0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

A Pöttyös az igazi!

„A Pöttyös az igazi!” – ki ne ismerné a Túró Rudi szlogenjét? Az édeskés-savanykás, túrós-csokis desszertért a mai napig generációk rajonganak. Mára számos FrieslandCampina által kifejlesztett és gyártott termék viseli a Pöttyös márkát, a vállalat újabb és újabb édes különlegességekkel toboroz egyre több rajongót a márkának.

youtube://v/rqiSonoZ_xE

Az MMG Direkt legutóbbi adásában Szautner Péter, a vállalat vezérigazgatója volt a vendégünk. Halmos B. Ágnes, kiadónk szerkesztője a Túró Rudi múltján és jelenén kívül a FrieslandCampina Hungária Zrt. tevékenységéről is kifaggatta.

Folyamatos termékfejlesztés

A vezérigazgató elmondta, hogy a FrieslandCampina Hungária Zrt.-nél folyamatos a termékfejlesztés. A vállalat termékfejlesztői egyfelől új termékeken, receptúrákon, másrészt az ezekhez szükséges technológiai megoldásokon dolgoznak.

Az új termékek koncepcióját a marketingcsapatuk éveken keresztül teszteli fogyasztókkal, finomítanak rajtuk, és a pozitív visszajelzések túlsúlya esetén elő is készítik az új termék piaci megjelenését.

Ilyen összetett háttérmunka eredményei a Pöttyös márka alá tartozó Guru, a Fitt vagy a Bonbon termékek is.

– A vállalatnál nyitott az új termékek előállításának innovációs folyamata. A javaslatok természetesen főleg a termékfejlesztőktől és a marketing csapattól jönnek, de a cégnél bárki előrukkolhat az ötletével, és ha a fogyasztók számára releváns koncepcióról, termékről van szó, a technológia lehetővé teszi – és ha anyagilag megtérülőnek ígérkezik -, akkor indul a fejlesztési folyamat.

Nyolc-tíz ötlet közül átlagosan két-három válik késztermékké vagy valamelyik késztermék részévé.

Ez az arány kiemelkedőnek tekinthető. Ha megnézzük, hogy évente hány termékinnováció kerül a piacra, látható, hogy a tejipar a top három leginnovatívabb iparág egyike világviszonylatban – mondta el az MMG Direktnek Szautner Péter.

Jelenleg is tesztelnek új koncepciókat és termékeket a vállalatban, több receptverzióval is. Természetesen olyan receptúrákat igyekeznek létrehozni, ami felkelti a fogyasztó érdeklődését. A termékek fizikai kifejlesztése után vakkóstoltatással tesztelik őket, hogy valóban élvezettel fogyasztják-e a potenciális vásárlók. A legsikeresebb receptúrát tesztelik márkázva is, ezáltal jön létre a lehető legjobb kombináció.

– Ehhez a termék csomagolásának megtervezése is hozzá tartozik.

Napjainkban egyre nagyobb szerepet kap a csomagolás fejlesztése, mert nem mindegy, hogy milyen típusú csomagolásban és mekkora kiszerelésben kerülnek a polcra a termékek.

Időről időre megváltoznak a fogyasztói szokások és preferenciák, azonkívül a fenntarthatóság és a környezet védelme miatt az is lényeges, hogy milyen anyagból állítjuk elő egy-egy termék csomagolását – fogalmaz a vezérigazgató.

A termékfejlesztés folyamatos, a változatos ízek mellett a legújabb fogyasztói igényekre, trendekre reagálva évről évre bővül a Pöttyös portfolió: 2010-ben került bevezetésre a Pöttyös GURU, 2016-ban a Pöttyös Tejsüti és 2017-ben a 30%-kal kevesebb cukrot tartalmazó Fitt Pöttyös is felkerült a polcokra.

FrieslandCampina Hungária Zrt. árbevételének 90 százaléka márkázott termékeiből származik, ide tartoznak a Milli, Pöttyös és Oké márkájú termékek is.

Közülük is kiemelkedik az étcsokoládés bevonatú Túró Rudi, mint a legkedveltebb termék variáns évtizedek óta, bár a fiatalabb fogyasztók körében az új ízesítésű termékek is egyre kedveltebbek. Nem véletlen tehát, hogy független közvélemény-kutatások alapján 2010-ben és 2013-ban is a Pöttyöst választották a fogyasztók Magyarország legkedveltebb márkájának.

