagosan egynegyede határozottan azt válaszolta, hogy nagyon érdekli a lakberendezés. Németországban és Franciaországban ez az arány még magasabb, 30% körüli.

A 25 és 34 év közötti fiatalokat Nagy-Britanniában különösen érdekli a saját környezetük szépítése, közülük 36% válaszolt igennel.

A megkérdezetteknek nagyjából a fele valamennyire érdeklődik a lakberendezés iránt, míg 28%-uk egyáltalán nem.

A trendi, modern, esztétikus tárgyak iránt különösen vonzódó fogyasztói csoportból (akiket a tanulmány „aesthetic explorer” – esztétikai felfedezők célcsoportként említ) érthető módon mind a négy vizsgált országban nagy arányban, átlagosan 59%-ban nyilatkoztak úgy, hogy nagyon érdekli őket az aktuális divatirányzat, és csak nagyon kevesen vannak közülük olyanok, akik közömbösek lennének iránta.

Egyértelmű célcsoport

A Holland Virágiroda intenzív piackutatás segítségével körülírta azt a társadalmi/fogyasztói csoportot, amelyre összpontosítva jól mérhető, költséghatékony és eredményes kommunikációt tudnak folytatni a dísznövényvásárlás ösztönzése céljából.

Kampányaikban az úgynevezett „esztétikai felfedezők” csoportját szólítják meg.

Ők a kreatív kultúra szerelmesei, kedvelik az újításokat, és szívesen díszítik otthonukat designtárgyakkal, virágokkal és növényekkel.

A célcsoport körülhatárolásának igen nagy jelentősége van: noha ez a csoport a német piacnak csupán a 16%-át képviseli, a dísznövényvásárlások 29%-a nekik köszönhető. Tehát egy viszonylag kicsi, de a többi fogyasztói rétegre is erősen hatni képes csoportról van szó, emiatt őket tartják szem előtt, amikor kommunikációs stratégiákat, kampányokat és reklámhirdetéseket dolgoznak ki a szakemberek.

A fogyasztók mind a négy országban elsősorban a lakberendezési üzletekből, illetve a hasonló témájú tévéműsorokból merítik az ötleteket. A közösségi oldalak közül a Facebookról és a Pinterestről, valamint a különböző nyomtatott magazinokból, otthon témájú weboldalakról gyűjtenek információt.

A felmérés során az összes válaszadó 10%-a állította azt, hogy rendszeresen vásárol olyan szép termékeket, amiket a tévében, egy magazinban vagy éppen egy barátjánál látott meg.

Lényegesen nagyobb létszámú csoportot (53%) alkotnak, akik szintén vágynak attraktív termékekre, de nem vásárolnak rendszeresen.

Virágok és növények divatja

Arra a kérdésre, hogy „ön szerint a növényekkel és virágokkal kapcsolatban is léteznek-e divatirányzatok?” átlagosan a válaszadók 27%-a válaszolt határozott igennel, 49% pedig úgy gondolta, hogy talán léteznek. Hollandiában az átlagosnál lényegesen többen, az emberek 39%-a van meggyőződve arról, hogy a növények esetében is lehet trendekről beszélni, Németországban ugyanakkor csak a válaszadók 21%-a gondolta így. A fő célcsoportból megkérdezetteknek ugyanakkor mind a négy országban a 44%-a mondta, hogy létezik virág- és növénydivat, amelyet – amennyiben az az ízlésének megfelelő – 20% rendszeresen követni is szokott, míg 68% több-kevesebb rendszerességgel vesz figyelembe.

A felmérés tehát kimutatta, hogy a virág- és növénytrendek remek inspirációt jelentenek a fogyasztók számára.

Tízből hat fogyasztót nem hagynak hidegen ezek az irányzatok, az „esztétikai felfedezők” közül pedig tízből kilencen reagálnak a trendekre valamilyen rendszerességgel. Ezek nagyon értékes információk, amelyekre a Holland Virágiroda szerint érdemes a jövőbeni kampányok során építeni.

Forrás: 
Kertészet és Szőlészet
Ezt a cikkünket és a témában további cikkeket a Kertészet és Szőlészet 2021/14 számában olvashat.

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Csak lánycsibéket keltetnek

Kikelt az az első 150 000 csibe, melyekből csak tojók lesznek. A csibéket egy új technológiája használatával keltették ki, amelynek eredménye az állatbarát nemi meghatározás.

Nyílt napot tartanak a kisüzemi sörfőzdék

A Nyitott Főzdék Napján kitárják kapuikat a magyar kisüzemi sörfőzdék, hogy megmutassák magukat és söreiket a nagyközönségnek. 2021 június 5-én egész nap változatos programokkal, főzdetúrákkal, finom falatokkal, sörkóstolókkal és vásárlási lehetőséggel várnak a hazai kisüzemek!

Válaszd a természetet, válaszd a kartont!

A Tetra Pak, az élelmiszer-feldolgozás és -csomagolás egyik vezető vállalata "Válaszd a természetet, válaszd a kartont!" elnevezéssel indított kampányt, amelynek célja, hogy klímasemleges, teljes egészében megújuló vagy újrahasznosított anyagokból készült csomagolásokat hozzon létre.

Oroszország a hajdinaexport korlátozását fontolgatja

Oroszország azt fontolgatja, hogy egy ideig korlátozza a hajdina exportját annak érdekében, hogy stabilan tudja tartani a hazai árakat – közölte az orosz mezőgazdasági minisztérium.

Vertikális farm Budapest közepén - mesterséges fénnyel termesztik a mikrozöldségeket

Egyedülálló kutatás-fejlesztési vertikális farmot avatott a Tungsram május 5-én Budapesten. A létesítményben kizárólag mesterséges fénnyel, hidropóniás rendszerben, számítógépes szenzorok igénybevételével termesztenek növényeket, egyetemekkel együttműködve végeznek kutatásokat a jövő élelmiszerellátása érdekében és az egész ország számára piaci kiugrást jelentő beltéri gazdálkodás témájában.

Mitől lesz egy borászat sikeres turisztikai helyszín?

Mi a turisztikai sikerek titka egy borászat számára, és mi kell ahhoz, hogy ne csak saját szakterületén legyen elismert, de a turizmusban is népszerű úti céllá tudjon válni? Erre kereste a választ a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készült tanulmány, amely hazai és külföldi borászatok jó gyakorlatain keresztül mutatja be, hogyan váltak eredményessé.

Irány az agrár! – A felsőoktatás szerepe az innovációban

A felsőoktatás innovációban betöltött szerepéről szervez online beszélgetést a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, NAK TechLab programja keretében.

Magyarországra került a 300 ezredik SULKY műtrágyaszóró

Az AXIÁL Kft. forgalmazhatta a SULKY 300 ezredik műtrágyaszóróját. Az XT 130 ECONOV-ot Umenhoffer Péter marketingigazgató adta át Bodorics Pálnak, a Répcevölgye 2001 Kft. ügyvezető igazgatójának.

Sikeres kampányok a pandémia idején: aranyat és ezüstöt is elhozott a Magyar Termék a 2020-as promócióversenyről

A Magyar Termék Nonprofit Kft. két 2020-as kampánya is díjat nyert „Az év legsikeresebb promóciója 2020" pályázaton.

Genetikai mechanizmus óvhatja meg az embert a túlzott kávéfogyasztástól

Egy védelmező genetikai mechanizmus óvhatja meg az embert a túlzott kávéfogyasztástól - állapították meg a Dél-Ausztráliai Egyetem kutatói, akik szerint a kávéfogyasztási szokások a szív egészségének állapotáról árulkodnak.