Back to top

Magyar borok premierje a világ legismertebb borászati szaklapjában

A Decanter májusi számának 36 oldalas speciális melléklete a magyar borokkal ismerteti meg a világ borfogyasztóit. A világ legismertebb borászati szaklapja az Egyesült Királyságban elérhető magyar borokat és az export szempontjából legjelentősebb magyarországi borvidékeket mutatja be világszerte Toronyi Zsuzsa (Wines of Hungary UK) szervezésében, az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával.

A hatvanezer nyomtatott példányban megjelenő magazin különszáma a magyar borok egyik legfontosabb exportpiacának számító Egyesült Királyság mellett Európában és az Egyesült Államokban is a polcokra kerül. Emellett a magyar borokról szóló cikkek három hónapig kiemelt helyet kapnak a decanter.com-on (752.000 olvasó világszerte), és a különkiadáshoz készült honlapon is. A magyar borok történetének ez az eddigi legszélesebb közönséget elérő borkommunikációs kampánya.

Az informatív kiadványban helyet kap közel 60, az exportpiacokon jelen lévő bor részletes kóstolási jegyzetekkel, elérhetőséggel és árral. A szerzők bemutatják a piacon már jól ismert tokaji aszú és a száraz furmint mellett a legkiemelkedőbb száraz fehér-, rozé- és vörösborokat. A mellékletben megismerkedhetnek az olvasók a Tokaji, Egri, Szekszárdi, Villányi borvidékkel és a Balatoni borrégióval.

A kiadvány a hárslevelű, juhfark, kéknyelű, olaszrizling, kadarka és kékfrankos hagyományos magyar szőlőfajták történetét és fajtajellemzőit is bemutatja. A magyar borok gasztronómiai szerepét étel-ital párosítással és budapesti borbár- és étteremajánlóval teszi még színesebbé a különkiadás.

A Decanter magyar mellékletének szerzői, Caroline Gilby Master of Wine, Oz Clarke OBE, Elizabeth Gabay Master of Wine, Harmath Csaba gasztronómiai tanácsadó, Czinki Tamás Master Sommelier, Mészáros Gabriella az Agrármarketing Centrum borszakmai tanácsadója és Ercsey Dániel borszakíró. A szakértők a magyar borokkal kapcsolatos élményüket, tudásukat és tapasztalatukat osztották meg a kiadványban.

Az AMC a magyar borok exportját szakmai támogatásával, borvidékeket bemutató kisfilmekkel, közösségi marketingeszközökkel és kiemelt kampányokkal támogatja. A mostani megjelenés az egyik legjelentősebb exportpiacon túl nemzetközi szinten is segíti a magyar borok exportját és széleskörű megismerését.

 

Forrás: 
AMC sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

18. alkalommal rendezik meg a Balatoni Borok Versenyét

Az idei évben 18. alkalommal rendezik meg a Balatoni Borok Versenyét, amely a Balatoni Borrégió egészét lefedi. Az Európa Kulturális Fővárosa (EKF) programhoz kapcsolódó verseny kiváló lehetőséget teremt a balatoni borok számára a nemzetközi porondon való megmutatkozáshoz – mondta az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára Veszprémben.

Folyamatosan javul a bizalmi index

A mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak jelenleg és a közeljövőben rendelkezésére álló, példátlan nagyságú forrásokat okosan kell elkölteni – bár könnyen eltékozolhatók. A Takarékbank Agrár Üzletágának szakértői viszont már az előbbire számítanak. Szerintük a szektor mostanra túlesett egyfajta kiválasztódási folyamaton, a beruházások már valóban a hatékonyságot szolgálják.

Érdemes élni a fejlesztési pályázatok lehetőségével

A hazai élelmiszeripar a következő években példátlan mértékű forráshoz jut, amelynek köszönhetően komoly fejlesztések várnak az ágazatra. A pályázatok lehetőségével pedig érdemes élni – jelentette ki az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára Tolna megyében.

Kell egy kis pezsgés!

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa 2021. május 7-én elindította „PEZSEGJ SZABADON!” kampányát, amellyel a minőségi magyar pezsgő tudatos és mértékkel való fogyasztására ösztönzi a fogyasztókat a Covid-19 utáni nyitást követően.

Vadkárról dióhéjban

A szőlőültetvényekben a kártevők elleni védekezés elsősorban a rovarokra irányul, de sokkal nagyobb állatok is veszélyeztetik a szőlőtőkéket és a termést: rágcsálók, madarak, őzek, vaddisznók, nyulak. A Borászati Füzetek 2021. évi 2. számában többek között érdekes cikket olvashatunk a szőlőültetvényeket érő vadkárokról is.

Mitől lesz egy borászat sikeres turisztikai helyszín?

Mi a turisztikai sikerek titka egy borászat számára, és mi kell ahhoz, hogy ne csak saját szakterületén legyen elismert, de a turizmusban is népszerű úti céllá tudjon válni? Erre kereste a választ a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készült tanulmány, amely hazai és külföldi borászatok jó gyakorlatain keresztül mutatja be, hogyan váltak eredményessé.

Sikeres kampányok a pandémia idején: aranyat és ezüstöt is elhozott a Magyar Termék a 2020-as promócióversenyről

A Magyar Termék Nonprofit Kft. két 2020-as kampánya is díjat nyert „Az év legsikeresebb promóciója 2020" pályázaton.

COVID-19: eljött a 6 hozzávalóból készült receptek ideje

Leáldozott az ételbloggereknek? Ágazati szakértők szerint a nemzetközi baromfiiparnak a hús mellé egyszerű, könnyen és gyorsan elkészíthető recepteket is célszerű kínálniuk – adja hírül a wattagnet.com. A koronavírus járvány idején ugyanis a közösségi médiát elárasztották a 60 másodpercbe sűrített húsétel-receptek – ez pedig hosszú távra megváltoztatta a főzési szokásokat is.

Öt élelmiszer, amiket komolyan veszélyeztet az éghajlatváltozás

Az éghajlatváltozás frontvonalában a mezőgazdaság és az élelmiszertermelés egyaránt megtalálható. Az emelkedő hőmérséklet, a savasodó óceánok és az évszakon kívüli viharok nagymértékű pusztítást végeznek az emberi táplálkozás részét képező növény- és állatvilágban.

Borászatok a COVID árnyékában

Általánosságban elmondható, hogy azon borászatok szenvedték meg leginkább az elmúlt év eseményeit, akik vendéglátásra alapozva, azzal egybekötve működnek. A szektor teljes leállása közel megfelezte az ágazatból származó árbevételt, melyet a legtöbb esetben még a nyári időszakban tapasztalható forgalomnövekedés sem tudott ellensúlyozni.