A Brit Nemzeti Gazdaszövetség (NFU) új jelentése egy olyan oktatási szemléletet vázol fel, mely a gazdálkodást és a mezőgazdaságot használja fel a természettudományos tárgyak valós körülmények között történő bemutatására.
A jelentés egy új YouGov-felmérés nyomán készült, amely rávilágít a jelentős szakismereti hiányra a természettudományos tantárgyakon alapuló szakmákban, nem csak a mezőgazdaságban, hanem az egész gazdaságban.
Az NFU jelentésében arról is beszámolt, hogy a mezőgazdaság bevonása e fontos tantárgyak oktatásába már a korai életszakaszban elősegítheti a gyermekek elköteleződését természettudományok iránt, illetve a fiatalok betekintést nyerhetnek a tudományon, technológián, mérnöki és matematikai tudáson alapuló karrier utakba.
Mivel a mezőgazdaság közvetlenül kapcsolódik a jelenlegi brit természettudományos tanterv számos eleméhez, a mezőgazdasági oktatás bevonásával a gyerekek valós élethelyzetekben tanulhatják meg alkalmazni a kulcsfontosságú gyakorlati készségeket.
„Megmutattuk, hogy a természettudományos tárgyak a tananyaghoz kötődő valós, gyakorlati helyzeteken keresztül történő tanítása, milyen sok előnnyel járhatnak a gyermekek oktatása és a jövőbeli karrierlehetőségek szempontjából.” – mondta Minette Batters, az NFU elnöke.
„Ez egyértelműen megmutatja, miért kell a kormánynak elismernie a mezőgazdaság szerepét a természettudományok oktatásának motiválásában.”- tette hozzá Minette Batters.