Back to top

Mitől lesz egy borászat sikeres turisztikai helyszín?

Mi a turisztikai sikerek titka egy borászat számára, és mi kell ahhoz, hogy ne csak saját szakterületén legyen elismert, de a turizmusban is népszerű úti céllá tudjon válni? Erre kereste a választ a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készült tanulmány, amely hazai és külföldi borászatok jó gyakorlatain keresztül mutatja be, hogyan váltak eredményessé.

„Sikeres borturisztikai helyszínek vizsgálata” munkacímmel készült tanulmány a Magyar Turisztikai Ügynökség Borturizmus és a Borkommunikációs Területének megbízásából 2020 végén.

A tanulmány országszerte tíz hazai pincészetet vizsgált, amelyek azon túl, hogy bortermelőként is ismert nevet, márkát képviselnek, az utazóközönség kedvelt turisztikai célpontjai is egyben.

A tanulmány kitér öt ausztriai borászat vizsgálatára is, amit részben a hasonló földrajzi adottságok, részben pedig a sikeresnek ítélt ausztriai bormárkázás indokol, lehetővé téve a hasonlóságok és különbségek definiálását.

A borturizmus vendégkörének, demográfiai jellemzőinek bemutatása után a tanulmány kitér arra, hogy a változatos üzleti modelleket képviselő, eltérő méretű borászatoknál hogyan nyilvánul meg a borturizmus kiaknázása, milyen szolgáltatásokkal és marketingtevékenységgel váltak az egyes borászati vállalkozások a turisztikai ágazat részeseivé.

Kitér továbbá a borvidéki kooperáció, a borút-élményt lehetővé tévő térségi együttműködés kérdéskörére, végezetül azt is vizsgálja, hogy miképp alakul az ember, a borász vonzereje a márkán belül.

A tanulmány legfontosabb megállapításait tartalmazó vezetői összefoglaló csakúgy, mint az ebből készült prezentáció a bor.hu Média menüpontja alatt, a Statisztikák és tanulmányok almenüből elérhető.

MMG Gazdahang

Hetente jelentkezik az MMG Gazdahang podcast adása, a legfontosabb hírekkel, izgalmas beszélgetésekkel és érdekességekkel a nagyvilágból. Hallgatni arany! Kattintson a lejátszóra és hallgassa meg a többi között beszélgetésünket a sikeres pályakezdésről Reng Zoltánnal a Hungrana Kft. vezérigazgatójával és Dusnoki Csabával a MATE osztatlan agrármérnök szakos hallgatójával, vagy nézze meg az MMG Direkt adását youtube csatornánkon.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Növekszik az olasz kiskereskedelmi boreladás

Az olaszországi nagy áruforgalmú kiskereskedelmi csatornákban a boreladások volumenben kifejezve 8,5% -kal, 22 millió literre nőttek 2021 első négy hónapjában. Ugyanebben az időszakban a boreladások értékében 20%-kal növekedtek – derült ki a Vinitaly számára készített kutatásból, amely a pezsgők erős, míg a borok mérsékelt növekedését is kiemelte.

A koronavírus hatására az e-kereskedelem átveheti az uralmat 2030-ra

2030-ra az e-kereskedelem a teljes kiskereskedelmi forgalom 31-40%-át, a nem élelmiszeripari eladásoknak pedig több mint a felét teszi majd ki - derült ki egy svéd tanulmányból.

Magyar arany Bordeaux-ból

A Challenge International du Vin nemzetközi borversenyen a Söptei Pincészet mindhárom, versenyben indított tételét éremmel jutalmazta a zsűri, egy arany és két ezüstérmet is hazahozhattak.

Fenntartható méhegészségügyi jó gyakorlat 9.

Elkészült egy érdekes tanulmány az Európai Unió Horizon 2020 elnevezésű kutatás és fejlesztés programjából támogatva, mely a fenntartható méhegészségügyi jó gyakorlatról szól. 5 ország 6 egyeteme vett részt a munkában, melyet most közreadunk.

VinAgora: a bor iránytűje

Az elmúlt időszakban engedett a koronavírus a szorításából, így nem volt kétséges, hogy megtartják a 22. VinAgora Nemzetközi Borversenyt.

Idén is megrendezik a BorÉRT borturisztikai rendezvényt Budapesten

Idén június 24-én kezdődik a BorÉRT Borturisztikai Konferencia, Kiállítás és Vásár Budapesten, a Magyar Mezőgazdasági Múzeumban - közölték a szervezők az MTI-vel.

Később is benyújthatók a borászati beruházások kifizetési kérelmei

A koronavírus-járvány kapcsán bevezetett szigorú intézkedések miatt más nehézségek mellett a borászati gépek, technológiai berendezések szállítása is több esetben csúszott, ezért az Agrárminisztérium egy újabb, későbbi időszakot is kijelölt a borászok számára kifizetési kérelmeik benyújtására.

Saját emojit kérnek a rozébornak

Saját emojit kér a rozénak az észak-olaszországi rozébor készítőinek egyesülete az amerikai Unicode konzorciumtól.

1800 üveg borra került fel Dárdai Pál neve

Dárdai 8 – mostantól ezt a nevet viseli a szekszárdi Fritz Pincészet egyik csúcsbora. Ezernyolcszáz palack 2015-ös évjáratú Medicina cuvée-t kereszteltek át a Hertha BSC vezetőedzőjének tiszteletére.

Emelkedik az idén a bor termelői ára

Emelkedik az idén a bor termelői ára az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) mérései szerint - írta keddi számában a Világgazdaság.