Back to top

Ketchup-hiány van Amerikában, a COVID a felelős

Az Egyesült Államokban a COVID-19 járvány csökkentette az ikonikus paradicsomszószok számát az asztalokon. Az egészségügyi korlátozásokkal kapcsolatos változások és a járványügyi hatóságok ajánlásai okolhatók a történtekért.

A korlátozások következtében az USA-ban hiány alakult ki a ketchupból, egyúttal természetesen az árak is megemelkedtek a megnövekedett kereslet miatt.

A járványügyi szabályozások miatt ugyanis az üzemi étkezdékben nem járhatnak kézről-kézre a nagyobb kiszerelésű ketchup-os flakonok. Ezáltal az egyadagos eldobható ketchup tasakok iránti kereslet drámaian megnövekedett.

A gyártók átállása viszont nem volt zökkenőmentes, így hiány keletkezett a nélkülözhetetlen paradicsomszószból.

A gyárak vagy raktárak, és különösen az étkezdék olyan helyiségek, ahol a lehetséges vírusátvitel veszélye magas lehet. Ezért akarják a vállalatok minimalizálni a kockázatot, például csökkentve az asztalnál ülők számát vagy megszüntetve az olyan kiszerelésű élelmiszereket, amelyeket többen hasznának egy étkezdében. Az eldobható ketchup tasakok iránti kereslet ugrásszerűen megnőtt az új trendek miatt, de a gyártósorokat a nagy csomagok gyártásához igazították, ezért a hirtelen hiány.

Termékhiányt az is okozza, hogy 2020 januárjától a ketchup csomagolásának árai 13%-kal emelkedtek.

Az USA legnagyobb ketchup-előállítója, a Kraft Heinz viszont biztosította vevőit arról, hogy az árucikk hiánya csak átmeneti.

Az AFP hírügynökségnek eljuttatott információk szerint a vállalat már módosította gyártási folyamatait a kis tasakok keresletének és kínálatának kiegyensúlyozása érdekében.

A Heinz két új gyártósor megnyitását tervezi áprilisban, 25%-kal növelve a termelést, ami további 12 milliárd ketchup-tasak gyártását teszi lehetővé évente. A vállalat kifejlesztett egy érintésmentes ketchup-adagolót is.

Forrás: 
portalspozywczy.pl

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Hurrá! Végre jöhet a kukacropi!

A szárított sárga lisztkukac lett a nyerő, ez az első ehető rovar, amely élelmiszerként megszerezte a forgalomba hozatali engedélyt az EU-ban.

Méregtelenítő kúrák - használ vagy inkább árt a testünknek?

A méregtelenítő kúrák célja a szervezet méregtelenítése a mérgező anyagoktól, népszerűek az egészségük javításában érdekelt emberek körében. De vajon ezek hasznosak vagy inkább károsak?

Baromfihús hiány az Egyesült Államokban

Az amerikai piacon jelenleg gondot okoz a baromfihús iránti kereslet kielégítése. A csirkehúsos szendvicsek a vártnál jobban fogynak, de a hústermelők nem tudnak lépést tartani a megnövekedett igényekkel.

Pályáznak vagy bezárnak: sok állattartó számára vízválasztó a következő időszak

Harminc milliárdos pályázati keret nyílik meg május 28-án a kisebb állattartó telepek korszerűsítésére, és több mint ötszörösére emelte a kormány a tavaly hirdetett ÁTK-t.

A paradicsom térhódítása az olasz gasztronómiában

Legyen szó egy pizzáról vagy egy spagettiről Olaszország legikonikusabb ételei mind tartalmaznak paradicsomot. De ez nem volt mindig így. Valójában a paradicsom csak a 19. században vált az olasz gasztronómia szerves részévé, azelőtt pedig azt gondolták erről a növényről, hogy mérgező.

Húsmentesre váltott a New York-i sztár étterem

Daniel Humm, a három Michelin-csillaggal rendelkező Eleven Madison Park étterem séfje szerint a mai modern élelmiszer-előállítás fenntarthatatlan. New York egyik legfelkapottabb étterme étlapjáról elhagyja a húst és növényi menüt állít össze, miután séfje és tulajdonosa üzenetet tett közzé a weboldalán, miszerint a modern élelmiszer-rendszer „egyszerűen fenntarthatatlan”.

Nézd meg a kezét, vedd meg a sajtját!

Magyarországon egyre többen készítenek tehén- és kecsketejből tejfölt, túrót, sajtokat, ám olyan szakember még mindig kevés van, aki a juhtejre alapozza vállalkozását. Rácz Miklós Tamás sajtkészítő Miskolctól 15 percnyi autózásra, Újcsanáloson ezt tette, amikor pár éve az öltönyt lecserélte gumicsizmára, s ezt azóta sem bánta meg.

Mi a hosszú élet titka?

Az emberek többségének az álma, hogy idősebb korában lássa felnőni az unokákat és aktívan részt vegyenek az ő életükben. Ezért is nagyon fontos a megfelelő táplálkozás, aminek elengedhetetlen eleme a zöldség-, gyümölcsfogyasztás.

Ilyen még nem volt: umami ízű lila paradicsom

Megjelenésében és beltartalmában is egyedi terméket vezet be a piacra a Syngenta. A sötétlila bogyójú, umami ízélménnyel megajándékozó koktélparadicsomot YOOM™ néven forgalmazzák. Az izgalmas ízű, színű csemegét hazánkban kizárólag a Trivega Kft. termesztheti, a fogyasztók pedig 250 grammos, fenntartható erdőgazdálkodásból származó alapanyagokból készült tálcás kiszerelésben vásárolhatják meg.

Alacsony a magyar tejtermékek aránya az élelmiszerüzletekben

Hivatkozással a Nébih 2021. évi kutatási jelentésére (Magyar termékek aránya az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok kínálatában – 2020) a magyar termékek kínálatának csökkenése egyértelműen megállapítható.