A Túró Rudi múltja és jelene

1954-ben Takó Imre iparigazgató, élelmiszeripari mérnök és Borka Zsolt üzemképviselő tanulmányútra ment a Szovjetunióba, hogy a szocialista tejipar működését tanulmányozzák. Ott ismerték meg a szirok nevű, túróvaj és zsír keverékéből készülő, csokoládéval bevont édességet, aminek alapján a hazai ízvilágnak megfelelő édességet terveztek.

A Túró Rudit 1968-ban a Budapesti Tejipari Vállalatnál fejlesztették ki, azonban termelési nehézségek miatt Nyíregyházán indult meg a próbaüzem. Helyszűke miatt végül mégis Mátészalkán kötött ki napjaink hamisítatlan Túró Rudijának gyártása.

A Pöttyös márka a gyártás Mátészalkára kerülését követően került a termékre, hogy az eredeti Túró Rudit megkülönböztesse a többi hasonló terméktől. Mintegy 15-20 éve már tudatos márkaépítés zajlik, aminek következményeképpen mára a Pöttyös az igazi – mondta el Szautner Péter.

Nyitás a külpiacra

Kezdetben a szaloncukoréra hasonlító kézi csomagolásban került a polcokra a Túró Rudi, majd az automatizálásnak köszönhetően fóliába került a desszert. A fóliát ’80-as évek óta nyitószalaggal látják el, hogy megkönnyítsék és meggyorsítsák az édesség kibontását.

– A csomagolófólia mennyiségét és minőségét igyekszünk úgy optimalizálni, hogy egyfelől a lehető legjobban védje a terméket, ugyanakkor a lehető legkisebb mennyiségben alkalmazzuk a fenntarthatóság és a környezetvédelem érdekében.

Ennek remek példája a Pöttyös Kakaó új, 100 százalékban újrahasznosítható műanyagból készült palackja, ami a hetekben kapott forgalomba hozatali engedélyt. A többi termékünk csomagolása esetében is folyamatosan dolgozunk azon, hogy minél kevésbé terheljék a környezetet.

A FrieslandCampina Hungária Zrt. tejbeszállító partnereinek köre szinte állandó. Több mint negyven magyar tejtermelő gazdasággal állnak szerződéses kapcsolatban, és többen vannak köztük olyanok, akik már évtizedek óta a mátészalkai üzembe szállítja a tejét. Főként Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből és Hajdú-Bihar megyéből vásárolnak tej alapanyagot, vagyis minél kisebb távolságból, ami fenntarthatóság és gazdaságosság szempontjából a lehető legjobb megoldás.

Termékeik 95 százalékát belföldön értékesítik.

Egyelőre kisebb volumenben exportálnak készterméket Romániába és Szlovákiába, de a vállalatnak az a hosszú távú célja, hogy egyre nagyobb mennyiségű termékkel jelenjen meg a külpiacokon .

– Ehhez arra van szükség, hogy tovább növeljük az üzem kapacitását, illetve hogy a technológiánk modernizálásával olyan innovációkat valósítsunk meg, amivel a termékek egy része megjelenhet a környező országok piacán.

A hagyományos Túró Rudi nyugat-európai terjeszkedésének fő gátja, hogy az ottani országok étkezési-fogyasztási kultúrája és megszokott ízei, ízpreferenciája némileg különbözik a Kárpát-medenceitől: a túró savanykás ízvilágát a kakaós ízzel párosítva nem kedvelik annyira Nyugaton. Ennek áthidalásán jelenleg is dolgozik a vállalat.

– Ez valóban kihívást jelent, azonban több fogyasztói tesztet is végeztünk Nyugat-Európában, és bizonyos termékek esetében a jelenlegi receptúra is kifejezetten jól vizsgázott.

Egy friss, tej alapú édes snacknek, ami ráadásul kedvező alternatíva lehet más szeletes desszertekkel szemben, igenis lehet helye a nyugat-európai piacon.

Legfeljebb módosítanunk kell a receptúrán, hogy az ízek jobban harmonizáljanak az ott bevett ízvilággal.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu