0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Baromfihús hiány az Egyesült Államokban

Az amerikai piacon jelenleg gondot okoz a baromfihús iránti kereslet kielégítése. A csirkehúsos szendvicsek a vártnál jobban fogynak, de a hústermelők nem tudnak lépést tartani a megnövekedett igényekkel.

Baromfipiaci elemzők és iparági szervezetek arra figyelmeztetnek, hogy a kiskereskedelmi és vendéglátóipari csirkefalatok iránti megnövekedett igényt nem tudják kielégíteni a termelők.

Az ellátási gondok a koronavírus világjárvány negatív hatásaihoz és a termelési és értékesítési láncban működő vállalatok létszámleépítéséhez köthetők.
Elemzők szerint a COVID-19 hozzájárult ahhoz, hogy az amerikaiak körében megnőtt a kényelmesen elkészíthető és fogyasztható baromfihúsételek iránti kereslet. Emellett a helyzetet súlyosbították az időjárási és áramellátási problémák egyes államokban, például Texasban és Arkansasban.
Egyes szakértők úgy vélik, hogy a nagyobb kereslet már a világjárvány előtt is érezhető volt.
Az Egyesült Államokban népszerű gyorsétterem láncok új üzletpolitikája vélhetően hozzájárult ehhez. Híres étteremláncok, mint például a Popeyes, a KFC és a McDonalds, a csirkés szendvicsek értékesítésének növekedésére alapozták üzletpolitikájukat, ami teljes mértékben bevált, mert ezek a termékek egyre népszerűbbek.
A Popeyes hálózat 2019-ben lépett a piacra új termékével, egy sült csirkével készült szendviccsel, rögtön nagy sikert aratva. A vállalat szerint egy év alatt 203 millió ilyen szendvicset adtak el.

A gyorsétterem láncok számára a csirkealapú szendvicsek fontos termékké váltak a vásárlók bevonzása érdekében, és várakozásokon felül fogynak.

Amerikai elemzők szerint a világjárvány idején a gyorséttermekben összesen 23%-kal csökkent a vásárlók száma, de a sült csirkét kínáló gyorséttermek forgalma csak 6%-kal esett vissza.

Forrás: okiemrolnika.pl